Analýza kľúčových slov je potrebná pre viacero oblastí marketingu. Patria sem aj PPC kampane. V čom je výber kľúčových slov pre Google Ads reklamy špecifický? Prečo je potrebné iné zameranie analýzy aký by mal byť jej postup, aby sa efektívne naplnili vaše ciele?
Čo sú kľúčové slová vie aspoň okrajovo každý, kto z času na čas zabŕdne do marketingu. No poďme sa do týchto vyhľadávaných výrazov súvisiacich s produktami či značkami ponoriť detailnejšie. Ako pristupovať k takej analýze kľúčových slov?
Najjednoduchšie bude, ak si vytvoríte excelovský súbor, kde zoradíte získané dáta na základe vyhľadávanosti, pozícii, konkurenčnosti… Relevantné kľúčové slová získate pomocou nástrojov ako sú Google Ads Keyword Planner, Google Search Console, či Marketing Miner. Ďalej pri analýze použite tiež Google našepkávač a inšpirujte sa i webmi konkurentov.
Analýza kľúčových slov pre PPC reklamy má toho veľa spoločného s analýzou pre SEO, v niečom sa však predsa len líšia. Pri PPC kampaniach by ste mali postupovať nasledovne:
Platí jednoduché pravidlo. Rozdeľte si kľúčové slová z analýzy na relevantné kategórie. Budú dobrým podkladom k tvorbe platených kampaní v Google Ads. Mali by však byť dostatočne podrobné. Platí, že každá jedna takáto by mala predstavovať jednu reklamnú skupinu.
Dostatočne zvážte nákupný úmysel kľúčového slova v rámci see-think-do-care modelu. Ideálne, ak sa ním trafíte do druhej alebo tretej fázy. Cieľom pri PPC analýze je nájsť kľúčové slová, na ktoré viete efektívne bidovať. Berte preto do úvahy najmä mesačný počet vyhľadávaní a cenu za klik. Bidujte na slová, ktoré v sebe skrývajú úmysel kúpy alebo záujem a tiež na také, ktoré sú pre vás v organike ťažšie dosiahnuteľné.
Kľúčové slová z vášho interného vyhľadávania na stránke sú dokázanou dobrou predikciou pre reklamné kampane Google Ads. Rovnako tak na definovanie vstupných stránok.
Pri PPC kampani to nie je len o samotných kľúčových slovách, rovnako dôležitý je i výber vhodnej landing page. Tá by mala čo najviac zodpovedať vyhľadávanému výrazu a zároveň by malo mať zmysel sem z kampane nasmerovať užívateľov.
Analýzu kľúčových slov pre PPC kampaň máte už zbehnutú, aj presne vybrané výrazy? Skvelé. Teraz zostáva už len zapracovať ich do reklamných textov a rovnako tak na landing page. Dajte si na tom záležať, aby ste dosiahli čo najvyššie skóre kvality.
Zišla by sa vám pomoc v oblasti PPC alebo SEO? Potrebujete nasmerovať pri tvorbe kampaní? Neváhajte sa obrátiť na našich odborníkov z High5 a SEO nadšencov zároveň, radi sa vám povenujú.