1. Klikateľný titulok aj v PR a natívnom článku

Najlepším príkladom je isto bulvár, tam ak vás nejaký titulok zaujme, dáte článku šancu. I keď neskôr zistíte, že trochu zavádzali. Nenavádzame vás, aby ste zavádzali. Váš titulok v PR alebo natívnom článku by mal byť výberom toho najzaujímavejšieho. Môže to byť vypichnutie nejakého problému, riešenia, vlastností vášho produktu, benefitov vašich služieb. A v neposlednom rade sa snažte, aby ste text poľudštili. No zároveň, aby pôsobil ako od profíka, ktorý sa rozumie. Prípadne dáva priestor tým, ktorí sa rozumejú.

Rada: Skúste si najprv vytvoriť len taký pracovný titulok a počas písania textu sa vám budú postupne zjavovať ďalšie lepšie verzie, vyplývajúce zo vznikajúceho obsahu. Na záver si vyberte podľa vás ten najlepší. Opýtajte sa na názor kolegov, testujte na sociálnych sieťach

2. Perex, ktorý navádza, ale neprezrádza

Zopár viet na úvod, ktoré rozvinú váš titulok a navedú čitateľov, resp. užívateľov na tú správnu vlnu. Ako vytvoriť správny perex, aby nebol ničnehovoriaci, ale na druhej strane ani všehovoriaci? Pomôže vám osnova článku, ktorú je dobré si načrtnúť vopred. Skúste z celého obsahu zhrnúť v obsahu len zopár zaujímavých bodov a perex ukončite neurčito, aby to čitateľa lákalo pokračovať ďalej.

Rada: Máte napríklad natívny článok, kde predstavujete 10 benefitov vášho produktu. Zmieňte v perexe 2-3 z nich a ukončite ho vetou: „Aké ďalšie výhody ešte môže mať…? Alebo: „Možno budete prekvapení ďalšími benefitmi.”

3. Nehovorte o sebe, prihovárajte sa publiku

„Ja, mne sa stalo, my, nám sa stalo…” Takto nie. Málokoho z čitateľov a potenciálnych zákazníkov trápia vaše problémy. Opýtajte sa v texte skôr, čo trápi ich a ponúknite im na to riešenie. Opýtajte sa, čo majú radi a ponúknite im niečo lákavé. Opýtajte sa ich, či sa stretli niekedy v živote s tým a s tým…

Rada: Používajte napríklad frázy ako „Predstavte si, že môžete… Pomôžeme vám. Nasmerujeme vás.” Používajte príklady zo života: „Stalo sa vám už, že… „Potrebovali by ste niečo… Páčilo by sa vám, keby…” Jednoducho, prihovovárajte sa publiku a zároveň majte poruke aj odpoveď na ich otázky.

4. Myslite na SEO faktory

Vypracujte si linkbuilding, ktorým sa budete v textoch riadiť. Budete presne vedieť, čo inkovať a kam. Zo zoznamu kľúčových slov vyberajte ideálne 3 až 4 do jedného PR článku. Prelinkujte ich vždy na tú istú relevantne určenú URL. Okrem toho kľúčové slová zapracujte aj do titulku, podtitulkov, metadescription, perexu, URL… Aby ste sa na daná tému, resp. vyhľadávané výrazy v Google úspešne zobrazovali.

5. Call to action v PR článku alebo natíve nesmie chýbať

Chcete z článku aj konverzie? Isto áno. Tak potom nezabudnite do neho zapracovať aj CTA tlačidlo. Môže byť umiestnené na konci článku, v jeho strede, alebo rovno na oboch miestach. Nepreháňajte to však. V závislosti od rozsahu článku ho nepoužite viac ako 2 alebo 3 razy.

Vyzvať čitateľov ku akcii môžete napríklad nasledovnými CTA tlačidlami:

Zistite viac.

Kontaktujte nás.

Mám záujem.

Objednať produkt / službu.

Chcete to trochu rozvinúť? Môžete použiť aj call to action vo vete s prelinkom:

Neváhajte nás kontaktovať.

Vyskúšajte naše konzultácie zdarma. 

Obráťte sa na našich odborníkov.

Vylepšite svoj domov s…