Newsletter je lacný a jednoduchý spôsob, ako so zákazníkmi ostať v kontakte, informovať ich o novinkách netradičným spôsobom a vybudovať s nimi silný vzťah. Ak tento nástroj využíva skúsený marketér, spoločnosť môže iba získať. Ak si ho naopak vezme pod krídla amatér, spoločnosť riskuje poriadne fiasko.
Vytvoriť neswletter, ktorý budú zákazníci skutočne čítať, je v dobe silnej konkurencie pomerne zložité. Existuje ale niekoľko tipov, ktorých by ste sa mali rozhodne držať.
Ešte než odošlete email plný obsahu, berte na vedomie, že menej je viac. Jedným z najväčších problémov newslettrov je, že obsahujú až priveľa rôznych informácií. Predaj sa mieša s eventami, PR, informáciami a zábavnou ideou… a nakoniec z toho vznikne zmätočný obsah. Vždy sa držte jednej špecifickej témy a tú ponúknite spracovanú originálnym spôsobom.
Zákazníkovi v newslettri presne a stručne vysvetlite (v niekoľkých bodoch), aký obsah bude pravidelne dostávať.
Máte niekoľko sekúnd na to, aby ste vytvorili pozitívny prvý dojem a zaujali. Chcete vyniknúť v tom mori informácií, ktoré ľudia denne dostávajú? Tak to sa musíte skutočne posnažiť a pohrať najmä s kreatívnym nadpisom. Bez zaujímavého predmetu mailu nebudú mať vaši potenciálni zákazníci motiváciu mail otvoriť a venovať mu viac pozornosti.
Opäť platí, že menej je viac. Neprepchajte priestor newslettru, držte sa minimalistického a čistého dizajnu. Biely priestor využite na zmiernenie vizuálne zaplneného pocitu a pri mobilných zariadeniach ho využite na ľahšiu navigáciu zákazníka na prekliky (na sociálne siete alebo webovú stránku).
Potrebujete navrhnúť newsletter? Napíšte nám! Radi vám zodpovieme všetky vaše otázky.
Zvážte pritom aj celkovú formu newslettru. Môžete používať tematické obrázky, ktoré pritiahnu a udržia pozornosť čitateľa/zákazníka a súčasne môžu slúžiť na ľahšie tlmočenie vašej myšlienky. Všetkého ale s mierou, ak bude obrázkov priveľa, schránka ich môže vyhodnotiť ako spam. Textu by teda malo byť vždy viac ako obrázkov.
Akékoľvek informácie, ktoré budete cez newsletter podávať, by mali byť spracované stručne, originálne a podľa možnosti aj zábavne. Suché, nudné a dlhé texty s dávno známymi faktami nikoho neohúria. Stavte teda na iný prístup – vytvorte si váš vlastný a špecifický spôsob komunikácie so zákazníkom, ktorý bude cieľovej skupine príjemný. Pozor si pritom dajte na používanie linkov, ktoré budú odkazovať na inú stránku alebo produkt. Pri e-shopoch ale táto zásada neplatí.
Tento krok sa môže zdať kontraproduktívny, no ak chcete budovať skutočne silný a otvorený vzťah so zákazníkom, mali by ste mu dať možnosť zrušiť sledovanie a odoberanie vašich noviniek a newslettru. Neskrývajte ale toto tlačidlo za rôzne jemné výrazy typu „Upravte náš vzájomný vzťah“. Práve čistým procesom zastavenia odoberania totiž zamedzíte tomu, aby boli vaše emaily označované ako spam.
Zostavovali ste už niekedy newsletter alebo ste nejaký začali odoberať? Čím vás oslovil alebo naopak odradil od odoberania?
Ak potrebujete poradiť s návrhom newslettru neváhajte nám nezáväzne napísať.