Priblížte produkt zákazníkovi cez text

Patrik Belanec 11. marca 2022 0 Komentáre

5 jednoduchých rád pre váš účinný obsahový marketing

Zákazník si len ťažko kúpi niečo, čo nepozná a nemá o tom potrebné informácie. Najprv bude študovať a čítať, zisťovať benefity a overovať si, či je daný produkt alebo služba vhodná práve pre neho.

Práve preto je obsahový marketing alfou a omegou na rozbehnutie predaja. Pozrime sa, ako na texty, ktoré vám získajú zákazníkov. Čo by mali obsahovať a čo radšej nie? Nasmeruje vás nasledujúcich 5 rád.

Rada č. 1: Menej je viac

Pokiaľ váš potenciálny zákazník produkt ešte nepozná, nie je dobre, ak ho hneď zahltíte informáciami. Snažte sa pre začiatok vybrať to podstatné. Veci, ktoré podľa vás predávajú. To nech je vaša hlavná obsahová stratégia. Zvyšok si nechajte na ďalší doplnkový obsah.

 

Rada č. 2: Zákazník ako priateľ

Predstavte si, že popisujete produkt alebo službu svojmu priateľovi. Určite by ste si ušetrili rozvláčne poučky. Snažte sa byť vecní, používajte konkrétne príklady, situácie. Vžite sa do zmýšľania ľudí, ktorých poznáte. Stavte na marketingovú stratégiu zo života.

 

Rada č. 3: Buďte osobní

Píšte text akoby pre jednotlivca, nie pre stovky. Nech má potenciálny zákazník pocit, že sa o neho zaujímate, že sú to informácie jemu na mieru. Verte, je to jednoduchá a pritom účinná marketingová stratégia. Píše o nej aj odborník v oblasti marketingových techník a copywritingu Jim Edwards v knihe Copywriting secrets.

 

Rada č. 4: Vymenujte benefity

Najlepšie v bodoch. Jednoducho a prehľadne. Prečo je váš produkt alebo služba vhodná práve pre daného zákazníka? Čo mu prinesie a kedy? Prečo by sa mal rozhodnúť práve pre vás? Do zátvoriek môžete uviesť aj konkrétne príklady na využitie vybraného benefitu v praxi.

 

Rada č. 5: Prineste odpovede na najčastejšie otázky

Ďalšou jednoduchou a zároveň účinnou obsahovou stratégiou je zodpovedanie najpálčivejších otázok. Najlepšie, ak si ich najprv niekde nanečisto vypíšete a získate inšpiráciu aj od blízkeho okolia. Zistite od nich, čo by radi vedeli o vašom produkte alebo službe, ak by si ich mali kúpiť.

 

Nezabudnite pri obsahovom marketingu na SEO a linkbuilding

Či už ide o blogový článok alebo externý PR článok, nezabudnite na úlohu SEO. Aby váš obsah len tak niekde nezapadol prachom a dostal sa k ľuďom, musí byť viditeľný. Takisto nezabudnite na relevantné prelinky a call to action. Nech už je vaším výstupom článok na vlastnom webe, známom portáli alebo newsletter, vždy majte jasno v tom, kde a ako chcete potenciálneho zákazníka dostať. A aby tam aj našiel to, čo v texte sľubujete. 

Nie ste si istí, či všetko robíte správne? Copywriteri a SEO špecialisti z agentúry High5 vám ochotne pomôžu.

NapísalPatrik Belanec

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.