Externý a interný linkbuilding

Patrik Belanec 17. marca 2022 0 Komentáre
Linkbuiding vo vasom SEO portfooiu

Prečo je dôležité budovať oba typy spätných odkazov?


Spätné odkazy vám vo svete SEO dokážu priniesť lepšiu viditeľnosť, hodnotenia autority či dôveryhodnosti, zaujímavé spolupráce. Rovnako ako na populárnejší externý, však treba myslieť aj interný linkbuilding na vašom vlastnom webe. Len oba v dokonalej súhre vám môžu zabezpečiť posun v hľadáčiku Google i užívateľov.

Čo je to linkbuilding a ako funguje?


Priblížme si to po lopate: Ak na vašu stránku alebo článok nesmeruje žiadny odkaz, stratíte sa niekde na zadných stranách Google. Aby ste sa posunuli vpred, potrebujete získať linky z iných webových stránok. Práve linkbuilding je jedným z hlavných faktorov ovplyvňujúcich pozície v Google vyhľadávaní. Spolu so strojovým učením a samotným obsahom. Pomocou anchor textov (slov alebo skupiny slov, cez ktoré sa preklikávate) vie Google priradiť webovým stránkam vhodné kľúčové slová. 

Vytvárať spätné odkazy prirodzenou cestou je pre mnohých príliš komplikované a zdĺhavé, preto sa častejšie stretávame s ich kupovaním, vymieňaním. Určite by ste sa však mali vyhnúť tzv. black hat praktikám, kedy sa snažíte natlačiť sa na danú stránku stoj čo stoj proti akýmkoľvek pravidlám. Možno ste sa už stretli s niečím takýmto pochybným, keď ste objavili v marketingových nástrojoch rôzne americké či čínske e-shopy, ktoré sa na vás prelinkovali.

 

Externý linkbuilding – ako začať získavať spätné odkazy?


Snažte sa nájsť si na budovanie odkazového portfólia také stránky, ktoré majú slušné hodnotenia autority (DA, PA) i dôveryhodnosti (TF, CF). Zároveň by tam však mal byť istý obsahový prienik, aby spätné odkazy nepôsobili silene a nasmerovali užívateľa čo najviac relevantne a užitočne. Budujte si vzťahy s podobne smerujúcimi webmi a tvorte si zoznamy na potenciálne budúce využitie v linkbuildingovom portfóliu.

Najlepším spôsobom, ako získať spätné odkazy prirodzenou cestou je tzv. linkbait (linkbaiting). Ide o tvorbu obsahu, ktorej hlavným cieľom je získať linky. Ako na to? Publikujte užitočné a vyhľadávané nástroje, zapájajte návštevníkov do tvorby obsahu vášho webu prostredníctvom komentárov, prinášajte informácie ako prví, hodnoťte, ale i šokujte.

V skratke vám teda externý linkbuilding môže priniesť nasledovné benefity:

  • vyššiu organickú návštevnosť,
  • vyššiu pozíciu stránky vo vyhľadávači,
  • vyššie parametre hodnotenia stránky,
  • vylepšenie dôveryhodnosti a zároveň tak aj značky,
  • nadväzovanie spoluprác a možné nové obchodné kontakty.

 

Interný linkbuilding – ako si poprepájať spätnými odkazmi web?

 

Mnoho webov má práve tu ešte stále Achillovu pätu. Nemajú poprepájané podstránky interným linkbuildingom. A pritom je práve toto tá jednoduchšia časť práce, ktorá nezávisí od nikoho ďalšieho. Len od vás samých. Máte to plne pod kontrolou. Spravte z vášho webu premyslenú mapu, kde všetko má svoje presné smerovanie cez vopred vybrané kľúčové slová. Analyzujte, prepájajte, tvorte nové potrebné podstránky a obsah…

Kvalitný interný linkbuilding vám môže pomôcť:

  • zlepšiť poradie stránky vo vyhľadávači, 
  • zvýšiť čas, ktorý návštevníci trávia na stránke,
  • zvýšiť počet navštívených podstránok,
  • zlepšiť navigáciu pre návštevníkov webu,
  • zlepšiť používateľskú skúsenosť,
  • urýchliť indexáciu webu.

Rada na záver: Nezabúdajte ani na interné prepojenie blogových článkov na vašom webe pomocou odkazov. Aj to je cesta, ako udržať návštevníka na stránke a ponúknuť mu prierez vašich produktov či služieb. 

 

Nie ste si úplne istí, ako na SEO, linkbuilding a veci s tým spojené, aby vám to naozaj fungovalo? Obráťte sa na našich marketingových špecialistov v High5. Dostanú vás na prvé miesta vo vyhľadávaní.

NapísalPatrik Belanec

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.