Ako funguje algoritmus na Tiktoku?

Tie algoritmy. Žijú si vlastným životom a my všetci sa im snažíme porozumieť. Zrejme sa nám to nikdy dopodrobna nepodarí, no vďaka praxi už čo-to vieme. Ako funguje algoritmus na Tiktoku?

Algoritmus zohľadňuje videá, s ktorými ste v minulosti interagovali, účty a hashtagy, ktoré sledujete, vašu polohu a jazykové preferencie a dokonca aj typ obsahu, ktorý vytvárate.

Takže namiesto toho, aby bol váš FYP plný videí od ľudí, ktorých sledujete, je plný videí, o ktorých si algoritmus TikTok myslí, že sa vám budú páčiť – väčšinou od autorov, ktorých ešte nepoznáte.

V jednoduchosti: žiadne dve FYP nie sú rovnaké!

Spôsob, akým algoritmus TikTok poskytuje obsah používateľom, ovplyvňuje viacero faktorov.

Hlavnými prispievateľmi sú: aktivita používateľov, predmet videa, miesto a jazyk, zvuk a spätná väzba „Nezaujíma ma“.

Poďme si ich teda rozobrať.

Ako funguje TikTok algoritmus

1. Aktivita používateľa

Čím viac interakcií a zhliadnutí video na TikToku získa, tým je pravdepodobnejšie, že sa bude zobrazovať väčšiemu publiku. Pozitívne ukazovatele zahŕňajú:

  • Páči sa mi
  • Komentáre
  • Zdieľania
  • Dokončenia a opätovné sledovania
  • Sledovanie účtu

2. Predmet (informácie o videu)

TikTok je skvelý v kategorizácii obsahu na základe záujmov používateľov, takže predmet je dôležitým faktorom pri dosahovaní potenciálu aplikácie. TikTok určuje predmet z:

3. Miesto a jazyk

Algoritmus zohľadňuje nastavenia zariadenia používateľa (vrátane polohy a jazyka) pri rozhodovaní o tom, kto by mohol mať záujem o video. Tieto zahŕňajú:

  • Miesto uverejnenia
  • Jazykové preferencie
  • Typ mobilného zariadenia

4. Zvuk

Keď video obsahuje populárny zvuk alebo skladbu, algoritmus to použije na kategorizáciu obsahu a jeho zobrazenie relevantnému publiku. Využitie trendového zvuku je skvelé na získanie väčšieho počtu zobrazení na stránke For You (FYP), najmä ak na nový trend naskočíte skoro. 

5. Spätná väzba „Nemám záujem“

Algoritmus TikTok sa vždy snaží poskytnúť každému používateľovi videá s vysokým záujmom a na určenie toho používa predchádzajúcu aktivitu:

  • Videá, ktoré ste označili ako „Nezaujíma ma“
  • Používatelia, ktorých ste skryli
  • Videá, ktoré preskočíte

Každý z týchto faktorov je individuálne zvážený systémom odporúčaní TikTok (pričom niektoré ukazovatele sú dôležitejšie ako iné), čo znamená, že každá stránka For You je úplne jedinečná.

Faktory, ktoré neovplyvňujú algoritmus TikTok

Existuje niekoľko faktorov, ktoré neovplyvňujú spôsob, akým algoritmus TikTok hodnotí váš obsah. Tie obsahujú:

  • Počet sledovateľov
  • Či ste v minulosti mali videá s vysokou výkonnosťou

To znamená, že aj keď máte len hŕstku sledovateľov alebo ste nikdy predtým neprispievali na TikTok, stále existuje príležitosť, aby sa vaše video stalo virálnym.

Typy obsahu, ktoré algoritmus neodporúča

Podobne ako vo futbale existuje súbor pravidiel a predpisov, ktoré musíte dodržiavať, aby ste mohli hrať (a vyhrať), rovnako je to aj s TikTok algoritmom.

Algoritmus je navrhnutý tak, aby bral „bezpečnosť používateľa ako primárny faktor“ a aby pomohol podporiť zážitok z TikToku.

Podľa platformy: „Za predpokladu, že to neporušuje miestne zákony, môžu byť na našej platforme povolené nasledujúce typy obsahu, ktoré je možné vyhľadávať a prezerať v nasledujúcich informačných kanáloch, ale nie sú vhodné na odporúčanie.“

Takýto obsah zahŕňa:

  • Menšia bezpečnosť
  • Nebezpečné športy a kaskadérske kúsky
  • Zjavne sexualizovaný obsah 
  • Tabakové a alkoholové výrobky
  • Násilný obsah
  • Spam, neautentický alebo zavádzajúci obsah
  • Neoriginálny, nekvalitný obsah s QR kódom

Ako hacknúť algoritmus TikTok pre viac zobrazení

Algoritmus TikTok sa vždy prispôsobuje, mení a učí sa zo správania používateľov.

Na základe všetkého, čo vieme o tom, ako algoritmus funguje, uvádzame 8 spôsobov, ako zvýšiť svoj výkon a prekonať algoritmus rastu:

  • Zaujmite svoje publikum
  • Zamerajte sa na niche
  • Použite Trending TikTok Audio
  • Experimentujte s novými funkciami 
  • Použite relevantné hashtagy
  • Nájdite najlepší čas na uverejnenie
  • Experimentujte s dĺžkou videa
  • Neodstraňujte starý obsah

Hack algoritmu TikTok č. 1: Zaujmite svoje publikum do troch sekúnd

Keďže sledovanie videa v plnom rozsahu je silným ukazovateľom záujmu, prax ukazuje, že TikTok zvyčajne uprednostňuje videá, ktoré sú ľahko stráviteľné, majú plynulú slučku a uspokojujú používateľov s krátkym rozsahom pozornosti. Z tohto dôvodu je dôležité zaujať publikum počas prvých troch sekúnd. 

