Čo najrýchlejšie vymeňte „Boost Button“ za Business Manager!

Beáta Fáberová 16. decembra 2020 0 Komentáre

alebo Ako na správu kampaní efektívnejšie & profesionálnejšie

 

Ak ste aj vy objavili čaro platenej reklamy na sociálnych sieťach ako Facebook a Instagram, určite ste si všimli button pod každým vašim príspevkom – „Podporiť príspevok“ alebo jednoducho „Boost“.

 

 

Keď boostnuť nestačí

Veľmi lákavý a tiež vskutku jednoduchý spôsob, ako spropagovať svoj post a „spravovať“ svoje kampane. ALE! Nesmiete od neho očakávať zázraky. Z takto „nastavenej“ propagácie sú väčšinou len lajky na príspevku. Samozrejme, ak je toto váš cieľ, tak potom DO IT! Ak však chcete reklamu robiť viac sofistikovane, tzv. „profi“, vtedy je vhodné poobzerať sa po niečom lepšom. Napríklad po rozhraní plnom prídavných funkcií, ktoré vyvinul Facebook priamo pre tvorbu kampaní.

 

 

BM náš (naozaj) každodenný

Ako už správne tušíte, hovorím o nástroji Business Manager. V skratke – je to nástroj, ktorý umožňuje pracovať s vašou facebookovou fanpage, instagramovým účtom a reklamným účtom na jednom mieste. Využitie boostovania“ je jednoduché, no druh reklamy a forma jej správy sa v tomto prípade sa tiež radí k tým jednoduchších. Ak svoje reklamy nastavujete boostom, oberáte o veľký potenciál reklamných kampaní, ktoré Business Manager ponúka. Aké sú teda výhody používania tohto nástroja?

 

Cielime presnejšie a podrobnejšie

Jednou z dôležitých výhod Business Managera sú rozšírené možnosti cielenia kampane. Pri použití funkcie Boost máte na výber 4 základné ciele, kde väčšina ľudí podľa mojich skúseností volí „interakcie“. Ako som písala vyššie – ak chcete dosiahnuť len lajčíky, potom o nič neprichádzate 😊. Pre porovnanie, v Business Manageri si môžete vybrať až z 11 cieľov kampane – a to je už o inom.

 

Omnoho viac alternatív máme aj pri možnostiach zacielenia na konkrétne skupiny používateľov. Pri boostoch máte na výber (rovnako ako v BM) základné možnosti – vek, pohlavie, záľuby, lokalitu, ale pripravujete sa o možnosti použitia tzv. warm a hot publík, teda špeciálnych publík. Ide napríklad o skupiny ľudí, ktorí už navštívili váš web, kúpili si vaše produkty, sú svojim správaním a preferenciami podobní tým, ktorí interagovali s vašou fanpage a podobne. Tieto publiká si viete vytvoriť pomocou nástroja Facebook Pixel – ak chcete tieto marketingové možnosti využiť naplno, použitiu Business Managera sa nevyhnete.

 

Optimalizovať ako sa dá

Keď si svoj post len jednoducho boostnete, nemáte následne možnosť kampaň optimalizovať. Ak teda vykazuje zlé výsledky, má malý dosah a podobne, nemôžte urobiť nič iné, iba podporu príspevku stopnúť. Pomocou Business Managera však môžete reklamu upraviť, detailnejšie testovať, meniť zacielenie, upraviť text, kreatívu a sledovať výsledky.

Širšie možnosti v Business Manageri sa týkajú aj umiestnenia reklám. Facebooku má desiatky možností umiestnenia, všade, kam sa na Facebooku alebo Instagrame pohnete a vidíte reklamy, tam môžete nastaviť zobrazovanie aj tej vašej. Samozrejme, ak to robíte za pomoci BM. Ak zvolíte iba boost, tak sa opäť oddáte do rúk Facebooku a jeho automatizácii.

 

 

Analyzujeme & zhodnocujeme

Áno, samozrejme aj pri booste máte stručný prehľad štatistík o tom, ako sa vašej kampani v drsnom prostredí facebookových aukcií darilo. No tieto údaje nie sú pre plné pochopenie a analyzovanie marketingových aktivít úplne dostačujúce. Pri analýze a zhodnocovaní úspešnosti reklamy musím opäť poukázať (tak ako aj v predošlých príkladoch) na lepšiu funkcionalitu Business Managera a vyhlásiť ho za lepší nástroj, akým je boost príspevkov.

 

Facebook na profi úrovni

Toto sú len základné „pre a proti“ pri používaní BM vs boostovaní príspevkov. Ak chcete zo svojej facebookovej fanpage dostať maximum, najlepšie bude, keď prestanete úplne využívať funkciu boost a preorientuje sa na prácu v BM. Tento nástroj oceníte aj v prípade, že chcete nechať správu svojich kampaní tretej strane – pomocou BM totiž jednoducho poskytnete prístup agentúre alebo freelancerovi tým, že udelíte práva na rôznych úrovniach kampane a účtu, na ktorých môže agentúra alebo freelancer vaše reklamy spravovať.

Business Manager vám z dlhodobého hľadiska prinesie skutočne veľa benefitov a hlavne ušetrených peňazí. Boost je jednoduchá cesta, ktorá sa však nie vždy vypláca. Netvrdím, že je na nej niečo zlé – hlavne, ak s reklamou len začínate. No možno už chcete aj niečo viac, ako len náhodne minutých 50 €. Systematický prístup, výkon, stratégiu – to nájdete práve v Business Manageri.

 

Ak si s týmto nástrojom práve netykáte, neváhajte nás kontaktovať, radi vám s ním pomôžeme.

 

NapísalBeáta Fáberová

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *