Jednou z najväčších výziev, ktorým čelia blogeri a marketingoví pracovníci je tvorba obsahu, ktorý osloví ľudí a zároveň ho nájdu v Googli na prvých priečkach. Ide o skĺbenie SEO a copywritingu, teda optimalizácie pre vyhľadávače a písania textov, do jedného funkčného celku. Tieto dva piliere moderného online marketingu bez seba nemôžu fungovať. Ak chcete tvoriť zaujímavý a propredajný obsah, ktorý ľudia nájdu, potrebujete medzi nimi skrátka dosiahnuť symbiózu.
Stručne povedané, SEO je súbor aktivít, pomocou ktorých sa váš web snažíte dostať na prvé miesta v Googli na konkrétne hľadané výrazy. Má mnoho aspektov, pričom jeden z tých významnejších je využívanie textov. A to nie hocijakých. SEO copywriting využíva kľúčové slová v texte tak, aby oslovili ako Google, tak čitateľa.
Čo to znamená v praxi?
Že kvalitný blog – post, alebo iný text musí dosiahnuť dve méty:
Kvalitné SEO texty vám zvýšia návštevnosť webu. Je logické, že ak sa umiestňujete na prvých miestach v Googli, prúdi k vám viac ľudí. Avšak to nestačí. Vaše texty si musia zachovať autenticitu a pridanú hodnotu pre čitateľa. Práve o tom je dosiahnutie rovnováhy medzi poctivým copywritingom a SEO.
Obsah je pre návštevnosť webu nepochybne podstatný. Texty sa musia čitateľom prihovárať, odpovedať na ich otázky, ponúknuť im hodnotné informácie a byť napísané pútavým a premysleným štýlom.
Rovnako dôležité je však aj formátovanie. Titulky, odrážky, tučné písmo a ďalšie funkcie pomáhajú pritiahnuť čitateľa priamo k podstate. Nehovoriac o tom, že kľúčové slová v texte je potrebné vhodne distribuovať do nadpisov, podnadpisov a bežných odsekov, ale aj do meta údajov.
Kvalitný SEO špecialista vám vie pripraviť takzvanú analýzu kľúčových slov pre váš najbližší blog post. Zároveň vám tým dáva perfektný podklad pre tvorbu pútavého obsahu (a ďalších článkov). Na základe vytipovaných kľúčových slov vidíte, čo ľudia hľadajú. Tomu viete prispôsobiť copywriting. Už pri tvorbe textu je totiž nevyhnutné myslieť na to, aby bol kompatibilný s Googlom. Naozaj nemá zmysel písať pútavé články a blogy, ktoré nikto nenájde. Návštevnosť webu vám tak nestúpne. Ak ste však už na začiatku vyzbrojení kľúčovými slovami, ste o krok pred ostatnými.
Tento tip úzko súvisí s predošlým. Pri copywritingu by ste mali myslieť na to, čo a s akým účelom ľudia v Googli hľadajú. Ide o takzvaný search/keyword intent. Občas totiž nestačí vedieť, čo ľudia hľadajú a v akom objeme. Potrebujete identifikovať ich skutočný zámer.
Niekedy užívateľ hľadá informácie, inokedy je už vo fáze, kedy zvažuje nákup. Jeho správanie a zámery sú skryté v tom, čo zadá do Googlu. Tomu je potrebné prispôsobiť aj kľúčové slová v texte a jeho obsah. Človeku, ktorý je už rozhodnutý o kúpe výrobku totiž už zbytočne ukazovať základné informácie o ňom a podobne. Identifikujte užívateľský zámer a prispôsobte mu posolstvo blog postu.
SEO a copywriting idú ruka v ruke. Jedno bez druhého nemôže a nebude fungovať. Ak teda budete zadávať objednávku na prípravu textov na svojom webe, uistite sa, že v jednom balíčku dostanete aj kvalitné a komplexné SEO. Iba to je totiž recept na úspech. My vám s oboma jeho kľúčovými ingredienciami radi pomôžeme, neváhajte sa na nás obrátiť.