Reklamné formáty na Facebooku: poznáte ich všetky?

 

Zvykli ste si využívať na Facebooku len vybrané formáty reklám, ktoré máte odskúšané a viete, že pri nich nič nepokazíte? Poďte s nami objaviť ďalšie. Obohaťte svoju tvorbu reklám na sociálnych sieťach o nové formáty. Okrem klasického postu, či Facebook stories to môže byť prezentácia alebo Facebook Carousel Ads formát.

 

 

Statická bannerová reklama

 

Tento reklamný formát je jednoduchý a pritom účinný. Vyznačuje sa pútavým obrázkom a stručným textom, ktorý nerozptyľuje. Vyjadrite ním, kto ste a čomu sa venujete. Banner ľahko vytvoríte z obyčajného príspevku. Stačí, ak ho budete propagovať. Vyberajte si však obrázky s vysokým rozlíšením, pohrajte sa s vizuálnymi prvkami a využívajte len jeden ústredný bod. Pri propagácii ukazujte váš produkt v akcii. Napríklad s ľuďmi, ktorí ho práve používajú.

 

Kedy využívať fotoreklamy?

  • Keď chcete priniesť na web čo najviac jedinečných návštevníkov.
  • Keď chcete šíriť povedomie o produktoch.
  • Keď chcete propagovať vybraný produkt alebo službu.

 

Facebook video formát

Chcete pútavo vyrozprávať príbeh svojej firmy či produktu? Stavte na videoreklamy. Na Facebooku môžu byť rôzne dlhé a v celej rade štýlov. Môžete ich umiestniť priamo na nástenku sociálnej siete, in-stream do iného videa, do stories, prípadne na Facebook Marketplace.

 

Kedy využívať videoreklamy?

  • Keď chcete zvýšiť povedomie o značke.
  • Keď chcete upútať väčšiu pozornosť.
  • Keď chcete potenciálnym zákazníkom ukázať a povedať viac.

 

Facebook prezentácie

Tento formát sa podobá videu. Nenáročné klipy slúžia na vyrozprávanie príbehu alebo ako jednoduchý manuál na rôznych zariadeniach. Navyše sa rýchlo načítajú a nie sú limitované rýchlosťou pripojenia. Vyberiete si fotky z vašej facebookovej stránky, alebo si ich nahráte zo zariadenia a následne si môžete tiež nastaviť čas ich zobrazenia. K dispozícii máte prechodové efekty, pomery, pridanie hudby a textu (vysvetlenie, Call to Action). 

 

Kedy využívať prezentácie?

  • Keď potrebujete rýchlo zapôsobiť.
  • Keď chcete ľuďom vysvetliť postupy alebo kroky.

 

Prehrávateľné Facebook reklamy

Prehrávateľné Facebook reklamy ponúknu ľuďom interaktívny náhľad aplikácie ešte predtým, než si ju stiahnu / zakúpia. Vďaka nej získate inzerentov vyššej kvality a s vyššou mierou zámeru. Tí si vašu aplikáciu vyskúšajú a následne sa rozhodnú, či si ju nainštalujú.

 

Facebook stories

Za posledné dva roky zažívajú práve Facebook stories azda najväčšiu popularitu spomedzi facebookových formátov. Sú pútavé, rýchle, autentické a vtiahnu do deja. Navyše ponúkajú prispôsobiteľné prostredie cez celú obrazovku. Neustále pribúdajú nové funkcie, ktoré ich robia ešte viac príťažlivými a zábavnými.

 

Kedy využívať stories?

  • Keď chcete podnietiť záujem zákazníkov.
  • Keď sa chcete „naladiť na vlnu” vášho publika.
  • Keď chcete ľudí inšpirovať k akcii.
  • Keď chcete zákazníkom v rýchlosti predstaviť produkt.

 

Messenger reklamy

Reklamy v Messengeri pomôžu ku jednoduchšej konverzácii zákazníkov a vašej firmy. najpriamejším spôsobom marketingu, keďže sa zobrazujú vo veľmi osobnom digitálnom priestore. Využívajte tento formát reklamy v jednej z najobľúbenejších aplikácii na svete pre aktuálnych i potenciálnych klientov. V porovnaní s e-mailovými reklamami, ktoré užívateľa často minú, sú reklamy v Messengeri viditeľnejšie

 

Kedy využívať Messenger reklamy?

  • Keď si chcete budovať vzťahy so zákazníkmi.
  • Keď chcete zistiť záujmy a potreby klientov.

 

Rotujúci formát (Carousel)

Facebook Carousel Ads formát umožňuje predviesť až desať obrázkov alebo videí so samostatnými odkazmi. Hodí sa ako prezentačný typ reklamy pre cestovné kancelárie, hotely, reštaurácie, alebo tiež na vyrozprávanie príbehu značky. Je interaktívny, kreatívny a flexibilný. 

 

Kedy využívať Carousel?

  • Keď potrebujete propagovať / predať vybrané produkty.
  • Keď potrebujete vyzdvihnúť detaily produktu / značky.
  • Keď chcete vysvetliť určitý proces.

 

Kolekcie

Tento formát ľuďom umožní, aby prešli od objavovania vašich produktov priamo k nákupu. A to atraktívnym spôsobom v prostredí, ktoré sa rýchlo načíta. Každá reklama s kolekciou obsahuje hlavný obrázok alebo video, pod ktorým sú štyri doprovodné obrázky usporiadané v mriežke. Tieto sa spájajú s vašim produktovým katalógom, ktorý ďalej odkazuje na web alebo aplikáciu. 

 

Kedy využívať kolekcie?

  • Keď máte katalóg s minimálne štyrmi produktami.
  • Keď chcete naviesť zákazníkov nakúpiť na váš web alebo do aplikácie. 
  • Keď chcete vyrozprávať presvedčivý príbeh značky a zároveň podporiť predaj produktov.

 

Potrebujete poradiť pri tvorbe reklamných kampaní? Kedy použiť ktorý formát? Osvetliť viac jednotlivé benefity Facebook stories, Carousel alebo Facebook video formátu? Ste v tejto oblasti úplný nováčik a zišiel by sa vám odborník

Nech je akokoľvek, u nás v High5.sk vám radi pomôžeme. Či už ide o Facebook alebo Google reklamy, môžete ich zveriť do našich rúk. 

NapísalPatrik Belanec

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.