Pozeráte do Google Ads a následne do Google Analytics a nepozdáva sa vám počet konverzií či percentuálna miera konverzie? Čísla sa vám buď odlišujú v oboch nástrojoch, prípadne sa vám nezdajú konkrétne mesiace? Vysvetlíme vám, čo môže byť za tým.
Konverzia označuje situáciu, kedy užívateľ na internete vykoná prevádzkovateľom požadovanú akciu, ktorá má pre neho určitý obchodný úžitok. Čiže istým spôsobom interaguje s webom, facebookovou stránkou, online reklamou. Existujú nasledovné typy konverzií: objednávka tovaru, rezervácia služieb, odoslanie dopytu, kontaktovanie obchodníka, registrácia, prihlásenie k odberu newsletteru, kliknutie na odkaz, vyplnenie formulára, stiahnutie e-booku, prihlásenie sa ako fanúšik facebookovej stránky alebo sledovanie na Instagrame.
Konverzný pomer (miera konverzie) predstavuje percentuálne množstvo návštevníkov na webe, ktorí na stránke dokončili určitú akciu, teda konverziu.
Základnými nástrojmi na meranie konverzií sú Google AdWords, Google Analytics a Facebook Pixel. Pri Google Ads si zvoľte, aký typ konverzií chcete merať a potom nastavte značku do kódu webu. Pri Google Analytics nezabudnite na prepojenie s Google Ads a aktivovaný elektronický obchod. No a pri Facebook Pixel je potrebné vložiť kód na sledovanú webovú stránku, či už prostredníctvom Tag Managera alebo rôznych pluginov.
Jednoznačne SEO optimalizácia celej webovej stránky a výber tých správnych kľúčových slov. V Google Ads následne môžete pravidelne sledovať údaje o konverziách pre tieto výrazy, celé kampane, reklamné skupiny, reklamy. Vďaka štatistikám zistíte, ktoré kľúčové slová vám fungujú a ktoré by ste mali radšej obmeniť. Nemenej dôležité je tiež, aby bola vaša stránka užívateľsky prívetivá (UX) a aby na nej fungovali kontaktné, registračné, či objednávkové formuláre, užívatelia sa dostali tam, kde ich chcete mať. A v neposlednom rade si skontrolujte, či máte všetko správne nastavené na meranie v analytických nástrojoch.
Potrebujete pomôcť v oblasti reklám, SEO, marketingu celkovo? Obráťte sa na našich odborníkov a nadšencov zároveň z High5. Ochotne vám pomôžu a nasmerujú vás na tú správnu cestu v online biznise.