Korona? Hlavne nevypínajte marketing!

Lucia Ribanska 24. novembra 2020 0 Komentáre

alebo Prečo je reklama najlepším nástrojom proti kríze

Prvá, druhá, desiata vlna… Ok, až tak ďaleko to snáď nezájde. Neviem ako vy, ale aj keď proti rúškam neprotestujem na námestiach, tiež by som ich už najradšej pohádzala do ohňa. Už to bude takmer rok, čo nám tu (a všade inde) vystrája kamoška korona. 2020 bol jednoznačne pre celý svet veľmi zaujímavý rok, ktorý sa dotkol všetkých ľudí, všetkých podnikov, všetkých odvetví. Bohužiaľ – aj marketingu.

Šetrite vo veľkom

Nielen tá naša, ale určite aj iné marketingové či online agentúry zbadali určitý finančných pokles a preriedili sa im aj zástupy klientov. Prečo je to tak? Firmy, podniky a podnikatelia sa v ťažkých časoch snažia, prirodzene, ušetriť, kde sa dá. Nájom a lízingy však platiť treba. Preto je práve marketing pre mnohých prvých voľbou, keď sa začína škrtať. Hoci sa to na prvý pohľad nezdá a skutočne ťažko sa to vysvetľuje, takéto uvažovanie je – bohužiaľ – chybné.

Nakupujte aj v dobe koronovej

Henry Ford povedal, že ak by mal vo vrecku posledný dolár, minul by ho na reklamu. Presne tak, marketing by mal byť tou poslednou voľbou pri šetrení v rozpočte. A to z viacerých dôvodov. Vezmime do úvahy len online propagáciu – keď vypnete reklamy na Googli či na sociálnych sieťach, odkiaľ sa noví zákazníci o vás dozvedia? V čase lockdownu to zrejme nebude z päť rokov starých billboardov pri diaľnici. Ako im poviete o svojom produkte? Ako “starým” zákazníkom poviete, že stále fungujete, prešli ste na donáškový systém a môžu si u vás teda nakúpiť aj v dobe koronovej?

Zostaňte v kontakte

Škrtanie postihlo nás všetkých, no bez marketingu reálne hrozí, že bude pokračovať. Nerobte tú istú chybu. Zostaňte v kontakte so svojím zákazníkom. Práve teraz sa celý svet presúva do online režimu a to znamená, že mate veľkú možnosť získania nových zákazníkov. Myslite na to, že ak to neurobíte vy, tak to urobí vaša konkurencia. Ak zastavíte všetky marketingové aktivity, vaša konkurencia urobí pravý opak. A ak vám vďaka tomu preberie zákzaníka či klienta, bude to len a len logickým vyústením vašej nečinnosti

Prispôsobte sa dobe

Zatvorené predajne? Začnite s predajom na e-shope. A podporte to poriadnou marketingovou kampaňou. Mnohé kamenné prevádzky pochopili, že online skutočne funguje a rozhodne nebudú mať dôvod s ním po korone skoncovať. Podniky a reštaurácie to “schytali” asi najviac, mnohé to však obrátili vo svoj prospech, napriek kríze pokračovali s výdajom cez okienko, prípadne donáškami jedla – a aj v kríze celkom obstojne fungujú. Fitness centrá a tréneri prišli s konceptom online tréningov, takže svoj obľúbený workout si zacvičíte už aj s pohodlia obývačky. A s odborným dohľadom. Okrídlená veta, že všeko sa dá, keď sa chce, určite platí. Hlavne nezanevierajte na online. A hlavne nevypínajte marketing!
Mohli by sme spomenúť mnoho ďalších firiem a podnikateľov, ktorí sa rozhodli tuto situáciu naplno využiť. Ak potrebujete pomôcť, neváhajte sa obrátiť na marketingové agentúry, ktoré vám pomôžu biznis udržať aj počas krízy. Napríklad na HIGH5. 🙂

NapísalLucia Ribanska