Ako sa však udržať v povedomí zákazníka? Práve toto je najčastejšia otázka, ktorá trápi väčšinu podnikateľov. A naša odpoveď? Vyskúšajte email marketing. Je to skvelý doplnok k ostatným oblastiam digitálneho marketingu ako je napríklad webová stránka a sociálne siete. Email marketing upevňuje vernosť zákazníkov, je lacný a funguje aj v mobiloch.
V tomto článku si povieme, ako začať. Ako vytvoriť zoznam kontaktov a ako osloviť rôzne kategórie publika. Povieme si tiež, ako email marketing pomáha budovať vzťahy so zákazníkmi. Tak poďme na to!!
Podobne ako pri každom type marketingu, aj pri email marketingu si najprv musíte určiť ciele, ktoré chcete pomocou email marketingu dosiahnuť. Chcete prezentovať produkty a služby, prilákať viac návštevníkov na svoje webové stránky alebo zvýšiť predaj? Bez ohľadu na to, aké sú vaše ciele, pre začiatok je dôležité vytvoriť si zoznam ľudí, ktorí prejavili záujem o vašu firmu. Ako ich však nájsť a získať ich e-mailové adresy? Požiadajte o ne! Pre príklad povedzme, že máte obchod s oblečením pre pánov aj dámy. Hneď sa vám takto naskytne príležitosť požiadať zákazníka o email priamo. Na oplátku mu tak môžete poskytnúť napr. zľavu.
Najdôležitejším zdrojom vašich emailových kontaktov je však vaša webová stránka. Jednoduchým pridaním formulára tak zákazníka privediete na registráciu. Je však potrebné nezabudnúť, že zákazník vám musí povoliť zasielanie takýchto reklamných správ. V prípade, že povolenie nemáte je váš email marketing nepovolený a teda nezákonný.
Ak už to všetko máte začali ste teda vytvárať zoznam ľudí, ktorí od vás chcú dostávať správy. Teraz však pozor! Množstvo podnikateľov hneď na začiatku robí veľkú chybu. Po vytvorení zoznamu kontaktov zákazníkov začnú zahlcovať príliš veľkým množstvom obsahu v jednej správe a tiež príliš veľkým počtom po sebe nasledujúcich emailov. Na začiatok odporúčame vytvoriť si vzťah. Váš prvý email tak môže byť napríklad, predstavenie firmy alebo len pozdrav. Následne im môžete poslať informácie o svojom obchode a produktoch, ktoré predávate.
V tomto štádiu sa vás tiež naskytne možnosť napríklad položiť pár otázok, aby ste mali lepšiu predstavu, čo ich zaujíma. Takto po získaní informácií o zákazníkoch im môžete poslať konkrétne ponuky alebo obsah, ktorý by ich mohol zaujímať. Ak napríklad viete, že ide o skupinu zákazníkov, ktorí si nedávno kúpili spoločenské šaty, môžete im ponúknuť napríklad rôzne doplnky. Dôležite je tiež pridať užitočné informácie ako napríklad čo s čím môžu alebo nemôžu kombinovať .
Neviete ako začať s email marketingom? Napíšte nám! Radi vám zodpovieme všetky vaše otázky
Oboznámte zákazníka so svojou firmou a súčasne využite marketingové správy na získanie ďalších informácií o ňom. Zistite však aj ako často majú vaši zákazníci o takýto email záujem. Chcú napríklad dostávať emaily každý týždeň alebo len raz za mesiac? Informácie si následne zaznamenajte do svojej databázy kontaktov pre ďalšie kampane.
A čo ľudia, ktorých máte vo svojom zozname kontaktov už dlhý čas? Títo zákazníci sú pre vašu firmu naozaj dôležití. Je preto vhodné vybudovať si s nimi pozitívny a trvalý vzťah. Ako na to? Ľudia ocenia, keď predvídate, čo by mohli potrebovať. Blíži sa zima? Odporúčajte produkty zimného charakteru. Môžete pridať zľavu 20% na predsezónnu objednávku. Ak bude váš obsah zábavný a užitočný, zákazníci sa pri ďalšom nákupe zrejme obrátia znovu práve na vás.
Email marketing je tak skvelý spôsob, ako rozvíjať vzťahy s potenciálnymi aj existujúcimi zákazníkmi. Takáto silná zákaznícka základňa pomôže vašej firme rásť.
Ak sa vám náš článok páči a chcete sa dozvedieť viac o email marketingu, nezabudnite sledovať náš blog 🙂