3 dôvody, prečo zveríte váš nový web do rúk webdizajnéra

Ak podnikáte v ktoromkoľvek odvetví, určite dobre viete, aká je prezentácia na internete dôležitá. Potrebujete vytvoriť stránku, ktorá vás odlíši od konkurencie? Alebo snívate o vlastnom e-shope? Na internete nájdete rôzne služby, ktoré vám umožnia vytvoriť si web sami a ešte k tomu „rýchlo a zadarmo“. Aj keď sú prípady kedy vám šablónové riešenie postačí, skôr než sa pustíte touto cestou si prečítajte, prečo je dobré zveriť tvorbu webu dizajnérovi.

Okrem prezentovanie vašich služieb a  informácii o firme, by mal váš web hlavne slúžiť na získavanie nových klientov – to je hlavná akcia (konverzia návštevníka na zákazníka), ktorú od svojho webu očakávate. V prípade eshopu je to samozrejme úspešne ukončený nákup produktu. V niektorých prípadoch môže byť konverziou aj získanie emailového kontaktu, vyplnenie dotazníka, telefonické oslovenie a pod.

Základom toho, aby návštevník vášho webu vôbec rozmýšľal o tom, že u vás niečo nakúpi je dôvera. Musí vám veriť, že ste to práve vy, kto mu pomôže a vyrieši jeho situáciu. Váš web by mal slúžiť práve na to, aby budoval dôveru vo vašu profesionalitu.

1. Nikdy nedostanete druhú šancu urobiť prvý dojem. Oscar Wilde

prvy-dojem

Práve dizajn stránky je prvé čo si návštevník všimne, a to čo spraví prvý dojem. Až potom začne čítať a hľadať informácie o vás. Ak zanecháte neprofesionálny prvý dojem, ťažšie sa vám bude budovať dôvera. Pritom vytvoriť pútavý dizajn nie je jednoduché. To, že sa stránka, ktorú ste si vytvorili páči vám a vašej rodine, neznamená, že bude prinášať nových zákazníkov.

Webdizajnér pri tvorbe dizajnu stránok rieši veľa špecifických problémov, od dôležitosti UX a UI, teórie farieb a ich rôzneho použitia, potreby dobrého copywritingu, ktorý bude predávať, až po správny výber a použitie fontov. Napríklad je rozdiel či chceme, aby stránka pôsobila korporátne alebo priateľsky – dizajn webu bude v týchto prípadoch odlišný.

Dizajn vašej stránky (ale ešte aj omnoho viac) rozhoduje o tom, či vaša stránka zaujme hneď na prvý krát. Ak bude pôsobiť profesionálne a prehľadne priláka nielen nových zákazníkov, ale zaujme natoľko, že sa k nej ľudia budú s radosťou vracať.

2. Dobrý dizajn nie je o tom, ako to vyzerá. Dobrý dizajn je o tom, ako to funguje. Steve Jobs

web-frustration

Na to, aby váš web bol nie len pekný ale aj funkčný je dôležité klásť dôraz na to, ako sa užívateľ vášho webu na stránke „cíti“, či vie nájsť všetko čo potrebuje a koľko úsilia a rozhodnutí ho to bude stáť. Priviesť bez problémov návštevníka k stanovenému cieľu a umožniť mu pohodlné používanie webovej stránky rieši UI a UX dizajn.

UI je skratka z anglického spojenia User Interface (užívateľské rozhranie). Je to to, ako vaša webová stránka alebo e-shop vyzerá, ako sú jednotlivé prvky a elementy navrhnuté, ako interagujú medzi sebou a užívateľom.

Potrebujete funkčnú webstránku?

Napíšte nám! Radi vám zodpovieme všetky vaše otázky

UX je skratka User Experience (užívateľská skúsenosť). Jednoducho povedané, je to to, čo človek zažíva pri návšteve vašej webovej stránky alebo e-shopu. Či dokáže jednoducho nájsť informácie na vašom webe alebo si objednať u vás tovar bez problémov.

Často práve pochopenie princípov UI a UX dizajnu odlišuje profesionálne web stránky od tých priemerných.

3. Podnikať bez reklamy je ako mrkať na dievča v tme. Vy viete čo robíte, ale nikto iný nie. Steuart Henderson Britt

neviditelny

Webdizajnérske tímy vám zvyčajne ponúknu viac, ako iba hotový produkt – webstránku. Jedna časť úspešnej online prezentácie je estetický a funkčný web. Pekná web stránka však neznamená, že ju ľudia nájdu a aj keď sa na ňu dostanú, neznamená to, že spravia to čo od nich chcete. Tu sa spája veľa odvetví online marketingu, na ktoré vy ako podnikateľ alebo bežný užívateľ internetu nemusíte mať know-how a skúsenosti. Tiež je to časovo náročná činnosť, často stresujúca. Nakoniec si vytvoríte webstránku, budete sa z nej tešiť, ale bude stratená v oceáne internetových stránok.

Je to ako s pokazeným autom, ktoré nefunguje ako má – idete do servisu a zveríte ho odborníkom. Rovnako je to aj s vašim online marketingom.

Šablónové riešenia

Možností ako si vytvoriť webstránku je v dnešnej dobe veľa. Sú situácie kedy vám takéto riešenie postačí, ale z pravidla sú dočasné. V prípade, že sa vaše podnikanie rozbehne a budete chcieť byť úspešný, šablónové riešenie webu nebude dostačujúce.

Tu je niekoľko dôvodov prečo:

  • zvyčajne tvoríte na základe dostupnej a verejnej šablóny. Takto sa ale neodlíšite od konkurencie a nevytvoríte vlastný, jedinečný virtuálny podpis, na základe ktorého vás spoznajú zákazníci
  • v rámci verejnej šablóny nebudete mať dostupné všetky funkcie, ktoré by ste mohli v budúcnosti potrebovať. Ak ich nebudete mať dostupné okamžite po spustení, ale prídete na to až po sťažnostiach, riskujete stratu zákazníkov
  • jednorázovo síce ušetríte peniaze, ale ak nemáte skúsenosti, jeho tvorba vás bude stáť veľa času (a trpezlivosti) pričom výsledok nemusí byť funkčný
  • aj keď si odsledujete konkurenčné webové stránky a zvládnete rovnakú funkčnosť, neprinesiete nič nové a medzi konkurenciou nevyniknete, ale zapadnete
  • keď si stránku vytvoríte sami, nemáte žiadnu technickú podporu na prípadné chyby a update. Rovnako ak služba, cez ktorú si web vytvoríte zanikne, zanikne s ňou aj vaša stránka
  • webstránkou nič nekončí, práve naopak. Je potrebné ju promovať a otestovať, podporiť na sociálnych sieťach a vyvoriť komplexný marketing, kde web je len jedna časť z väčšieho celku.

 

Komu sa teda rozhodnete zveriť váš nový web? Nás weby bavia a máme riešenie aj pre vás 🙂 Vyžiadajte si nazáväznú konzultáciu

Share this post

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *