Čo od vás chcú vaši fanúšikovia a zákazníci na sociálnych sieťach a čo sa im naopak nepáči a znechutí ich natoľko, že vás prestanú sledovať?
Sprout Social sa pýtalo viac ako tisíc ľudí, čo si myslia o reklamnom obsahu (contente) na sociálnych sieťach. Výsledky sú rozhodne zaujímavé pre každého, kto sa snaží prezentovať svoju firmu alebo značku na takýchto platformách.
Najviac ľudí sa zhodlo na tom, že ak značka alebo firma publikuje priveľa (a pričasto) promovaných aj predajných príspevkov, pôsobí to silene a nepríjemne. Nemôžeme zabúdať na to, že sociálne médiá slúžia najmä na (obojstrannú) komunikáciu, nie na vysielanie a čistý predaj. Áno, sociálne siete majú silný dosah (reach), ale nerobte chybu a neignorujte sociálny element. Snažte sa publikovať rôznorodý a zaujímavý obsah, nielen promočný.
Ďalšie faktory, ktorými ľudí znechutíte, sú:
Potrebujete nakopnúť svoj Facebook? Napíšte nám! Radi vám zodpovieme všetky vaše otázky
Predstavte si situáciu, že ste v koži spotrebiteľa. Bavilo by vás sledovať suchopárne články, ktoré sa navyše po istom čase opakujú? A nenahnevalo by vás, ak by vám od jednej značky denne pribudlo na časovej osi desať príspevkov? Vrcholom by bolo, ak by ste s niečím neboli spokojní a na vašu sťažnosť by sa nikto neobťažoval odpovedať.
Akokoľvek môžete mať službu alebo produkt radi, pri takejto otrave si veľa ľudí klikne na „unfollow“.
Ľudia vás vo všeobecnosti začnú najskôr sledovať, pokiaľ ponúkate službu alebo produkt, ktorý ich zaujíma.
Tým sa to ale nekončí, pozornosť a vzťah so zákazníkmi si musíte neustále budovať. Napríklad zaujímavým a zábavným obsahom, správne zvolenou komunikáciou a rozšírením svojich aktivít a ponuky.
Predstavte si napríklad, že máte sieť kaderníctiev. Sociálne siete vám ponúkajú skvelú možnosť publikovať fotografie spokojných zákazníkov (samozrejme s ich súhlasom) a zábery z interiéru. Svoju činnosť ale môžete ozvláštniť a odlíšiť od konkurencie tak, že budete napríklad publikovať aj videá s návodmi, ako si vytvoriť rôzne účesy, aké sú trendy pre momentálnu sezónu alebo môžete spolupracovať so známymi osobnosťami a takto promovať svoju spoločnosť. Nič vám nebráni vyhlásiť súťaž a ponúknuť výhercovi strihanie alebo farbenie zdarma alebo robiť živý prenos s odborníkom na starostlivosť o vlasy.
Možností, ako si udržať zákazníkov a fanúšikov na sociálnych sieťach, je neúrekom. Stačí iba nepodceniť silu tohto médiá, ale s trochou kreativity ju naplno využiť.
Ako riešite negatívne komentáre na sociálnych sieťach vy? Ak potrebujete poradiť a využiť váš Facebook naplno neváhajte nám nezáväzne napísať.