Možno sa vám zdá FB reklama v porovnaní s Google Ads trochu jednoduchšia. No je to skutočne tak? Nemáte len nedostatok znalostí? Nepodceňujete niečo a neplytváte následne budgetom? Poďme sa detailnejšie pozrieť, ako funguje platená reklama na Facebooku. Čo si všímať, kontrolovať a prečo sa oplatí testovať.
Za posledné roky sa stala jednou z najlacnejších a pritom najefektívnejších spôsobov, ako propagovať produkty alebo služby. Prostredníctvom správneho zacielenia, umiestnenia, vhodnej kreatívy, nastavenia budgetu viete dosiahnuť pekné výsledky. Môže to však byť „hop alebo trop”, pokiaľ platenú Facebook reklamu najprv neotestujete. Nevyhadzujte zbytočne peniaze von Facebookom, skúšajte, čo funguje a čo nie. Buďte si na istom, že vaša reklama vám prinesie výsledky.
Najčastejšie vás pri tom, ako funguje reklama na Facebooku, budú zaujímať prekliky, nákupy. Ďalej tzv. quality score – je reklama dobre optimalizovaná, relevantná, nemá veľa textu, máte dobrú podstránku? Potom engagement ranking – ako sa reklama páči ľuďom, interagujú s ňou, likujú ju, komentujú, klikajú na ňu, zdieľajú? Dôležitý je aj konverzný pomer vzhľadom na váš zvolený cieľ.
Odporúča sa vybrať si len zopár veličín a netestovať všetko naraz, inak sa v dátach stratíte a nebudete mať jasno v tom, čo s nimi ďalej.
Riešením je AB testovanie. Princíp spočíva v tom, že spustíte dve veľmi podobné reklamy. Musia sa líšiť iba v jednej veci. Iný text, obrázok, publikum…
Najprv si vytvoríte kampaň, vyberiete si jej cieľ a dole pri potvrdzovaní zapnete možnosť s laboratórnou skúmavkou (create split test). Potom si vytvoríte možnosti A, B. Nakoniec odkliknete a je to. Počkáte si na výsledky a následne budete platiť už len za to, čo sa osvedčilo a funguje.
Pokiaľ vás nedostatočný budget alebo čas nepustia do rozsiahlejšieho testovania platenej reklamy na Facebooku, skvelou možnosťou je dynamická kreatíva. Prostredníctvom zapnutia tejto funkcie zistíte, ktorá kombinácia bannerov a textov funguje najlepšie (možné testovať maximálne 5 nadpisov, 10 obrázkov alebo 10 videí, 5 popisov a 5 Call-To-Action tlačidiel). Facebook si prejde nahraté položky a prostredníctvom algoritmov zobrazí kombinácie šité na mieru užívateľovi. Pričom každú kombináciu testuje zvlášť a nakoniec vyhodnotí tú najefektívnejšiu. Dynamickú kreatívu je možné zvoliť v kampaniach s cieľom Konverzie, Návštevnosť a Inštalácie aplikácie.
Ak chcete mať skutočne špičkový AB testing, nechajte ho bežať tak týždeň. Avšak potrebné dáta sa vám ukážu už skôr. A ako sa dostanete k výsledkom? Napravo si rozkliknite stĺpčeky a customizujete si ich.
Povedzme, že už máte výsledky, ktoré ste chceli mať a môžete si povedať, že vaša kampaň je nateraz optimálne nastavená. Efektivita však môže časom klesať, preto je potrebné, aby ste po určitom čase opäť testovali a skúšali nové veci. Pretože, čo vám pri daných typoch reklám na Facebooku funguje dnes, nemusí zajtra.
Potrebujete poradiť alebo nasmerovať v oblastí reklám nielen na Facebooku? Obráťte sa na marketingových špecialistov z High5 a dostaňte sa bližšie ku vašim zákazníkom i vytúženým firemným cieľom.