PPC reklama sa môže zobrazovať nad prirodzenými výsledkami vyhľadávania (textové, responzívne alebo dynamické formáty) alebo v obsahovej sieti (bannery alebo kombinácia bannerov a textu). Ďalšími druhmi sú ešte produktová kampaň (obrázok produktu, názov, cena a predajca) a videokampaň. Za takúto reklamu platíte len vtedy, ak na ňu niekto klikne. Preto sa aj nazýva Pay per click. Patrí medzi najrýchlejšie spôsoby, ako v preraziť v online marketingu.
Efektívna PPC kampaň si vyžaduje pravidelnú aktivitu. Od auditu, cez optimalizáciu, kontroly, až po vyhodnocovanie a návrhy zmien. Poďme sa detailnejšie pozrieť, ktoré kroky nezanedbať, aby bol tento druh Google Ads reklamy pre vás prínosom, nie prepadákom…
Pred spustením kampane ste si isto vypracovali podrobnú analýzu kľúčových slov. No tu sa vaša práca s nimi nekončí. Treba pravidelne prechádzať kampane, hodnotiť a obmieňať. Relevanciu, výkonnosť. Aby ste zbytočne neplytvali peniazmi a nezobrazovali sa na to, čo pre vás nemá zmysel.
Rady: Eliminujte vyskakovanie vašich reklám na nesúvisiace výrazy prostredníctvom vylučujúcich kľúčových slov.
Využívajte tiež longtailové kľúčové slová. Ide o tie dlhšie a špecifickejšie. Výhodou je, že bývajú cenovo dostupnejšie. Navyše od takýchto kľúčových slov je to už len na skok ku konverzii, keďže potenciálny zákazník už vie, čo presne chce.
Nikto vás nebude brať vážne, ak podceníte obsah Google Ads reklamy. Darmo budú vaše služby kvalitné a značka pomerne známa. Zákazníkov vaše chyby alebo preklepy odradia a radšej sa obrátia na konkurenciu. Skôr než niečo vypustíte do éteru, skontrolujte si to nielen sami, dajte to na check aj kolegovi. Aby sa vaša reklama nastala obeťou tzv. autorskej slepoty.
Rozšírenia umožňujú pridať pod reklamu dodatočné užitočné informácie, vďaka ktorým budú mať užívatelia o niečo viac dôvodov, aby na ňu klikli. Pridáte ich bezplatne a máte na výber z nasledovných:
Vďaka nim užívateľov namotivujete na akciu, či už ide o konverziu, nákup, stiahnutie aplikácie alebo kontaktovanie vašej firmy. Chcete maximalizovať výkon Google Ads reklamy (kliky, viditeľnosť, pozícia)? Zvážte pridanie aspoň 4 rozšírení, relevantných pre vaše firemné ciele. Pozor, budú sa zobrazovať len vtedy, keď možno predpokladať zlepšenie výkonnosti vašich reklám a ich pozícia je dostatočne vysoká.
Čo všetko tu brať do úvahy? Prínosné budú určite metriky ako ROAS (návratnosť investície do reklamy / pomer medzi čistým ziskom a nákladmi), PNO (pomer nákladov na obrat), CTR (miera prekliku) alebo konverzný pomer (počet návštevníkov, ktorí vykonali konverziu / celkový počet návštevníkov) a následné vyhodnotenie stavu, kde sa aktuálne nachádzate na mesačnej či kvartálnej báze.
V prvom rade však treba mať presne definované a nastavené ciele, ktoré by však mali byť najmä reálne. Takisto by ste si mali na vyhodnotenie počkať aspoň 2-3 mesiace, aby ste mali relevantné dáta. Najprv analyzujte, optimalizujte, zapracovávajte zmeny. Následne si dajte čas, aby ste videli, či táto cesta funguje. Ak nie, skúšajte iné kľúčové slová, headliny, dizajn, iné podstránky… Dajte si tiež pozor na to, čo s čím porovnávate. Myslite na sezónnosť, zmeny na webe, vo firme, prípadne novú konkurenciu.
Chceli by ste začať s PPC reklamami, no neviete na čo si dať pozor? PPC kampane vám už bežia, no hovoríte si, že by to mohlo byť aj lepšie? Nechajte si spraviť audit Google Ads kampaní, ktorý si posvieti na ich slabé miesta. Stavte na špecialistov z našej agentúry High5.sk a ich individuálny prístup. Ručne vám vypracujú detailný audit s cieľom analyzovať dáta a stav účtu, pripravia konkrétne odporúčania. Dozviete sa, ktoré aktivity nerobíte alebo nepoznáte, ale mali by ste, a tiež, čo sa dá riešiť efektívnejšie.
Máte nejakú špeciálnu požiadavku, alebo naopak, neviete, kde presne začať? V oboch prípadoch je fajn využiť konzultáciu zdarma.