Používate Google Universal Analytics alebo Google Analytics 360? Pozor, od roku 2023 sa prevádzka jeho služieb začne ukončovať. Bude preto dobré urobiť si včas poriadok vo vašej dátovej analytike. Aké kroky by ste mali podniknúť, aby ste neprišli o žiadne dôležité údaje, publiká, metriky, konverzie? A kde nájdete Google Analytics návod?
Google Analytics 4 vystrieda Google Universal Analytics od 1. júla 2023. V prípade, ak používate Google Analytics 360, tu platí dátum 1. októbra 2023. Odvtedy prestanú prístupy v službe Universal Analytics vybavovať nové požiadavky na server. Od tohto dňa už štandardné vlastnosti nebudú spracovávať údaje. Ich prehľady si však budete môcť prezerať po určitú dobu aj po tomto dátume. Minimálne počas ďalších šiestich mesiacov. Avšak už len v službe Google Analytics 4. Preto zbytočne dlho nečakajte, aby ste potom na to nezabudli a neprišli o historické dáta a štatistiky. Vytvorte si nový prístup v službe Google Analytics 4 a uistite sa, že vaše nastavenie je dokončené.
Google Analytics 4 (predtým známy ako „App + Web“) je nový druh vlastníctva s niekoľkými výhodami v dátovej analytike oproti službe Universal Analytics. Patria sem napríklad:
Ak chcete „nabehnúť” na novú službu Google Analytics, návod je pomerne jednoduchý: Nastavte pre svoj web a / alebo aplikáciu vlastníctvo služby Google Analytics 4. V účte budete potrebovať rolu editora. Pokiaľ už máte vlastníctvo služby Universal Analytics, pridajte do existujúceho nastavenia vlastníctvo služby Google Analytics 4. Vytvoríte ho kliknutím na Ga4 Setup Assistant. To zhromažďuje údaje spolu s vaším existujúcim vlastníctvom Universal Analytics. Vaše vlastníctvo služby Universal Analytics zostáva nezmenené a pokračuje v zhromažďovaní údajov. Vždy sa ku nim môžete dostať prostredníctvom selektora vlastností alebo obrazovky správcu.
Pokiaľ máte službu Universal Analytics / Analytics 360 prepojenú s účtom Google Ads, sú v ohrození i vaše kampane. Údaje sem totižto rovnako prestanú prúdiť po 1. júli 2023, resp. po 1. októbri 2023. Metriky, publiká, elektronický obchod… Pozor, aby ste si nemuseli všetko budovať odznova. Odporúčame vám preto migrovať odkazy na Google Ads vášho vlastníctva služby Universal Analytics do vlastníctva služby Google Analytics 4. Ďalej by ste mali importovať konverzie služby Google Analytics 4 a / alebo pridať publiká služby Google Analytics 4 do kampane alebo reklamnej skupiny kvôli remarketingu.
Potrebujete detailnejší Google Analytics návod, kde si môžete ešte raz všetko overiť krok po kroku? Prejdite do asistenta nastavenia vlastníctva.
Potrebujete celkovo pomôcť v oblasti marketingu, reklám, Google Ads a Google Analytics? Obráťte sa na našich marketingových špecialistov a nadšencov v High5.