Letné obdobie pre niektoré eshopy znamená, že začínajú mať “uhorkovú sezónu”. Tieto internetové obchody tak rok čo rok utlmujú svoje kampane s tým, že svoju energiu (a financie) budú vkladať do Q4 tak, aby sa čo najlepšie pripravili a nadobudli najvyššie zisky.
Takto je naladených veľa eshopov, ktoré tak môžu v porovnaní s konkurenciou, ktorá je aktívna aj v lete, strácať. Výnimkou nebol ani náš klient, ktorý prevádzkuje eshop s detským sortimentom.
Na základe týchto myšlienok a taktiež toho, že sme na začiatku leta, sme si v posledných týždňoch tohto klienta zobrali na mušku a pokúsili sme sa s tým niečo urobiť.
Predtým, než sme sa pustili do optimalizácie kampaní, sme si pripravili analýzu produktov a rozdelili ich na ročné obdobia. Keď sme si sortiment takto rozdelili, už nám bolo jasné, čo treba robiť a ktoré produkty by sme mohli potlačiť v jednotlivých kampaniach aj počas leta.
Urobili sme mix najpredávanejších produktov na eshope a mix produktov, ktoré by sa mohli v tomto období predávať najlepšie. Na základe tohto výberu sme potom pristúpili k samotným kampaniam.
Počas posledných 30 dní sme získali o 130 % viac nákupov z Facebook reklamy, ako má klient v top období, teda v novembri.
Kým v novembri z Facebook kampaní získal 58 nákupov v celkovej hodnote 3 269,94 € a s návratnosťou investície 1 748 %, v júni máme 147 nákupov v celkovej hodnote 6 214,49 € a s návratnosťou investície na úrovni 3 187 %. Skvelý výsledok, čo poviete?
Celý tento úspech sa nám podaril len vďaka tomu, že sme identifikovali aktuálne potreby zákazníkov a upriamili pozornosť a energiu na sezónne produkty. Ak by sme ich predtým správne neidentifikovali, nemuseli sa zákazníkom ani zobrazovať a spolu s klientom by sme nevyužili obrovský potenciál letných mesiacov.
A bonus? Okrem samotného zvýšenia ROAS na 3187 % nám tieto dáta z Facebooku pomôžu lepšie sa pripraviť na hlavnú sezónu, ktorá už postupne začne a trvá od septembra do polovice decembra.
A najlepšie na tom je, že podobne dokážeme pomôcť aj vášmu podnikaniu alebo projektu. Neustále sa učíme (aj v tomto prípade), vďaka čomu vám dokážeme ponúkať stále lepšie a kvalitnejšie služby.
Túžite po podobných úspechoch aj vy? Kontaktujte nás a pomôžeme vám!
Ak vás zaujímajú aj ďalšie výsledky našej marketingovej agentúry – pozrite si aj ďalšie case studies.