CoffeeArt je popredný predajca kávy. Spoločnosť sa snaží dosiahnuť optimálnu online prítomnosť a maximalizovať svoju návratnosť z investícií (ROAS – Return on Advertising Spend) v PPC reklame. My, High5, ich partnerujúca reklamná agentúra, sme boli poverení úlohou zlepšiť efektivitu ich PPC kampaní a zabezpečiť, že každé jedno investované euro prinesie maximálnu hodnotu.

Návrh riešenia

Aby sme zabezpečili, že naše riešenia sú založené na dátach, rozhodli sme sa vytvoriť experiment. Rozdelili sme kampane CoffeeArt do dvoch segmentov:

  • základná verzia, ktorá zastupovala aktuálnu stratégiu
  • skúšobná verzia, kde sme implementovali niekoľko optimalizácií a inovácií

Cieľom bolo analyzovať výkonnosť oboch kampaní v rovnakom časovom období. Chceli sme zistiť, ktorá stratégia je efektívnejšia z hľadiska nákladov a konverzií.

Ok, ale aký bol rozdiel? Logicky, hlavne v stratégii. Zatiaľ čo bola pôvodná kampaň zameraná na maximalizovanie konverzií, skúšobná verzia mierila na maximalizovanie hodnoty konverzií. Aby bolo všetko tip-top a objektívne, kredit sme nastavili v pomere 1:1. Férové a vyrovnané.

Výsledky

Porovnanie dvoch variantov v období od 1. júna do 20. júla 2023 prinieslo nasledujúce zistenia:

Kliknutia

Kým základná verzia získala 104 kliknutí, skúšobná verzia mala o 8 % menej, teda 96 kliknutí.

Cena za kliknutie (CZK)

Skúšobná verzia priniesla značné zníženie nákladov za klik, a to s priemernou cenou 0,14 €/klik, čo je pokles o 50 % v porovnaní so základnou verziou. Celková cena kampane v skúšobnej verzii bola znížená o 54 %.

Konverzie

Aj keď skúšobná verzia mala menej konverzií (11 v porovnaní s 16 v základnej verzii), čo je pokles o 31 %, priniesla významné zvýšenie v hodnote týchto konverzií.

Hodnota konverzií

Hodnota konverzií v skúšobnej verzii bola vyššia o 725,40 €, čo je nárast o 58 %.

Hodnota konverzie za cenu (ROAS)

ROAS bol pre nás najdôležitejší ukazovateľ. Hodnota konverzie za cenu ukázala obrovský nárast v experimente, a to o úžasných 241 % v porovnaní s pôvodnou verziou. Vynikajúce, čo poviete?

Na čom záleží vo svete PPC

Nie vždy záleží iba na číslach a počte. Dôležitá je aj kvalita, a to sa týka nielen kávy, ale aj PPC kampaní. A to je presne to, čo sme v High5 pre CoffeArt dosiahli vďaka optimalizácii ich PPC kampaní.

A vás môžeme pozvať na skvelú kávu práve od CofeeArt. Môžeme prebrať vaše podnikanie, navrhnúť tie najefektívnejšie kampane a posunúť váš biznis plnou parou vpred! Napíšte nám a dohodneme si konzultáciu.