Hack algoritmu TikTok č. 2: Zamerajte sa na niche

Čím dôslednejšie zdieľate videá súvisiace s vašou špecializáciou, tým viac algoritmus TikTok rozpozná vašu odbornosť a začne poskytovať váš obsah tomu správnemu publiku. 

Zamyslite sa nad témami obsahu, ktoré najlepšie rezonujú s vaším cieľovým publikom. Sú to beauty tutoriály, rady na randenie, komediálne skeče alebo GRWM? Keď si zaklincujete svoje miesto, dôsledne pridávajte kľúčové slová do titulkov a videoobsahu. Odporúčame, aby ste dali algoritmu všetko, čo potrebuje na kategorizáciu vášho obsahu.

Hack algoritmu TikTok č. 3: Použite trendový zvuk TikTok

Keďže algoritmus TikTok má tendenciu uprednostňovať videá s trendovými zvukmi, zvážte prechod na trendy, kým sú ešte virálne.

Hack algoritmu TikTok č. 4: Experimentujte s novými funkciami TikTok 

TikTok je o testovaní vôd a skúšaní nových nápadov. Byť používateľom „beta“ pre nové nástroje môže zohrávať úlohu pri získavaní väčšieho záujmu o váš obsah. Experimentovania a testovania sa nebojíme ani v High5!

Hack algoritmu TikTok č. 5: Použite relevantné hashtagy

Podobne ako na Instagrame, hashtagy na TikTok pomáhajú kategorizovať obsah a uľahčujú používateľom vyhľadávanie obsahu. Je však dôležité používať relevantné hashtagy. Myslite na ne ako na kľúčové slová – budú signalizovať algoritmu TikTok, o čom je váš obsah.

Ak ste napríklad marketingový špecialista, môžete použiť hashtagy ako #instagramtips  alebo #socialmediamarketing

Zahrnutie týchto hashtagov v podstate hovorí algoritmu: „Hej, TikTok, pozri sa sem! Náš účet zdieľa tipy a triky pre manažérov sociálnych médií. Ukážte týmto používateľom naše videá.“

A ak skočíte na trend, nezabudnite použiť vhodný hashtag trendov aj vo svojom popise.

Hack algoritmu TikTok č. 6: Nájdite najlepší čas na uverejňovanie príspevkov

Aj keď algoritmus TikTok zoraďuje obsah na základe kombinácie faktorov, tak uverejňovanie v najoptimálnejšom čase je stále cenné. Prečo? Ak uverejníte príspevok, keď je väčšina vašej komunity online, okamžite oslovíte viac ľudí. 

Zistili sme ale, že neexistuje univerzálny najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na TikTok – bude sa líšiť v závislosti od polohy vášho publika a zvykov posúvania.  

Hack algoritmu TikTok č. 7: Experimentujte s dĺžkou videa

TikTok v posledných rokoch postupne zvyšuje limity videa. Prvých 15 sekúnd. Potom jednu minútu. Potom tri minúty. A teraz predĺžila dĺžku videa na 10 minút.

Aj keď to vytvára viac príležitostí na rozprávanie príbehov alebo na kreativitu, 10 minút sa môže zdať neuveriteľne dlhých – najmä na platforme, kde je krátkosť kľúčová. Algoritmus TikTok odmeňuje obsah, ktorý je sledovaný po celú dobu, takže zamerať sa na rýchlych 15 – 30 sekúnd je dobrým miestom, kde začať.

Hack algoritmu TikTok č. 8: Neodstraňujte starý obsah

Videá TikTok sa môžu stať virálnymi niekoľko dní, dokonca týždňov po ich zverejnení.

TikTok algoritmus  je navrhnutý na to, aby vám poskytoval obsah prispôsobený vašim záujmom, a to na základe vašich interakcií, preferencií a aktuálnych trendov. Pre maximalizáciu viditeľnosti vašich videí je kľúčové zaujatie publika v prvých sekundách, používanie trendových zvukov a hashtagov a experimentovanie s rôznymi dĺžkami videí. TikTok neodmeňuje len populárnych tvorcov, takže aj s malým počtom sledovateľov môžete dosiahnuť úspech. Prispôsobujte sa aktuálnym trendom a algoritmus môže pracovať vo váš prospech.

Staňte sa TikTok profesionálom!

Ak vás teda táto populárna sociálna sieť zaujala, vyskúšajte niektoré z našich rád a tipov a spoznajte potenciál Tiktoku na maximum. Zaujmite svoje publikum do troch sekúnd, sústreďte sa na to, čo je trendy a virálne a experimentujte! Veríme, že s trochou snahy sa vám to podarí. A keby nie, radi vám pomôžeme my.

Lívia Jankajová
V High5 pôsobím na pozícií junior PPC a marketing. Spravujem reklamné kampane v Google Ads, Meta Ads a TikTok Ads. Zároveň sa venujem sociálnym sieťam a tvorbe obsahu – jednoducho dievča pre všetko. Žiadny trend mi neunikne a aplikujem ho všade. Môj prístup kombinuje dátové analýzy a kreativitu pre dosahovanie konzistentných výsledkov.

Obsah

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky