Hlavné SEO parametre a ich dĺžka

Patrik Belanec 22. apríla 2022 0 Komentáre

Čo všetko si skontrolovať pri SEO optimalizácii web stránok?

 

 

Medzi hlavné SEO parametre zaraďujeme meta title a description. Následne nadpisy a podnadpisy, netreba zabúdať ani na URL a alt tagy. A ako je to s ich odporúčanou dĺžkou? Prečo by sa nemala presiahnuť? Pozrime sa na aktuálne limity, ktorých by sa mal držať i váš web, pokiaľ sa nechcete nechať len tak random unášať výberom Google a jeho algoritmami.

 

 

Hlavné SEO parametre každého webu

Medzi hlavné SEO parametre, s ktorými by mala počítať každá optimalizácia webových stránok, v súčasnosti zaraďujeme: 

  • title (nadpis zobrazujúci sa v Google) – jeden z hlavných faktorov, na základe ktorého užívateľ klikne na daný odkaz,
  • hlavný nadpis H1 a podnadpisy H2, H3, H4 – tvoria hlavnú štruktúru vášho webu, podstránok, článkov,
  • meta description (popis) – zobrazuje sa pri výsledkoch vyhľadávania a bližšie rozvíja title, obsah stránky / článku,
  • zapracované kľúčové slová v texte – Google na ne kladie dôraz a na základe nich sa vaša stránka / článok zobrazí na vyhľadávaný dopyt užívateľa,
  • URL – mala by byť zrozumiteľná a ľahko čitateľná rovnako pre ľudí, ako i vyhľadávač. Malo by z nej byť jasné, čo sa na stránke nachádza.
  • alt tagy pre obrázky – niektorí užívatelia si produkty vyhľadávajú cez obrázky, nezaškodí mať preto relevantne vyplnené alt tagy kľúčovými slovami.

 

Význam SEO parametrov

A prečo ich používať? Ich správnym zapracovaním sa vaše stránky môžu stať prístupnejšími. Pomocou nich sa posuniete v hľadáčiku Google i užívateľov vyššie. Meta prvky ako meta title a description či nadpisy dokážu tiež zvýšiť mieru CTR (prekliku) na váš web. A to je predsa vašim hlavným cieľom, nie? Získať nových návštevníkov, konverzie a navýšiť si tak predaje a zisky.

 

Odporúčaná dĺžka pre jednotlivé SEO parametre

Ak sa rozhodnete pristúpiť ku On-page SEO vašej webovej stránky, mali by ste sa pri dopĺňaní a úpravách príslušných parametrov držať nasledovného:

  • title – ideálne by mal mať 55 až 60 znakov, aj keď nedávno Google navýšil počet znakov až na 70,
  • meta description – ideálne by mal mať 135 až 155 znakov, pričom vrchná hranica je 158 až 160 znakov,
  • hlavný nadpis H1 – ideálne by tiež nemal presahovať 60 znakov, podobne ako title.
  • URL – i keď Google je ku ich dĺžke pomerne tolerantný, nemusia byť nutne kilometrové, zahrňte do nich len to najdôležitejšie. Najmä kľúčové slovo a plnovýznamové výrazy. Najvhodnejšie sú kratšie URL adresy do 100 znakov, Nezabudnite jednotlivé slová oddeliť od seba spojovníkom. Nepoužívajte diakritiku, špeciálne znaky ani medzery.
  • alt tagy – na pomenovanie vybraného obrázka postačí ak zvolíte jedno kľúčové slovo alebo longtail.

Čo sa stane, ak nedodržíte dĺžku SEO parametrov?

V prípade, ak tieto rozsahy presiahnete, Google vám SEO parametre automaticky skráti. Pokiaľ bude dĺžka meta title a description, naopak, prikrátka, Google si do týchto parametrov automaticky natiahne dáta z vašej stránky. To však v konečnom dôsledku nemusí vôbec vyzerať dobre… 

P.S: Existujú nejaké odchýlky, čo sa týka zobrazovania meta title a meta description v mobilných zariadeniach. Prvý z nich sa môže zobrazovať aj dlhší (až 78 znakov), druhý zase kratší (maximálne 120 znakov). Viac o aktuálnych dĺžkach SEO parametrov a najnovších zmenách si prečítate v tomto článku.

 

Potrebujete poradiť v oblasti SEO a optimalizácie webovej stránky? Pomôžeme vám. Naša agentúra High5.sk je plná špecialistov a marketingových nadšencov. Využite konzultáciu zdarma a nasmerujte váš web na vyššie pozície v Google.

NapísalPatrik Belanec

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.