Rozdielne alebo nepresné meranie konverzií: 8 prípadov, kedy sa s nimi môžete stretnúť

Pozeráte do Google Ads a následne do Google Analytics a nepozdáva sa vám počet konverzií či percentuálna miera konverzie? Čísla sa vám buď odlišujú v oboch nástrojoch, prípadne sa vám nezdajú konkrétne mesiace? Vysvetlíme vám, čo môže byť za tým.

Konverzia, miera konverzie, konverzný pomer a ich meranie

Konverzia označuje situáciu, kedy užívateľ na internete vykoná prevádzkovateľom požadovanú akciu, ktorá má pre neho určitý obchodný úžitok. Čiže istým spôsobom interaguje s webom, facebookovou stránkou, online reklamou. Existujú nasledovné typy konverzií: objednávka tovaru, rezervácia služieb, odoslanie dopytu, kontaktovanie obchodníka, registrácia, prihlásenie k odberu newsletteru, kliknutie na odkaz, vyplnenie formulára, stiahnutie e-booku, prihlásenie sa ako fanúšik facebookovej stránky alebo sledovanie na Instagrame. 

Konverzný pomer (miera konverzie) predstavuje percentuálne množstvo návštevníkov na webe, ktorí na stránke dokončili určitú akciu, teda konverziu. 

Základnými nástrojmi na meranie konverzií sú Google AdWords, Google Analytics a Facebook Pixel. Pri Google Ads si zvoľte, aký typ konverzií chcete merať a potom nastavte značku do kódu webu. Pri Google Analytics nezabudnite na prepojenie s Google Ads a aktivovaný elektronický obchod. No a pri Facebook Pixel je potrebné vložiť kód na sledovanú webovú stránku, či už prostredníctvom Tag Managera alebo rôznych pluginov. 

Čo je najdôležitejšie pre dosiahnutie vysokej miery konverzie?

Jednoznačne SEO optimalizácia celej webovej stránky a výber tých správnych kľúčových slov. V Google Ads následne môžete pravidelne sledovať údaje o konverziách pre tieto výrazy, celé kampane, reklamné skupiny, reklamy. Vďaka štatistikám zistíte, ktoré kľúčové slová vám fungujú a ktoré by ste mali radšej obmeniť. Nemenej dôležité je tiež, aby bola vaša stránka užívateľsky prívetivá (UX) a aby na nej fungovali kontaktné, registračné, či objednávkové formuláre, užívatelia sa dostali tam, kde ich chcete mať. A v neposlednom rade si skontrolujte, či máte všetko správne nastavené na meranie v analytických nástrojoch.

Kedy sa konverzie môžu odlišovať?

  1. Rôzna IP adresa, prehliadače, zariadenia – užívateľ klikol na reklamu z pracovného počítača, objednávku však vykonal až doma na notebooku. Prípadne ho reklama na váš produkt zaujala v jednom prehliadači, niečo sa však pokazilo a objednávku musel dokončiť v inom prehliadači. Nástroje, ktoré fungujú na princípe cookies ho tak môžu brať ako dvoch rôznych používateľov, pretože bude mať dve rôzne cookies a žiadne spojenie medzi týmito dvoma zariadeniami. V podstate došlo k prerušeniu cesty.
  2. Rôzne atribučné modely analytických nástrojov – Google Ads, Google Analytics či Facebook používajú odlišné pravidlá na to, komu a kedy priradiť danú konverziu.
  3. Telefonická objednávka – záujemca o váš produkt vám v rámci urýchlenia celého procesu zavolá, no pokiaľ nemáte nastavené rozšírenie reklamy o telefonické funkcie, Google Ads konverziu nezaznamená.
  4. Neskoré objednávky – užívateľa zaujme vaša reklama, no uloží si ju na neskôr. Zo záložiek v prehliadači sa ku vám vráti o mesiac či dva.  Hoci ide o konverziu, Google Ads ju nezachytí. Facebook tu má určenú 28-dňovú hranicu.
  5. Dôležité cookies – ak užívateľ nepovolí cookies, konverzia sa analyticky nekoná, Google Ads ju nevie zaznamenať.
  6. Neprepojené účty Google Ads a Google Analytics – pri porovnávaní rozsiahlych období sa môžu vyskytnúť dni či týždne, počas ktorých účty ešte neboli prepojené. Preto potom sledujete číselné nezrovnalosti pri týchto analytických nástrojoch.
  7. Kliknutia verzus relácie – ide o odlišné metriky, Google Ads sleduje kliknutia, zatiaľ čo Analytics zase relácie. Ak užívateľ v priebehu hodiny klikne na vašu reklamu dvakrát bez toho, aby zavrel prehliadač, Analytics to zaznamená ako jednu reláciu, Google Ads zaregistruje dve kliknutia. 
  8. Filtrovanie kliknutí – Google Ads filtruje neplatné kliknutia z prehľadov, zatiaľ čo v službe Analytics sa zobrazujú všetky údaje.

Potrebujete pomôcť v oblasti reklám, SEO, marketingu celkovo? Obráťte sa na našich odborníkov a nadšencov zároveň z High5. Ochotne vám pomôžu a nasmerujú vás na tú správnu cestu v online biznise.

Dávid Tamáš

Som Google PPC špecialista so zápalom pre online reklamu a digitálny marketing. Vo svete online kampaní a PPC reklamy sa cítim ako doma. Mám hlboké porozumenie pre analýzu dát a štatistiky, a využívam tieto schopnosti na optimalizáciu kampaní a dosiahnutie najlepších výsledkov pre mojich klientov.

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky