Medzi hlavné SEO parametre zaraďujeme meta title a description. Následne nadpisy a podnadpisy, netreba zabúdať ani na URL a alt tagy. A ako je to s ich odporúčanou dĺžkou? Prečo by sa nemala presiahnuť? Pozrime sa na aktuálne limity, ktorých by sa mal držať i váš web, pokiaľ sa nechcete nechať len tak random unášať výberom Google a jeho algoritmami.
Medzi hlavné SEO parametre, s ktorými by mala počítať každá optimalizácia webových stránok, v súčasnosti zaraďujeme:
A prečo ich používať? Ich správnym zapracovaním sa vaše stránky môžu stať prístupnejšími. Pomocou nich sa posuniete v hľadáčiku Google i užívateľov vyššie. Meta prvky ako meta title a description či nadpisy dokážu tiež zvýšiť mieru CTR (prekliku) na váš web. A to je predsa vašim hlavným cieľom, nie? Získať nových návštevníkov, konverzie a navýšiť si tak predaje a zisky.
Ak sa rozhodnete pristúpiť ku On-page SEO vašej webovej stránky, mali by ste sa pri dopĺňaní a úpravách príslušných parametrov držať nasledovného:
V prípade, ak tieto rozsahy presiahnete, Google vám SEO parametre automaticky skráti. Pokiaľ bude dĺžka meta title a description, naopak, prikrátka, Google si do týchto parametrov automaticky natiahne dáta z vašej stránky. To však v konečnom dôsledku nemusí vôbec vyzerať dobre…
P.S: Existujú nejaké odchýlky, čo sa týka zobrazovania meta title a meta description v mobilných zariadeniach. Prvý z nich sa môže zobrazovať aj dlhší (až 78 znakov), druhý zase kratší (maximálne 120 znakov). Viac o aktuálnych dĺžkach SEO parametrov a najnovších zmenách si prečítate v tomto článku.
Potrebujete poradiť v oblasti SEO a optimalizácie webovej stránky? Pomôžeme vám. Naša agentúra High5.sk je plná špecialistov a marketingových nadšencov. Využite konzultáciu zdarma a nasmerujte váš web na vyššie pozície v Google.