Spoločnosť Facebook sa premenovala na Meta, no to zďaleka nie je jedinou zmenou v oblasti sociálnych sietí. V prvom mesiaci nového roka nejaké postretli aj Facebook reklamy. Konkrétne ich cielenie nás už nepustí úplne do všetkých okruhov a detailov. Tieto zmeny avizovala spoločnosť už na sklonku minulého roka. Ktoré sú to?
Facebook Business Manager má pre vás 3 druhy publík. Treba sa nad ich výberom zamyslieť, keď sa budete sami seba pýtať, ako urobiť reklamu na Facebooku tak, aby to neboli vyhodené peniaze.
Cielená Facebook reklama k polarizujúcim témam ako sú náboženstvo, politika, etnický pôvod a sexuálna orientácia už je od tohto roka minulosťou. Spoločnosť Meta (Facebook) sa ich rozhodla zrušiť pre ich citlivosť a riziko ovplyvňovania. Reklamné kampane sa takisto nebudú môcť týkať zdravotných tém. V praxi to znamená, že inzerenti už nemôžu platiť za zacielenie na ľudí, ktorí sú moslimovia, hlásia sa k LGBT komunite, alebo sú voličmi istej politickej strany.
Samozrejme, takéto formy reklamy na Facebooku sa stále môžu objavovať, ale nebudú môcť byť využité v rámci cielených kampaní.
Len tak pre zaujímavosť, zacielenie reklamy na základe polohy je stále povolené, a to až po špecifický detailný údaj poštového smerovacieho čísla. Táto možnosť bude zrejme v nasledujúcich mesiacoch alternatívou, ako zamerať politickú kampaň nielen na zvolenú lokalitu, ale aj na určitú demografickú skupinu.
Od profesionálov na social media marketing. Nepremrhajte týmto účinným reklamným nástrojom len pre nedostatok skills či času. Nechajte to na nadšených marketérov v High5, zažiarte na sociálnych sieťach a získajte užitočné konverzie.