Keď sa povie prírodná kozmetika a 100% BIO oleje, tak ľuďom zasväteným do problematiky sa ihneď vynorí asociácia – eshop BellMedi. S výrobkami z jeho ponuky doprajete svojmu telu, pokožke, vlasom aj nechtom zdravé pomaznanie, aké si nepochybne zaslúži.
Nás v High5 teší, že BellMedi patrí medzi našich klientov a partnerov. Vážime si prejavenú dôveru a tak, ako sa tento e-shop s prírodnou kozmetikou môže pochváliť 100% BIO olejmi, tak aj my sme do projektov a kampaní dali 100% a ešte čosi viac.
Dnes by sme vám radi porozprávali čosi o tom, ako sme z Google reklám pre BellMedi vyžmýkali naozaj maximum. Všetko podložené číslami, dátami, faktami.
Poďme na to.
Prvým krokom pri nadviazaní akejkoľvek spolupráce je, po oboznámení sa s očakávaniami a predstavami klienta, audit jeho reklamných kanálov. Keďže sme na starosť dostali Google Ads, dôsledne sme si ich obzreli. Zhora, zdola, optikou všetkých dôležitých metrík, ale skúmaniu sme podrobili aj kreatívu či cielenie.
Milujeme výzvy a sme zástancom toho, že vždy existuje priestor na zlepšenie. V duchu tejto myšlienky sme sa pustili do optimalizácie.
Ako benchmark na zlepšenie sme použili výkonnosť Google Ads kampaní za obdobie od 1. januára 2022 do 30. júna toho istého roku, teda celý prvý polrok. Optimalizáciu a upgrade kampaní sme započali pred koncom roka 2022, aby sme už od 1. januára 2023 mohli pozorovať a porovnávať zlepšenia.
Ako to dopadlo?
Marketingové metriky a KPI sú síce fajn (a venujeme sa im aj v tomto texte), ale rozumieme, že rečou ekonomiky je najdôležitejší cashflow. Príjmy z predaja, tržby, zisk.
Začnime teda tým najdôležitejším. Vďaka našej optimalizácii sa nám podarilo zvýšiť výnosy z Google Ads medziročne o mimoriadne slušných 15%. Zo všetkých zdrojov príjmov, ktoré BellMedi v tom čase malo, tvorili výnosy z reklám na najväčšom vyhľadávači viac než 41%.
Aj našou snahou sa teda Google Ads stali mimoriadne lukratívnym zdrojom nielen nových dopytov, ale predovšetkým PLATIACICH zákazníkov.
Objem transakcií sme zvýšili o 21,71%.
Ako by povedal nejeden tele-marketér – to však nie je všetko, priatelia!
Zamerajme sa na chvíľu na druhý aspekt reklamných kampaní – brandový. Budovať povedomie o značke je v prenesenom význame budovanie silných základov, na ktorých možno stavať. Dostaneme sa do hláv potenciálnych klientov, odhryzneme si kúsok z koláča ich pozornosti. A ze sa nám to podarilo.
Prvým krokom k tomu bolo zvýšenie zobrazení. Medziročne sme ho potlačili o neuveriteľných 246,61%. Ruka v ruke s tým išiel aj počet kliknutí, ktorý narástol o 38,93%.
Vráťme sa teraz k financiám, lebo, ako sa vraví, peniaze sú vždy až na prvom mieste.
Čo také konverzie, pýtate sa? Výborná otázka, zobrazenie a kliky sú síce pekné, ale koľko to prinieslo predajov v e-shope? Nuž, skromných 5-krát viac, konkrétne medziročný nárast o 422,04%.
Ostražitý PPC-čkár, analytik či účtovník, by teraz hneď spozornel. OK, ale čo budget? Áno, ten sme tiež navýšili. O 32,68%.
Ináč povedané, rozpočet kampaní sme zvýšili asi o jednu tretinu, ale ich optimalizáciou sme priniesli 5-krát viac predajov.
A keď sme už pri tom, cenu za konverziu sme znížili 75%…
Spomeňme ešte zopár metrík, ktoré pomôžu dotvoriť obraz.
Okrem ceny za konverziu sa nám podarilo znížiť aj cenu za klik. Tá išla dole o takmer 5%. A teda aj v prípade, že človek na reklamu klikol, ale nič si nekúpil, BellMedi takéto získanie pozornosti stálo menej.
A ak už spomíname pozornosť. Dôležitou metrikou v tomto ohľade je exit, či bounce rate, teda miera okamžitých odchodov. Ten sme znížili o 20,93%. Podarilo sa nám teda oslovovať relevantnejších ľudí a nosiť na web kvalitnejší traffic.
Už teraz sme pripravení na zvládanie ďalších výziev a rozbehnutie nových kampaní, ktorými tieto čísla ešte prekonáme. Na vec sa totiž pozeráme tak, že naším súperom sú naše predošlé výsledky. Ak existuje priestor na zlepšenie (ktorý, ako sme uviedli na začiatku, existuje vždy a stále), tak my ho vyplníme.
Ak chcete aj vy dosahovať podobné úspechy, neváhajte sa nám ozvať. Marketingových agentúr je síce veľa, ale High5 je len jedna.