Aj keď sa zdá, že vo virtuálnej komunikácii jednoznačne vedú sociálne siete, ľudia ešte stále naplno využívajú aj e-maily. To môže šikovný marketér využiť na vybudovanie jedinečného vzťahu so zákazníkom. Alebo ten vzťah navždy potopiť. V čom spočívajú triky ne/úspešného email marketingu?
E-mail sa môže zdať ako zastaraná forma komunikácie, no ešte stále si ho každý deň otvorí až 9 z 10 ľudí online. Silu emailingu by sme rozhodne nemali podceniť a šikovný marketér ju dokáže využiť v prospech spoločnosti, značky alebo produktu. Čo to ale emailing vlastne je a ako vám dokáže pomôcť?
Pojmy emailing a newsletter sa často zamieňajú, ale nejde o synonymá. Newsletter sa zasiela pravidelne a má informačný obsah. Emailing sa používa najmä na nárazovú prezentáciu eventov alebo kampane.
Tieto skvelé marketingové nástroje zatiaľ využíva pomerne málo podnikateľov, čím sa pripravujú o skvelú možnosť, ako získať, udržiavať a informovať svojich zákazníkov. Emailing aj newslettre sú vhodné pre všetky typy podnikania, ak sa ich obsah správne prispôsobí.
Podľa štatistík Convince&Convert až 44% zákazníkov, ktorí dostanú newsletter, aspoň raz ročne uskutoční nákup práve na základe vašej emailingovej ponuky.
Ľudia dostávajú viac newslettrov, než osobných emailov. To je ale do veľkej miery zásluha toho, že klienti takýmto spôsobom informovaní chcú byť. Newslettre ale musia mať skutočne kvalitný a zmysluplný obsah, aby mali pozitívny dopad na zákazníka a posilnili spojenie so značkou alebo spoločnosťou. Faktom ale ostáva, že bez súhlasu zákazníka by newslettre vôbec nefungovali. Zákazník teda má očividný záujem byť informovaný o značke a produkte, ktorý si obľúbil.
Rozmýšľate nad email marketingom? Napíšte nám! Radi vám zodpovieme všetky vaše otázky
Budujte vzťah tým, že v newslettroch ponúknete hodnotu naviac. Ak ponúkate kávu, prinášajte zaujímavý a zábavný obsah o káve, pestovaní, zbere, príprave. Informovaním a súčasne nenápadnou ponukou budujete stály a interaktívny vzťah so svojimi zákazníkmi.
Veľa ľudí po čase zabudne, že súhlasili s odoberaním nejakého newslettru. Musíte preto s vašou cieľovou skupinou skutočne pracovať a udržiavať povedomie o vašich službách.
Ak do emailu pripojíte odkaz aj na sociálne médiá, zvýšite si tak odozvu v online komunite. Twitter, Facebook, Instagram a Google+ sú v súčasnosti bežnými a silnými marketingovými nástrojmi. Vybudovať a posilniť tamojšiu komunitu ale môže byť ťažké. Emailing je jedným zo spôsobov, ako môžete zákazníka navigovať k tomu, aby sa stal fanúšikom vašich aktivít na sociálnych sieťach.
Aj keď ľudia trávia veľa času na sociálnych sieťach, e-mailovú schránku si zvyčajne skontrolujú ako prvú.
Ak chcete, aby ľudia navštevovali vašu webovú stránku, nemôžete sa spoliehať iba na organický dosah. Jedným zo spôsobov, ako aktívne a efektívne dosiahnuť zvýšenie návštevnosti stránky je emailing. Ak vyvoláte dostatočnú zvedavosť, potenciálni zákazníci sa prekliknú aj na vašu webovú stránku.
Aj v prípade emailingu a newslettroch by sa na tvorbe mal podieľať skúsený profesionál. Ak sú tieto nástroje použité nesprávne alebo s nimi narába laik, môžete prísť o potenciálnych zákazníkov, ktorí prestanú sledovať nudný alebo dotieravý obsah.
Chceli by ste využiť email marketing pre svoje podnikanie ale neviete ako začať? Vyžiadajte si nazáväznú konzultáciu a poradíme aj vám.