...

Chráňte svoje osobné údaje: 5 tipov, ako lepšie zabezpečiť Facebook účet

Na sociálnych sieťach dnes zdieľame množstvo citlivých informácií. Občasné úniky a následné zneužitia, o ktorých sa s adekvátnou pompou dozvedáme z médií,  však zďaleka nesúvisia iba s uniknutými fotkami z promócií. Ako všetci vieme po škandále Cambridge Analytica, s dostatočne širokou datábázou sa dajú miešať karty napríklad aj v prezidentských voľbách.

Aj my ako marketéri musíme byť v tomto smere oveľa zodpovednejší, keďže cez svoje osobné účty máme prístup k reklamným účtom a stránkam klientov. Nebezpečie nabúrania sa do súkromného účtu nie je len v tom, že niekto nepovolaný pridá príspevok v mene klientskej fanpage. Dnes už si to odnesú aj platobné údaje, alebo môže utrpieť dobré meno klienta. V tomto článku vám preto ukážem niekoľko tipov, ako svoj Facebook účet čo najlepšie zabezpečiť.

Dvojstupňové overovanie

Dvojstupňové overovanie by malo byť základom pre každého, kto pracuje s facebookovými marketingovými nástrojmi, ako je napríklad Facebook Business Manager. Facebook už dvojstupňovým overovaním podmieňuje tvorbu kampaní s politickým obsahom a zrejme je len otázka času,  kedy to bude podmienkou pre tvorbu všetkých reklám. Ide určite o dôležitý zabezpečovací prvok, keďže s týmto zabezpečením sa do vášho Facebooku nedostane skutočne nikto tretí – dokonca ani ak by poznal vaše heslo.

Autorizované prihlásenia

V časti Autorizované prihlásenia nájdete zoznam vašich overených zariadení, pri ktorých nemusíte používať prihlasovací kód. Odporúčam vám tieto zoznamy si pravidelne kontrolovať a v ideálnom prípade ich aj v pravidelných časových intervaloch vymazávať.

Kde ste prihlásení

Pozrite si aj aktuálne relácie – zoznam vašich skutočných prihlásení. Do tohto listu sa zapíše každé jedno prihlásenie z rôzneho (rozumej pre Facebook neznámeho) zariadenia. Nájdete tu pekný prehľad o tom, kedy, kde a cez čo ste sa prihlasovali. Taktiež odporúčam zoznam občas premazať a nechať v ňom naozaj len zariadenia, ktoré využívate.

Upozornenia o prihlásení

Vhodným krokom je mať zapnuté aj upozornenia o pokusoch o neidentifikované prihlásenia. Facebook vás jednoducho upozorní, ak sa niekto pokúsi prihlásiť sa do vášho účtu v zariadení alebo prehliadači, ktorý bežne nepoužívate. Po rozkliknutí nastavenia máte na výber z upozornení vo Facebooku, Messengeri, alebo si môžete zvoliť upozornenie mailovou správou.

Dôverné kontakty

Vyberte si 3 až 5 kontaktov zo svojho friendlistu, ktoré vám v prípade napadnutého účtu alebo problémom s prihlásením pomôžu s obnovením kontroly. Kontakty budú označené ako dôveryhodné a v prípade problémov obdržia unikátny kód, na základe ktorého získate opätovný prístup k svojmu účtu.

Všetky nastavenia nájdete v Nastavení zabezpečenia (prelink Security settings https://www.facebook.com/settings?tab=security ).

Neberte nastavenia zabezpečenia na ľahkú váhu a hlavne nie v tejto dobe, keď na sociálnych sieťach a online priestore fungujeme dennodenne s rodinou, priateľmi, vo vzťahoch či v biznise. Nezabúdajte, že zabezpečenie je dôležité aj pre vašich zamestnancov. Osobné dáta a ochrana firemných údajov by mali byť pre každého marketéra na prvom mieste.

Rostyslav Chonka
Ahoj, v High5 držím titul Facebook špecialista💦 Každý deň sa venujem optimalizácii reklamných kampaní a sledujem nové trendy, aby som prispel k potrebám našich klientov⚡️ Mojím cieľom je zabezpečiť, aby každý biznis mal čo najviac leadov za nižšiu cenu a čo najviac predajov s vysokým ROAS a nízkym PNO💥

Obsah

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.