Keď slovo „stážista“ nie je nadávka

Ivka Tothova 30. marca 2021 0 Komentáre

alebo Ako nazbierať skúsenosti bez stresu a so cťou

Skončili – alebo pomaly končia – vaše študentské dni a vy sa zamýšľate nad tým, čo ďalej? Čo budem robiť? Ako bude vyzerať môj život? Samozrejme. To isté som si hovorila pred rokom aj ja. Skončila som vysokú školu a do hlavy sa mi nahrnulo mimoriadne veľa otázok bez odpovedí. Diplom mám, a čo teraz? Kam budú smerovať moje kroky? 

Kvantá životopisov, ktoré nikam nevedú?

Začala som asi ako všetci. Pútavý životopis, ktorý vystihoval moje najlepšie JA, obstojná fotka a skúsenosti. Skúsenosti?! Nebolo ich veľa. Nič to, hor‘ sa odosielať cévéčka. Posielate a posielate. Zopár odpovedí vám síce do schránky dorazí, no veľmi sa z nich netešíte. Kvôli nedostatku skúseností a praxe v obdobných povolaniach nie ste vhodným kandidátom. Je možné, že ste sa dostali do podobnej situácie aj vy, preto nezúfajte, prichádza riešenie, ktoré všetko napraví. Týmto riešením je stáž! Máte túto možnosť, alebo ste ju zazreli pri hľadaní práce na internete? Vyskúšajte ju.

Všetko, čo poznáte

Dostala som možnosť stážovať v HIGH 5 STUDIO.  Ono človeku sa ľahšie vstáva „do práce“, keď vie, že sa ide opäť vlastne učiť a všetci s tým rátajú. Nikto nebude kričať, že niečo neviete. Jednoducho dobrý pocit.

Veľký zošit na poznámky, káva a vstrebávanie nových informácií. Také boli moje prvé dni v agentúre. Zvýrazňovač je stále mojím kamarátom. Postupne som prenikala do sveta Facebooku a Google Ads. Voľná a frázová zhoda mi robili zo začiatku celkom problém. Naučila som sa, že „boostovanie“ nie je cesta, ale Bussines Manager je cieľ. Warm a hot publiká, cielenia, kampane a reklamné skupiny už nie sú pre mňa cudzím pojmom. Zato vďačím svojim kolegom, ktorí ma všetko naučili. Vysvetlili mi všetky funkcie, ktoré tieto platformy ponúkajú, naučili ma ako sa pozerať na svet reklamy a hlavne ako analyticky myslieť a porozumieť dátam v Google Analytics.

Veci nepoznané dôverne známe

Pri nástupe som sa najviac tešila, že budem môcť využiť svoje nápady a návrhy na vizuály reklám. Kolegovia  ma usmernili a predali mi svoje „know-how“, rady, ako upútať publikum, čo je vhodné a čo nie. Spoločne sme vymýšľali claimy, ktoré zaujmú a predajú produkt.

Ďalšou dôležitou činnosťou, ktorú som sa počas stáže naučila je optimalizácia. Nič netrvá večne a tým sa treba riadiť aj pri spravovaní Facebook reklám aj Google Ads. Duplikovať, osamostatniť, testovať, testovať… a ešte raz testovať. Vizuál I. až VIII. Nikdy neviete, čo na vaše publikum zapôsobí najviac. V konečnom dôsledku netreba zabúdať na analýzu kľúčových slov, ktorá vás vie pobaviť, prekvapiť aj pobúriť… 😀 No a hlavne nasmerovať.

Zrazu sa ani nenazdáte a už ste na stáži nejaký ten mesiac, veci nepoznané sú pre vás dôverne známe vy stále môžete napredovať ďalej a po čase sa môžete stať plnohodnotnou súčasťou agentúrneho tímu. Mission accomplished. Keď nič iné, tak máte aspoň véééľmi dôležitú položku do životopisu. 😉

Takže, prečo ísť na stáž?

  • Všetko sa naučíte.
  • Káva zadarmo! 🙂
  • Spoločnými silami budete napredovať ďalej.
  • Nadobudnete skúsenosti, ktoré vám vysoká škola skrátka nedá.
  • Spoznáte nových inšpiratívnych ľudí.
  • Rozvíjate samých seba a svoj skill.
NapísalIvka Tothova

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *