Performance Max: Predstavujeme nový typ smart Google Ads kampaní

Patrik Belanec 25. marca 2022 0 Komentáre

Páčilo by sa vám, keby ste sa mohli ako firma či e-shop propagovať v rámci celého inventára Google len v jedinej kampani? Performance Max spojí zobrazovanie vizuálnych a textových reklám s produktami. Kedy je vhodné ju používať a aké hlavné benefity vám prinesie? Naši ppc špecialisti majú Performance Max kampaň už vyskúšanú a v článku sa s vami podelia o zistenia a výsledky.

 

Čo sú kampane Performance Max?

Kampane Performance Max sú pomerne novým typom Google Ads kampaní, zameraných na maximálny výkon. Umožňujú firmám propagovať sa v rámci celého inventára Google. A postačí im na to iba jediná kampaň.

Performance Max zahŕňa v sebe zobrazovanie na základe kľúčových slov vo vyhľadávacej sieti, smart shopping kampane, resp. inteligentné nákupné kampane, ale aj lokálne kampane. Ich cieľom je zobrazovanie vizuálnych aj textových reklám v kombinácií s produktami cez jednu jedinú kampaň. 

Navyše pomocou strojového učenia Google optimalizuje vašu kampaň na maximálny výkon podľa vopred stanovených cieľov, a to všetko v reálnom čase naprieč všetkými kanálmi. Jednoducho povedané „algoritmus preberá kontrolu“, aby vyťažil maximum z vašich kampaní. 

 

Benefity Performance Max kampaní

Google hovorí o množstve výhod kampaní s maximálnym výkonom. Tu je ich zhrnutie: 

1. Medzi hlavné výhody patrí vyššia návratnosť investície. Takisto nepotrebujete kampane extrémne testovať. Z toho plynie menej pokusov a omylov, čo vám v neposlednom rade ušetrí náklady a zvýši ROAS, zníži PNO či cenu za konverziu.

 

2. Keďže reklamy sa optimalizujú automaticky podľa vášho cieľa a výkon je poháňaný AI (umelou inteligenciou), ktorá sa neustále učí zo skúseností a prispôsobuje sa novým trendom, tak kampaň Performance Max začne prinášať výsledky rýchlejšie v porovnaní s kampaňou s manuálnou optimalizáciou.  

 

3. Efektívnejšie prehľady. To je to, na čom by vo všeobecnosti Google mohol zapracovať. Avšak pri kampaniach pre maximálny výkon Google zobrazuje podrobné informácie ako info o reklame, oslovených publikách, vplyve a úpravách pre optimalizáciu. Tieto prehľady pomôžu nasmerovať kampaň tým správnym smerom.

 

4. Síce sa kampane nastavujú jednoducho, no vyžadujú kvalitné podklady a prepojenie účtu s kanálmi či nástrojmi ako sú napríklad  Youtube alebo Google Merchant Center. Podobne ako pri nákupných kampaniach. Avšak ich výkonnosť závisí od cieľa, ktorý si vyberiete pre svoju kampaň ihneď v prvom kroku. Informácie čerpajú z údajov, ktoré o svojom publiku zadáte. To znamená, že kampane sú optimalizované tak, aby oslovili najhodnotnejšie publikum.

 

Odporúčania, tipy a najlepšie postupy pre Performance Max kampane

 

Aj keď Google hovorí, že väčšinu práce urobí za vás, predsa len existuje niekoľko osvedčených postupov, ktorých sa treba držať. 

1. Pred spustením si starostlivo stanovte ciele, ktoré očakávate od svojej kampane. Predaj, oslovenie potenciálnych zákazníkov, návštevy, propagovanie akcií. Pozor, kampane Performance Max sú k dispozícií len pre vyššie spomenuté ciele. 

2. Taktiež používajte čo najviac podkladov. Patria sem videá, reklamné texty, obrázky, premyslená výzva na akciu alebo kvalitný informačný feed na zobrazovanie produktov. Keďže kampane využívajú strojové učenie, tak je vhodné mať čo najviac podkladov. Následne viete vyhodnotiť, ktorý z nich je najefektívnejší a ďalej s ním pracovať, prípadne doplniť kampane o nové podklady.

3. Získajte čo najviac informácií o svojom publiku. Od ich záujmov, polohy, až po jazyky. Skrátka poskytnite Google dostatok informácií, na koho chcete zacieliť. 

4. Nezabudnite do kampaní pridať čo najviac voliteľných požiadaviek, ako sú dynamický remarketing, signály, alebo prepojiť služby Google Moja Firma. 

5. Skontrolujte sledovanie konverzií a uistite sa, že konverzie sa merajú správne. V čase písania článku sa Google ostýchal s jednoznačnou odpoveďou, či kampane Performance Max nahradia nákupné kampane, no čoraz viac hlasov hovorí o tom, že tomu tak bude. Preto je možné očakávať ich postupné vytlačenie klasických shopping kampaní a dokonca aj smart shopping kampaní. Z toho vyplýva, že treba počítať  s podstatnou časťou konverzií zo zobrazovania v nákupoch Google. A na to je potrebné mať kvalitne nastavené meranie konverzií a ich hodnotu objednávok. V ideálnom prípade ich spúšťajte, keď máte na svojom účte aspoň 30 konverzií za posledných 30 dní, inak bude mať Google problém s identifikáciou vzorov zákazníkov. 

 

Výsledky po implementovaní kampaní Performance Max

 

U nás v High5 sa ppc nadšenci ihneď po možnosti implementácie nového typu kampane  pustili do testovania a jej nastavovania. Po niekoľkých týždňoch vyberáme dve porovnania výkonnosti. V obidvoch prípadoch porovnávame výkonnosť celého účtu od dátumu implementácie Performance Max kampaní s rovnakým časovým rámcom pred spustením kampaní na maximalizáciu výkonnosti. 

Kým v prvom prípade sme ich spustili pre e-shop, v druhom prípade sme ich otestovali na ponuke lektorských služieb. 

 

V predchádzajúcom obrázku si môžeme všimnúť celkový nárast konverzií v účte, ktorý bol 42% v rámci konverzií a v rámci hodnoty objednávok až o 80%, pričom v účte bežali pred spustením nového typu kampaní aj klasické nákupné kampane. Celkovo Performance Max kampane od spustenia priniesli z celého objemu nákupov 35 719,18€ až 27 977,47€. 

 

 

Graf vyššie pojednáva o časovom rámci, kedy boli Performance Max kampane spustené. Vidíme nárast kliknutí a hlavne konverzií. 

 

Keďže kampane sa zobrazujú aj vo výsledkoch vyhľadávania a obsahovej sieti, tak sme ich skúsili nastaviť pre firmu zaoberajúcu sa lektorskými kurzami.  V tabuľke nižšie porovnávame počet konverzií (odoslaných dopytov) v rámci celého účtu za dve rovnaké obdobia pred a po spustení.

 

 

V tabuľke vyššie vidíme, že v porovnaní s predchádzajúcim obdobím, kedy neboli spustené nové kampane, bol nárast konverzií o 40,98%. Taktiež je vidno dominantný podiel všetkých konverzií v rámci celého účtu, kde kampane na maximalizovanie výkonu priniesli až 60 dopytov z celkového počtu 86. Na druhej strane je to spôsobené aj tým, že z ostatných searchových kampaní vidíme pokles v rámci dopytov, čo je možné pripisovať tomu, že nová kampaň „pohltila“ a obmedzila ostatné kampane, takže v konečnom dôsledku priniesli menej dopytov. 

 

Kampane zamerané na maximalizáciu výkonu sú jednými z mnoha smart noviniek, ktorými sa Google snaží pravidelne zjednodušiť nastavenie či analyzovanie kampaní. Výhody sú nespochybniteľné a je len otázkou času, kedy umelá inteligencia preberie významnú rolu pri ppc kampaniach. Avšak kreatívnu a strategickú stránku nikdy nedokážu nahradiť. Preto u nás v High5 dávame Performance Max kampaniam zelenú s tým, že to môže byť partnerstvo s množstvom pádov a vzostupov, kde bude potrebné brať ohľad hlavne na dáta. 

 

Zdroje:

https://www.uplers.com/blog/google-ads-performance-max/

https://topgrowthmarketing.com/google-performance-max/#3-performance-max-case-study

https://www.sas.com/sk_sk/insights/analytics/what-is-artificial-intelligence.html

https://www.ppchero.com/google-performance-max/?cn-reloaded=1

NapísalPatrik Belanec

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.