V marketingu sa neraz potvrdzuje staré známe: kvalita prevyšuje kvantitu. Nám to však nestačí. Pri klientovi, spoločnosti Vačice, sme zabojovali na oboch frontoch. Vo výsledku sme do e-shopu priniesli viac ľudí, ktorí vďaka lepšiemu cieleniu a vyššej relevancii navyše robili väčšie nákupy.
O koľko? Úžasných 335%.
Vlajkovou loďou spoločnosti Vačice sú rovnomenné detské spacie vaky, vyrobené z kvalitnej merino vlny a iných prírodných materiálov. Koniec nočnému odkopávaniu sa vašej ratolesti!
Ide o pomerne špecifický segment, ale v High5 máme radi výzvy, pretože sa pri nich veľa naučíme. V tomto prípade sme si ako nosnú platformu vybrali reklamy vo vyhľadávaní – teda Google Ads.
Rozhodli sme sa pre kvalifikovaný experiment k voľnej zhode kľúčových slov, so zameraním na návratnosť nákladov reklamy (ROAS – return-of-advertising-spend).
Samozrejme, akýmkoľvek operatívnym rozhodnutiam predchádzala dôkladná analýza a snaha porozumieť segmentu. Zamerali sme sa na lepšie spoznanie samotného klienta, ale aj jeho cieľových skupín a najmä konvertujúcich zákazníkov.
Sledované obdobie: od 24. februára do 17. apríla.
Experimenty v Google Ads sú nástroj, ktorý umožňuje testovať zmeny vo vašich reklamných kampaniach a sledovať, ako tieto zmeny ovplyvňujú výkonnosť reklám.
Súbežne bežia 2 kampane: štandardná a experiment. V rámci sledovaného obdobia sa porovnávajú výsledky oboch kampaní a vyhodnocuje sa ich úspešnosť. Použitie experimentov v Google Ads je skvelý spôsob, ako testovať nové stratégie a zlepšiť výkonnosť vašich reklamných kampaní bez toho, aby ste museli robiť veľké zmeny, o ktorých neviete, či budú fungovať.
Ako východiskový bod nám poslúžila dovtedy bežiaca základná kampaň vo vyhľadávaní, zacielená na top publiká (analýza klientov nám potvrdila, že ide o mamy).
Náš Google špecialista optimalizoval experiment na čo najvyšší výkon, so zameraním na samotný finálny predaj. Ide o logickú voľbu, nakoľko klient svoje produkty ponúka cez eshop. Naším cieľom teda bolo “nosiť” do eshopu čo najviac relevantnej návštevnosti, ktorá má vysokú pravdepodobnosť konverzie – uskutočnenia nákupu.
Podarilo sa nám experimentom dosiahnuť zlepšenie oproti základnej kampani? Posúďte sami na týchto metrikách:
Inými slovami: reklamu sme dostali medzi viac než dvojnásobok ľudí, ktorí boli navyše ochotnejší kliknúť na ňu (cca. 3-násobne vyššia pravdepodobnosť). To sa, prirodzene, odrazilo na väčšom počte predajov, viac než dvojnásobnom.
Čo ale považujeme za najväčšie víťazstvo, je zvýšenie hodnoty konverzie o vyše štvornásobok. V preklade to znamená, že návštevníci webu www.vacice.sk, ktorí sa rozhodli urobiť nákup, minuli v priemere o takmer 640 eur viac, než dovtedy. To je nárast o naozaj neuveriteľných 335%.
Okrem dôkladnej analýzy segmentu a publika sme dbali aj na krivku sezónnosti. Lepšie porozumenie nákupnému správaniu klientov nám umožnilo zasiahnuť ľudí presne v tom období (v tomto prípade chladnejšie mesiace), kedy sú viac otvorení kúpe.
Experiment hodnotíme ako mimoriadne úspešný a získané poznatky sme aplikovali naprieč celým Google Ads účtom.
Priznáme sa, že už teraz rozmýšľame nad ďalšími kampaňami…
Ak vás zaujímajú aj ďalšie výsledky našej marketingovej agentúry – pozrite si aj ďalšie case studies.