Prečo vás ľudia prestanú sledovať na sociálnych sieťach?

Čo od vás chcú vaši fanúšikovia a zákazníci na sociálnych sieťach a čo sa im naopak nepáči a znechutí ich natoľko, že vás prestanú sledovať?

Sprout Social sa pýtalo viac ako tisíc ľudí, čo si myslia o reklamnom obsahu (contente) na sociálnych sieťach. Výsledky sú rozhodne zaujímavé pre každého, kto sa snaží prezentovať svoju firmu alebo značku na takýchto platformách.

 

Čím ľudí znechutíte na sociálnych médiách?

annoying-actions

 

Najviac ľudí sa zhodlo na tom, že ak značka alebo firma publikuje priveľa (a pričasto) promovaných aj predajných príspevkov, pôsobí to silene a nepríjemne. Nemôžeme zabúdať na to, že sociálne médiá slúžia najmä na (obojstrannú) komunikáciu, nie na vysielanie a čistý predaj. Áno, sociálne siete majú silný dosah (reach), ale nerobte chybu a neignorujte sociálny element. Snažte sa publikovať rôznorodý a zaujímavý obsah, nielen promočný.

 

Ďalšie faktory, ktorými ľudí znechutíte, sú:

  • Používanie slangu a žargónu – Niekedy si v snahe osloviť mladšie publikum môžete odohnať starších a stabilnejších zákazníkov.
  • Značka bez osobnosti – Pokiaľ iba zdieľate obsah a nevytvárate svoj vlastný s osobitou komunikáciou voči zákazníkom, stratíte ich záujem.
  • Snaha byť vtipný, keď nie ste – Podobná situácia ako s používaním slangu.
  • Publikujete nudný obsah – Alebo obsah opakujete.
  • Publikujete príliš veľa – Rovnako zlé je aj to, ak vykazujete veľmi malú aktivitu.
  • Neodpovedanie na správy – Ignorácia otázok alebo opodstatnených sťažností vám na reputácii a spoľahlivosti určite nepridá.

 

Potrebujete nakopnúť svoj Facebook?

Napíšte nám! Radi vám zodpovieme všetky vaše otázky

Predstavte si situáciu, že ste v koži spotrebiteľa. Bavilo by vás sledovať suchopárne články, ktoré sa navyše po istom čase opakujú? A nenahnevalo by vás, ak by vám od jednej značky denne pribudlo na časovej osi desať príspevkov? Vrcholom by bolo, ak by ste s niečím neboli spokojní a na vašu sťažnosť by sa nikto neobťažoval odpovedať.

Akokoľvek môžete mať službu alebo produkt radi, pri takejto otrave si veľa ľudí klikne na „unfollow“.

 

Čo môžete robiť, aby vás ľudia na sociálnych sieťach sledovali?

actions-that-makes-people

 

Ľudia vás vo všeobecnosti začnú najskôr sledovať, pokiaľ ponúkate službu alebo produkt, ktorý ich zaujíma.

Tým sa to ale nekončí, pozornosť a vzťah so zákazníkmi si musíte neustále budovať. Napríklad zaujímavým a zábavným obsahom, správne zvolenou komunikáciou a rozšírením svojich aktivít a ponuky.

Predstavte si napríklad, že máte sieť kaderníctiev. Sociálne siete vám ponúkajú skvelú možnosť publikovať fotografie spokojných zákazníkov (samozrejme s ich súhlasom) a zábery z interiéru. Svoju činnosť ale môžete ozvláštniť a odlíšiť od konkurencie tak, že budete napríklad publikovať aj videá s návodmi, ako si vytvoriť rôzne účesy, aké sú trendy pre momentálnu sezónu alebo môžete spolupracovať so známymi osobnosťami a takto promovať svoju spoločnosť. Nič vám nebráni vyhlásiť súťaž a ponúknuť výhercovi strihanie alebo farbenie zdarma alebo robiť živý prenos s odborníkom na starostlivosť o vlasy.

Možností, ako si udržať zákazníkov a fanúšikov na sociálnych sieťach, je neúrekom. Stačí iba nepodceniť silu tohto médiá, ale s trochou kreativity ju naplno využiť.

Ako riešite negatívne komentáre na sociálnych sieťach vy? Ak potrebujete poradiť a využiť váš Facebook naplno neváhajte nám nezáväzne napísať.

Zdroj: socialmediatoday.com, sproutsocial.com, adweek.com

Share this post

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *