Možno ste si tento spôsob marketingu všimli najprv z druhej strany. Zo strany potenciálneho zákazníka. Po tom, čo ste navštívili určitú stránku, sa vám začali zobrazovať jej reklamy v Google, na Facebooku, YouTube… Remarketing je skvelým spôsobom, ako rozbehnúť e-shop. Ako nastaviť Google reklamy a používať remarketingové značky tak, aby ste dosiahli čo najvyššiu výkonnosť?
Ide o reklamu zacielenú na minulých návštevníkov webu. Najčastejšie sa používa v Google Ads, na Facebooku a YouTube. Podstatou remarketingu je zbieranie cookies, čiže – identifikátorov uložených vo vašom prehliadači. Takto potom získavate údaje o užívateľoch, ktorí vašu stránku alebo e-shop už navštívili. Na základe nich môžete vytvoriť kategorizované publiká, napríklad:
Väčšina ľudí na e-shope nenakúpi hneď na prvý pokus. Najprv si pozrú podobné produkty na viacerých weboch. Potrebujú tiež čas na rozmyslenie. Možno čakajú na zľavy, výpredaje, výplatu… A vy zatiaľ možno rozmýšľate, ako konečne rozbehnúť nový e-shop… No a práve tu prichádza do hry remarketing. Aby týmto potenciálnym zákazníkom pomohol sa rozhýbať, dokončiť proces nákupu.
Pozor však, aby ste si ustrážili tú správnu mieru a nestali ste sa reklamami priam až otravnými. Snažte sa tiež obmieňať vizuály a samotné formy remarketingovej reklamy. Tiež je fajn, ak si budete vyberať také typy webov, ktoré navštevujú ľudia s určitým zámerom či mentalitou.
Hlavnými výhodami remarketingu sú:
Nádejného zákazníka viete v našich zemepisných šírkach zasiahnuť napríklad bannermi na webe, newslettrom, reklamou na Facebooku, či pri pozeraní videa na YouTube.
Nastavenia Google reklamy umožňujú osloviť návštevníkov webu v obsahovej aj vyhľadávacej sieti prostredníctvom štandardného i dynamického remarketingu.
Bannerová a textová remarketingová reklama sa bude zobrazovať na rôznych weboch tým, ktorí vykonali určitú akciu.
Kategóriou samou o sebe je dynamický remarketing. Slúži na zobrazovanie reklám užívateľom na už pozreté konkrétne produkty alebo služby.
Okrem tvorby klasických publík sa dá tiež nahrať súbor s e-mailovými adresami zákazníkov, ktorí súhlasili s ich spracovaním na marketingové účely.
Zacieliť na nedávnych návštevníkov vášho e-shopu sa dá prostredníctvom remarketingových zoznamov pre reklamy vo vyhľadávaní. Fungujú tak, že ak niekto z publika hľadá frázu, ktorá je pre váš biznis relevantná, zvýšite cenovú ponuku. Získate tak šancu vyššej pozície a kliku používateľa. Môžete ich využiť tiež tak, že pre používateľov z vybraného publika nastavíte Google reklamu so špecifickým textom.
Tento druh remarketingu využíva elektronickú poštu ako spôsob komunikácie so zákazníkom. Cieľom najčastejšie bývajú: informovanie o novinkách, vzbudzovanie záujmu o produkty alebo služby, zlepšovanie vzťahov, budovanie dôvery. Email marketing je lacným a rýchlym spôsobom, ako docieliť opakovanú objednávku u už existujúcich zákazníkov. Všetko, čo ku takémuto efektívnemu newsletteru potrebujete, je súhlas od odberateľov. V porovnaní s inými kanálmi je táto cesta remarketingu zrejme najviac personalizovaná.
Na Facebooku viete pracovať s remarketingom pri návštevníkoch stránky, fanúšikoch a tých, ktorí interagovali s obsahom. Remarketing môžete rovnako cieliť na všetkých návštevníkov, ale aj na konkrétnejšie publiká. Vytvoríte si ich priamo v reklamnom účte. Veľkou výhodou tejto sociálnej siete je kombinácia remarketingu s relatívne presnými demografickými údajmi. Vďaka tomu viete publiká ešte lepšie vyčleniť.
Takisto aj na Facebooku môžete spustiť dynamický remarketing, zobrazujúci produkty a služby, o ktoré užívateľ prejavil záujem.
A ako sa na Facebooku zbiera remarketingové publikum? Pomocou Facebook Pixelu. Ide o merací kód pre e-shop, ktorý odosiela údaje o návštevnosti a splnených konverziách do správcu reklám na Facebooku.
Prostredníctvom Google Ads viete remarketingom zasiahnuť aj používateľov YouTube. Môžete vytvoriť remarketingové zoznamy ľudí, ktorí videli konkrétne video, komentovali, zdieľali, navštívili kanál. Vďaka tomu viete návštevníkom stránky ukázať aj vaše videá alebo bannery. Zobraziť ich počas videa, prípadne v inej časti YouTube stránky. Na výber máte rôzne formáty: in-stream, video discovery, bumpery aj textové reklamy.
LinkedIn – umožňuje prepájať reklamu s kontaktmi, zacieliť na firemný e-mailový zoznam, ďalej ľudí, ktorí navštívili váš web, zaregistrovali sa na webinár alebo e-book, či využili pilotnú verziu vášho produktu.
Inres – ponúka statický aj dynamický remarketing, pričom tu neplatia obmedzenia ani na citlivé témy.
Etarget – ponúka exkluzívny mediálny priestor a tvorbu bannerov priamo od odborníkov z Etargetu.
Pokiaľ chcete svoju reklamu smerovať aj na český trh, stavte na platformu Sklik, ktorá umožňuje zobrazovanie remarketingových reklám na tisíckach českých webov.
Na zahraničných trhoch má väčšie využitie aj SMS či WhatsApp remarketing. No nič vám nebráni staviť na túto formu aj v našich končinách. Všetko, čo budete potrebovať, je telefónne číslo potenciálneho zákazníka.
Vedeli ste, že získané cookies sa môžu zachovať viac než rok a pol? Pri Google Ads je to dokonca až 540 dní!
Chcete nahliadnuť do tajov reklám nielen v Google viac? Zverte svoje kampane do rúk profesionálom a zároveň nadšencom v oblasti marketingu z High5.sk, ktorí vám ochotne odprezentujú dáta a vysvetlia, čo len budete chcieť.