Tvoríte nové texty na blog alebo externe a zamýšľate sa nad zapracovaním kľúčových slov? Prípadne ste sa podujali na SEO optimalizáciu stránok a riešite tú istú dilemu? Poradíme vám, ako správne naložiť s kľúčovými slovami v oboch zmienených prípadoch.
V rámci SEO optimalizácie nezabudnite na nadpisy a podnadpisy (H1, H2, H3…), perex, title a meta description pre Google, takisto URL a potom nám tu ostávajú ešte kľúčové slová v texte samotnom. Ako často by sa v ňom mali vyskytovať? A koľko kľúčových slov pre jeden text či podstránku je tak akurát?
Pokiaľ pracujete s textom v rozsahu približne 1 až 2 normostrany, je ideálne preň vybrať 3 až 4 kľúčové slová. Snažte sa ich rovnomerne zapracovať do všetkých pasáží. Samotné linky však dávajte do úvodnej časti. Pozor, nie však do perexu, táto časť by mala ostať, čo sa týka odkazov, čistá.
V rámci počtu 3 až 4 kľúčových slov je dobré staviť na 2 až 3 hlavné linkovacie a potom jeden longtail. S tým máte väčšiu šancu trafiť konkrétnejšie to, čo ľudia v súvislosti s vami v Google hľadajú. Takisto je menej konkurenčný. Navyše, pri správnom výbere ním podporíte hneď viaceré hlavné kľúčové slová.
Určite aj vás v škole učili, že nie je dobre, ak sa výrazy vo vetách po sebe často opakujú. Toto isté platí aj pri kľúčových slovách v texte. Nedávajte ich nasilu do každej vety. V jednotlivých odstavcoch postačí jeden-dvakrát. Pokiaľ ide o longtail, môže byť ľubovoľne rozložený vo vete. Bude to pôsobiť prirodzenejšie a aj Google vám to bude tiež akceptovať.
Trochu odlišne to funguje, pokiaľ sa podujmete na SEO optimalizáciu jednotlivých podstránok. V tomto prípade je ideálne vybrať pre každú z nich jedno hlavné kľúčové slovo, plus nejaký ten longtail na jeho podporenie. Pre lepšiu prehľadnosť si pripravte tabuľku so všetkými podstránkami, priradenými KW, SEO parametrami na vypĺňanie.
Čaká vás v blízkej budúcnosti niečo podobné? Tvorba textov, blogu alebo SEO optimalizácia stránok a potrebujete pomôcť či poradiť? Neváhajte sa obrátiť na našich SEO špecialistov a nadšencov v jednom. Využite našu konzultáciu zdarma a vyberte sa tou správnou cestou v online biznise.