7 najčastejších chýb na webe

Nehádžeme všetky weby „do jedného vreca”, ale sú chyby, ktoré má veľa stránok spoločných. Možno vznikali narýchlo, možno sa pri ich tvorbe neriadili zásadami SEO, alebo uzreli svetlo sveta ešte v časoch dinosaurov, preto si môžeme všimnúť najmä nasledovné:

  • zlá štruktúra,
  • nefungujúce alebo zle presmerované URL-ky,
  • duplicity,
  • nevhodné, chýbajúce alebo nedostatočne zapracované kľúčové slová,
  • málo obsahu,
  • chýbajúce alebo zle vyplnené SEO parametre,
  • stránka nie je responzívna, čiže nevhodná pre mobilné zariadenia.

Čo všetko obsahuje SEO audit

Kompletný SEO audit by mal obsahovať analýzu kľúčových slov, výber konkrétnych a následnú seo optimalizáciu webovej stránky na ne. Ďalej analýzu štruktúry webu a kontrolu jeho obsahu. Zbehnúť tiež treba aj všetky SEO parametre stránok (Title, H1, metadescription..). Sú všetky vyplnené správne? Nechýbajú niektoré? Sú vhodné vzhľadom na kľúčové slová? A čo ich dĺžka?

Netreba zabúdať ani na technické veci, ako sú kontrola responzivity webu, jeho rýchlosti, duplicity (obsah, URL-ky), zbehnutie indexácie v Google Search Console, správne presmerovanie URL a tiež check spamových a black hat techník (pochybné odkazy či použitie robots.txt) prostredníctvom SEO nástrojov. Je potrebné si posvietiť aj na obrázky, či majú správne vyplnené alt tagy. 

Ak chcete mať lepší prehľad o vašej oblasti trhu, vyžiadajte si tiež analýzu konkurencie – na akej sú pozícii, aké majú hodnotenie domény a stránky, aké kľúčové slová používajú, ako ste na tom v porovnaní s nimi?

S čím všetkým pomôže SEO audit a následná optimalizácia

Na začiatku by sme radi upozornili, že ide o proces dlhodobejší a zvyčajne trvá aspoň niekoľko mesiacov, kým sa všetko zistí, navrhne, zapracuje a ukážu sa výsledky. SEO je beh na dlhé trate. Stojí však za to. SEO optimalizácia web stránok sa vám jednoznačne vyplatí. Pomôže vám vylepšiť a zvýšiť nasledovné:

  • autoritu domény (DA) a stránky (PA),
  • relevanciu a dôveryhodnosť (TF a CF),
  • pozície v Google na určené kľúčové slová,
  • linkbuildingové portfólio,
  • organickú návštevnosť,
  • konverzie a zisky.

Na koho sa so SEO auditom obrátiť?

Kladiete si otázku, ako na SEO, aby ste splnili čo najviac požiadaviek Googlu a váš web sa v jeho hľadáčiku posunul? Sami na to nemáte kapacity ani toľko znalostí? Obráťte sa na niekoho, kto sa tomu venuje profesionálne. Napríklad na našu agentúru, ktorá je plná špecialistov a marketingových nadšencov High5.sk. Využite konzultáciu zdarma, vylepšite si SEO a posuňte váš podnikateľský príbeh.