Rozchod so sociálnou sieťou: je to skutočne dobrý nápad?

Beáta Fáberová 19. augusta 2020 0 Komentáre

Americká prieskumná agentúra Forrester v máji publikovala  publikovala  na svojom blogu pomerne provokatívny report. Tvrdí v ňom, že brandy a firmy sú na sociálnych sieťach len akýmisi nezvanými hosťami, ktorých tam bežní používatelia vlastne nikdy nechceli. A tak firmy a spoločnosti len bezradne hľadajú svoje miesto a nevedia, čo vlastne na sociálnych médiach chcú.

 

Pravdivá štúdia?

Je to skutočne však tak? Nie sú to práve sociálne siete, ktoré dávajú hlas značkám, aby sa priblížili svojím zákazníkom a spotrebiteľom, bavili ich, vzdelávali, priblížili im svoje produkty a poskytovali im užitočné informácie?

Každá značka, ktorá si zakladá na komunikácii na sociálnych sieťach vie, že práve tento druh komunikácie je jedným z najdôležitejších. Aj redaktori Forresteru v reporte poukazujú na miesto sociálnych sietí pri nákupných rozhodnutiach a na štádiá zákazníckeho cyklu života. Vo výsledku tvrdia (podľa nás veľmi správne), že odchodom zo sociálnych sietí sa môžete už dopredu rozlúčiť so zákazníkmi a potenciálnymi fanúšikmi vašej značky.

 

Konzumný obsah komunikácie

Zo štatistík, ktoré nám prinieslo vypuknutie corona krízy, vieme, že viac ako polovica užívateľov internetu vo veku 25-34 rokov, strávila pri online nákupoch viac času ako v “bežných časoch” pred coronou. Takže nebyť práve tam, kde spotrebitelia trávia najviac svojho času, by bolo pre brandy a podniky nadmieru nezodpovedné.

Za celou komunikáciou stojí samozrejme aj kreatívny proces, ktorý je celkom zásadný. Je úžasné sledovať, ako sa tvorí jeden skvelý obsah za druhým, ale tvorba výnimočného obsahu znamená viac než len štandardné statusy na facebooku ?.

Toto je jedna z mojích obľúbených (a áno, aj spomedzi tých starších) kampaní na 4-dverový smart. Nezabudnite si zapnúť zvuk ?.

Určite to však nie je celé len o zábave. Značky, hlavne tie väčšie, si uvedomujú aj spoločenskú zodpovednosť a vyjadrujú sa k dôležitým témam, ako ekológia, rasizmus, nenávisť voči menšinám, a podobne.

 

Záver

Suma sumárum. Venovali ste svojej firemnej facebookovej fanpage čas, nejaké peniaze, ale stále to nie je ono, takže zvažujete, že to, slušne povedané, necháte tak. Oplatí sa to? Skúste si to lepšie premyslieť. Odpoveďou by nemalo byť zanevretie na sociálne médiá, ktoré vašej firme či značke môže len uškodiť. Odpoveďou by malo byť ich lepšie využívanie. Je to investícia, ktorá sa jednoznačne oplatí.

Ak vaša firma s propagáciou na internete stále neúspešne zápasí, neváhajte nás kontaktovať. Náš tím superhrdinov sa už postará o to, aby aj vás bolo na sociálnych sieťach vidieť a počuť. 🙂

 

NapísalBeáta Fáberová