Vačice – Ako sme do e-shopu priviedli klientov, ktorí míňajú 4-násobne viac? S Google Ads!

V marketingu sa neraz potvrdzuje staré známe: kvalita prevyšuje kvantitu. Nám to však nestačí. Pri klientovi, spoločnosti Vačice, sme zabojovali na oboch frontoch. Vo výsledku sme do e-shopu priniesli viac ľudí, ktorí vďaka lepšiemu cieleniu a vyššej relevancii navyše robili väčšie nákupy. 

O koľko? Úžasných 335%.

Predstavenie klienta

Vlajkovou loďou spoločnosti Vačice sú rovnomenné detské spacie vaky, vyrobené z kvalitnej merino vlny a iných prírodných materiálov. Koniec nočnému odkopávaniu sa vašej ratolesti!

Ide o pomerne špecifický segment, ale v High5 máme radi výzvy, pretože sa pri nich veľa naučíme. V tomto prípade sme si ako nosnú platformu vybrali reklamy vo vyhľadávaní – teda Google Ads.

Priebeh spolupráce

Rozhodli sme sa pre kvalifikovaný experiment k voľnej zhode kľúčových slov, so zameraním na návratnosť nákladov reklamy (ROAS – return-of-advertising-spend). 

Samozrejme, akýmkoľvek operatívnym rozhodnutiam predchádzala dôkladná analýza a snaha porozumieť segmentu. Zamerali sme sa na lepšie spoznanie samotného klienta, ale aj jeho cieľových skupín a najmä konvertujúcich zákazníkov. 

Sledované obdobie: od 24. februára do 17. apríla

Ako funguje Google Ads experiment?

Experimenty v Google Ads sú nástroj, ktorý umožňuje testovať zmeny vo vašich reklamných kampaniach a sledovať, ako tieto zmeny ovplyvňujú výkonnosť reklám.

Súbežne bežia 2 kampane: štandardná a experiment. V rámci sledovaného obdobia sa porovnávajú výsledky oboch kampaní a vyhodnocuje sa ich úspešnosť. Použitie experimentov v Google Ads je skvelý spôsob, ako testovať nové stratégie a zlepšiť výkonnosť vašich reklamných kampaní bez toho, aby ste museli robiť veľké zmeny, o ktorých neviete, či budú fungovať.

Výsledky nášho experimentu? Mimoriadne pozitívne

Ako východiskový bod nám poslúžila dovtedy bežiaca základná kampaň vo vyhľadávaní, zacielená na top publiká (analýza klientov nám potvrdila, že ide o mamy).

Náš Google špecialista optimalizoval experiment na čo najvyšší výkon, so zameraním na samotný finálny predaj. Ide o logickú voľbu, nakoľko klient svoje produkty ponúka cez eshop. Naším cieľom teda bolo “nosiť” do eshopu čo najviac relevantnej návštevnosti, ktorá má vysokú pravdepodobnosť konverzie – uskutočnenia nákupu. 

Prejdime k tomu podstatnému – výsledkom

Podarilo sa nám experimentom dosiahnuť zlepšenie oproti základnej kampani? Posúďte sami na týchto metrikách:

  • zobrazenia: nárast o 2 683 (152 %),
  • kliknutia na reklamu: nárast o 295 (215 %),
  • konverzie (predaje): nárast o 19 (138 %),
  • hodnota konverzie (v €): nárast o 639,24 (335 % !!!!).

Inými slovami: reklamu sme dostali medzi viac než dvojnásobok ľudí, ktorí boli navyše ochotnejší kliknúť na ňu (cca. 3-násobne vyššia pravdepodobnosť). To sa, prirodzene, odrazilo na väčšom počte predajov, viac než dvojnásobnom.

Čo ale považujeme za najväčšie víťazstvo, je zvýšenie hodnoty konverzie o vyše štvornásobok. V preklade to znamená, že návštevníci webu www.vacice.sk, ktorí sa rozhodli urobiť nákup, minuli v priemere o takmer 640 eur viac, než dovtedy. To je nárast o naozaj neuveriteľných 335%

Okrem dôkladnej analýzy segmentu a publika sme dbali aj na krivku sezónnosti. Lepšie porozumenie nákupnému správaniu klientov nám umožnilo zasiahnuť ľudí presne v tom období (v tomto prípade chladnejšie mesiace), kedy sú viac otvorení kúpe. 

Experiment hodnotíme ako mimoriadne úspešný a získané poznatky sme aplikovali naprieč celým Google Ads účtom. 

Priznáme sa, že už teraz rozmýšľame nad ďalšími kampaňami…

Ak vás zaujímajú aj ďalšie výsledky našej marketingovej agentúry – pozrite si aj ďalšie case studies.

Dávid Tamáš

Som Google PPC špecialista so zápalom pre online reklamu a digitálny marketing. Vo svete online kampaní a PPC reklamy sa cítim ako doma. Mám hlboké porozumenie pre analýzu dát a štatistiky, a využívam tieto schopnosti na optimalizáciu kampaní a dosiahnutie najlepších výsledkov pre mojich klientov.

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky