Chráňte svoje osobné údaje: 5 tipov, ako lepšie zabezpečiť Facebook účet

• #návod
Na sociálnych sieťach dnes zdieľame množstvo citlivých informácií. Občasné úniky a následné zneužitia, o ktorých sa s adekvátnou pompou dozvedáme z médií, však zďaleka nesúvisia iba s uniknutými fotkami z promócií. Ako všetci vieme po škandále Cambridge Analytica, s dostatočne širokou datábazou sa dajú miešať karty napríklad aj v prezidentských voľbách.

Aj my ako marketéri musíme byť v tomto smere oveľa zodpovednejší, keďže cez svoje osobné účty máme prístup k reklamným účtom a stránkam klientov. Nebezpečie nabúrania sa do súkromného účtu nie je len v tom, že niekto nepovolaný pridá príspevok v mene klientskej fanpage. Dnes už si to odnesú aj platobné údaje, alebo môže utrpieť dobré meno klienta. V tomto článku vám preto ukážem niekoľko tipov, ako svoj Facebook účet čo najlepšie zabezpečiť.

Dvojstupňové overovanie

Dvojstupňové overovanie by malo byť základom pre každého, kto pracuje s facebookovými marketingovými nástrojmi, ako je napríklad Facebook Business Manager. Facebook už dvojstupňovým overovaním podmieňuje tvorbu kampaní s politickým obsahom a zrejme je len otázka času, kedy to bude podmienkou pre tvorbu všetkých reklám. Ide určite o dôležitý zabezpečovací prvok, keďže s týmto zabezpečením sa do vášho Facebooku nedostane skutočne nikto tretí – dokonca ani ak by poznal vaše heslo.

Teda ak sa budete pokúšať prihlásiť zo zariadenia, ktoré facebook nepozná, tak bude potrebné zadať vygenerovaný kód. Kde sa vám kód zašle si zvolíte v nastaveniach dvojstupňového používania. Najbežnejší spôsob je odoslaním SMS na vaše číslo.

Autorizované prihlásenia

V časti Autorizované prihlásenia nájdete zoznam vašich overených zariadení, pri ktorých nemusíte používať prihlasovací kód. Odporúčam vám tieto zoznamy si pravidelne kontrolovať a v ideálnom prípade ich aj v pravidelných časových intervaloch vymazávať.

Kde ste prihlásení

Pozrite si aj aktuálne relácie – zoznam vašich skutočných prihlásení. Do tohto listu sa zapíše každé jedno prihlásenie z rôzneho (rozumej pre Facebook neznámeho) zariadenia. Nájdete tu pekný prehľad o tom, kedy, kde a cez čo ste sa prihlasovali. Taktiež odporúčam zoznam občas premazať a nechať v ňom naozaj len zariadenia, ktoré využívate.

Upozornenia o prihlásení

Vhodným krokom je mať zapnuté aj upozornenia o pokusoch o neidentifikované prihlásenia. Facebook vás jednoducho upozorní, ak sa niekto pokúsi prihlásiť sa do vášho účtu v zariadení alebo prehliadači, ktorý bežne nepoužívate. Po rozkliknutí nastavenia máte na výber z upozornení vo Facebooku, Messengeri, alebo si môžete zvoliť upozornenie mailovou správou.

Dôverné kontakty

Vyberte si 3 až 5 kontaktov zo svojho friendlistu, ktoré vám v prípade napadnutého účtu alebo problémom s prihlásením pomôžu s obnovením kontroly. Kontakty budú označené ako dôveryhodné a v prípade problémov obdržia unikátny kód, na základe ktorého získate opätovný prístup k svojmu účtu.

Všetky nastavenia nájdete v Nastavení zabezpečenia (prelink Security settings https://www.facebook.com/settings?tab=security ).
Neberte nastavenia zabezpečenia na ľahkú váhu a hlavne nie v tejto dobe, keď na sociálnych sieťach a online priestore fungujeme dennodenne s rodinou, priateľmi, vo vzťahoch či v biznise. Nezabúdajte, že zabezpečenie je dôležité aj pre vašich zamestnancov. Osobné dáta a ochrana firemných údajov by mali byť pre každého marketéra na prvom mieste.

V prípade, že potrebujete pomôcť so správou vašej facebookovej stránky, neváhajte nás kontaktovať.

Share this post

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *