Na sociálnych sieťach dnes zdieľame množstvo citlivých informácií. Občasné úniky a následné zneužitia, o ktorých sa s adekvátnou pompou dozvedáme z médií, však zďaleka nesúvisia iba s uniknutými fotkami z promócií. Ako všetci vieme po škandále Cambridge Analytica, s dostatočne širokou datábázou sa dajú miešať karty napríklad aj v prezidentských voľbách.
Aj my ako marketéri musíme byť v tomto smere oveľa zodpovednejší, keďže cez svoje osobné účty máme prístup k reklamným účtom a stránkam klientov. Nebezpečie nabúrania sa do súkromného účtu nie je len v tom, že niekto nepovolaný pridá príspevok v mene klientskej fanpage. Dnes už si to odnesú aj platobné údaje, alebo môže utrpieť dobré meno klienta. V tomto článku vám preto ukážem niekoľko tipov, ako svoj Facebook účet čo najlepšie zabezpečiť.
Dvojstupňové overovanie by malo byť základom pre každého, kto pracuje s facebookovými marketingovými nástrojmi, ako je napríklad Facebook Business Manager. Facebook už dvojstupňovým overovaním podmieňuje tvorbu kampaní s politickým obsahom a zrejme je len otázka času, kedy to bude podmienkou pre tvorbu všetkých reklám. Ide určite o dôležitý zabezpečovací prvok, keďže s týmto zabezpečením sa do vášho Facebooku nedostane skutočne nikto tretí – dokonca ani ak by poznal vaše heslo.
V časti Autorizované prihlásenia nájdete zoznam vašich overených zariadení, pri ktorých nemusíte používať prihlasovací kód. Odporúčam vám tieto zoznamy si pravidelne kontrolovať a v ideálnom prípade ich aj v pravidelných časových intervaloch vymazávať.
Pozrite si aj aktuálne relácie – zoznam vašich skutočných prihlásení. Do tohto listu sa zapíše každé jedno prihlásenie z rôzneho (rozumej pre Facebook neznámeho) zariadenia. Nájdete tu pekný prehľad o tom, kedy, kde a cez čo ste sa prihlasovali. Taktiež odporúčam zoznam občas premazať a nechať v ňom naozaj len zariadenia, ktoré využívate.
Vhodným krokom je mať zapnuté aj upozornenia o pokusoch o neidentifikované prihlásenia. Facebook vás jednoducho upozorní, ak sa niekto pokúsi prihlásiť sa do vášho účtu v zariadení alebo prehliadači, ktorý bežne nepoužívate. Po rozkliknutí nastavenia máte na výber z upozornení vo Facebooku, Messengeri, alebo si môžete zvoliť upozornenie mailovou správou.
Vyberte si 3 až 5 kontaktov zo svojho friendlistu, ktoré vám v prípade napadnutého účtu alebo problémom s prihlásením pomôžu s obnovením kontroly. Kontakty budú označené ako dôveryhodné a v prípade problémov obdržia unikátny kód, na základe ktorého získate opätovný prístup k svojmu účtu.
Všetky nastavenia nájdete v Nastavení zabezpečenia (prelink Security settings https://www.facebook.com/settings?tab=security ).
Neberte nastavenia zabezpečenia na ľahkú váhu a hlavne nie v tejto dobe, keď na sociálnych sieťach a online priestore fungujeme dennodenne s rodinou, priateľmi, vo vzťahoch či v biznise. Nezabúdajte, že zabezpečenie je dôležité aj pre vašich zamestnancov. Osobné dáta a ochrana firemných údajov by mali byť pre každého marketéra na prvom mieste.