Čo je to dynamický remarketing?

Zahŕňa návštevníkov vášho webu alebo e-shopu, ktorí si prezerali určité produkty, prípadne ich vložili do košíka, ale zatiaľ si nič nekúpili. Vďaka dynamickému remarketingu viete ukázať ľuďom rovnaké alebo podobné produkty, ktoré by ich mohli zaujímať a primäť ich k dokončeniu akcie.

Dynamický remarketing na Facebooku

Tento špecifický typ marketingový nástroj používa sledovací súbor cookie nazývaný Facebook Pixel na identifikáciu toho, komu má reklamu zobraziť. A v podstate funguje rovnako ako remarketing v Google. Až na niekoľko výhod, ktoré viete využiť len tu.

5 výhod Facebook remarketingu

1. Presné cielenie reklamy

S Facebook Pixelom viete zacieliť vaše PPC reklamy na Facebooku veľmi detailne. Podľa veku, pohlavia, demografie, záujmov, nákupného správania… Remarketingové publikum môže tvoriť niekto z vášho e-mailového zoznamu, niekto, kto navštívil konkrétnu stránku, či naopak niekto, kto vašu webovú stránku už určitý čas nenavštívil. Vďaka vlastným okruhom užívateľov je možné remarketovať tiež ľudí, ktorí prejavili priamy záujem o nákup vašich produktov. Ide konkrétne o tieto dva:

  • Shopping engagement custom audience – oslovíte ním užívateľov, ktorí si uložili váš produkt, začali s nákupom, prehliadli si e-shop.
  • Shopping lookalike audience – títo užívatelia vykazujú podobné záujmy a správanie ako vaši skutoční zákazníci, rozšírite ním skupinu tých potenciálnych. 

2. Všestranné formáty reklamy

Na Facebooku existujú formáty reklám od výmyslu sveta. Nielen posty, stories, či carousel, ale aj foto reklamy, video reklamy, články, prezentácie, interaktívne reklamy… Tieto formáty viete aj pomerne jednoducho vytvoriť, pričom máte k dispozícii databázu bezplatných fotografií či videií.

3. Veľké množstvo potenciálnych zákazníkov

Na Facebooku denne trávi svoj čas viac než 1 miliarda ľudí. To je viac než slušný počet, z ktorého si viete spraviť lievik do vašej zákazníckej základne. Šance, že sa vaša reklama ujme práve na tejto sociálnej sieti sú teda vysoké. 

4. Viditeľné zobrazenie v informačnom kanáli

Vaše Facebook reklamy sa zobrazia tam, kde ich návštevník takmer určite neprehliadne. V informačnom kanáli spolu so všetkým ostatným. Navyše vyzerajú podobne ako klasický facebookový príspevok, čiže ich len tak ľahko neodignoruje. 

5. Pozitívne vnímanie reklamy i značky

Vďaka tomu, že vaše reklamy na Facebooku a samotný dynamický remarketing nevyskakujú na potenciálnych zákazníkov rušivým spôsobom, sú vnímané pozitívnejšie a vaša značka sa tak prirodzenejšie dostáva „pod kožu”. Dostanete ich tam, kam chcete, len pri obyčajnom scrollovaní Facebook príspevkami. 

Zišla by sa vám pomoc alebo rada v oblasti Facebook marketingu? Potrebujete niečo nastaviť, prípadne vysvetliť? Obráťte sa na našich špecialistov a nadšencov v jednom v High5.sk, radi sa vám povenujú.