Možnosti obsahovej reklamy v Google

Admin 27. mája 2022 0 Komentáre

Ktoré typy bannerov môžete využívať, plus ako na ich tvorbu

 

 

Obsahová reklama v Google je základným stavebným kameňom, ak chcete osloviť návštevníkov webu alebo e-shopu. Viete správne používať bannery podľa účelu? A ako ste na tom s ich tvorbou? Vyznáte sa vo formátoch, rozmeroch, nástrojoch i databázach? Nasledujúce informácie celý váš proces možno trochu upracú” a urýchlia.

 

 

Čo je to PPC reklama?

Skratka PPC pochádza z anglického Pay Per Click a ide o model online marketingu, kde inzerenti platia za reklamu až vtedy, keď na ňu užívatelia kliknú. Na platforme Google Ads sa môžete stretnúť s textovými reklamami vo vyhľadávaní, obsahovými, v nákupoch alebo video reklamami. My sa v článku pozrieme na druhú zmienenú kategóriu.

 

Čo sú to bannerové reklamy a na čo slúžia?

Laicky by sa dalo povedať, že ide o akési online billboardy. Prezentujú produkt, službu alebo samotnú značku, pričom sú doplnené o Call to Action (výzvu k akcii). Ich cieľom je motivovať k návšteve vášho webu alebo e-shopu. Výhodou tejto obsahovej reklamy v Google je veľký zásah užívateľov a takisto neobmedzenosť čo sa týka času, zariadení i formátov.

 

Typy bannerov podľa grafických formátov

    • statické – jednoduché obrázky vo formátoch jpg, png či gif s textom a Call to Action, ktorých obsah sa po zobrazení nemení, bez pohyblivých efektov, 
    • dynamické / animované – slider, slideshow, carousel vo formátoch gif alebo HTML5, upozorňujú užívateľa na viaceré ponuky či dôležitý obsah pomocou meniacich sa obrázkov a textu,
  • lightboxy používajú viacero obrázkov, videí alebo kombináciu oboch pre rýchlejšie upútanie pozornosti užívateľov. Prostredníctvom nich môžete zobraziť napríklad katalóg produktov.

 

Tipy bannerov podľa účelu

  • akvizičné – majú za úlohu previesť priamu interakciu a doviesť užívateľa na landing page, kde dokončí požadovanú konverziu,
  • remarketingové – ich úlohou je namotivovať užívateľa k návratu na konkrétne miesto na webe, kde prejavil záujem o produkt alebo službu, a dokončil konverziu,
  • brandové – umožňujú kreatívne predstaviť vašu značku, nemali by chýbať v žiadnom dlhodobom mediálnom pláne. Cieľom je čo najširší zásah.

 

Ako na tvorbu bannerov?

Bannery sa snažte čo najviac personalizovať. Cieliť sa dá kontextuálne, geograficky, demograficky, podľa záujmov či kľúčových slov. Na druhej strane myslite na to, že menej je niekedy viac. Bannery by mali byť jednoduché s jasnou vizuálnou komunikáciou. Nepodceňujte kvalitu obrázka ani loga. Text by nemal presahovať 80 až 85 znakov. A pozor, samotná veľkosť bannera nesmie byť väčšia ako 150 kB! 

Pre platformu Google Ads sú tiež prijateľné iba formáty PNG, JPG, GIF. Čo sa týka rozmerov, najpoužívanejšie sú nasledovné: pre zvislé 160 x 600, 300 x 600 a pre vodorovné 300 x 250, 320 x 100, 728 x 90. 

Banner pre Google Ads môžete vytvoriť napríklad v online nástrojoch Canva, Assembly, alebo ak ste graficky zdatnejší, aj v programe Photoshop.

 

Voľné databázy obrázkov, ktoré vám pomôžu pri tvorbe bannerov

Freepik.com

Pixabay.com

Pexels.com

 

Rada na záver

Nezabudnite, že banner na webe či e-shope by mal byť plne responzívny, aby sa dobre zobrazoval v desktope i mobile. Skontrolujte si ho final na viacerých typoch obrazoviek, aby ste sa vyhli odrezaným hlavám a podobne… 

 

Potrebujete pomôcť s PPC reklamou? Stavte na našich odborníkov a marketingových nadšencov v High5 v jednom. Či už pôjde o obsahovú reklamu v Google, vo vyhľadávaní, alebo na sociálnych sieťach, nasmerujeme vás tou správnou cestou. Neváhajte sa na nás obrátiť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.