Texty na vašom webe vám môžu slúžiť ako prirodzená natívna reklama. Zároveň ľudí o niečom poučiť, doplniť im vedomosti, zodpovedať otázky, prezradiť viac o vašich službách. Obsahový marketing je v dnešnej online dobe dôležitý. Zamyslite sa preto, ako ste na tom s textom na vašom webe…
Nemusíte nutne tvoriť iba nový obsah, čerpajte z toho starého. Vylepšujte ho. Ako? V prvom rade sa zamyslite nad tým, či máte zapracované kľúčové slová v texte. Potom sa zamerajte na aktualizáciu údajov. A aby sa dobre čítal, text čleňte, používajte podnadpisy, vytvorte pútavý perex…
Pravdepodobne už viete, čo sú kľúčové slová a poznáte ich úlohu. Pravdepodobne viete, na ktoré sa zobrazujete potenciálnym klientom. Pravdepodobne teda máte kľúčové slová, súvisiace s vašimi produktami či službami zapracované na webe. Čo však vaše texty? Sú aj oni SEO friendly? Zobrazia sa jednotlivé články v Googli, keď si potenciálny zákazník vyhľadá vašu službu? Myslite na to, že správne učesaný blog vám môže zaistiť ďalšiu poprednú pozíciu vo vyhľadávači.
Už pri samotnom návrhu tém pre blog je potrebné určiť si konkrétne kľúčové slová na zapracovanie. Do textu s linkami, ale aj do nadpisov, perexu, metadescription. Tvorte témy s ohľadom na ponúkané produkty a služby. Ak napríklad predávate klimatizácie, môžete sa zamerať na ich benefity, samotný proces inštalácie, či v článku zmieniť jednotlivé typy ponúkaných klím. Trochu zložitejšie je to pri starších textov, ktoré sa pustíte SEO optimalizovať. Chce to dodatočnú analýzu. Ale výsledok bude stáť za to 🙂
Pozrime sa na to najprv z pohľadu čitateľa. Aký článok vás viac zaujme? Ktorý vydržíte dlhšie čítať? Pri ktorom je väčšia šanca, že vašu pozornosť niečo pritiahne? Pri texte, ktorý je v jednom bloku, prípadne len s minimom odsekov a s výnimkou titulku sa už nemáte kde prichytiť? Alebo pri texte, ktorý má klikateľný titulok, rozvíjajúci sa v pútavom perexe, následne pokračujúci v texte rozčlenenom na podtitulky s odsekmi, ktoré vás približne navigujú a rozvíjajú pointu? Asi sa zhodneme v tom, že číslo dva vyhráva.
Teraz sa na to pozrime z pohľadu píšuceho. Je dobré si najprv urobiť osnovu, ktorá bude zahŕňať konkrétne podnadpisy alebo aspoň zamerania daných odsekov. Vyhnete sa tak tomu, aby ste vytvorili iba jeden celok, ktorý v podstate nič nerozvíja. O strate SEO potenciálu kvôli absentujúcim SEO parametrom ani nehovoríme… Takže čleňte, aby sa lepšie písalo a následne i čítalo.
Správne nastavený obsahový marketing musí brať do úvahy cieľové publikum. Treba myslieť na to, pre koho tvoríte texty. Ak napríklad predávate doplnky výživy, váš klient zrejme zosobňuje niekoho, kto sa venuje športu, zaujíma sa o zdravú výživu, skôr mladšiu generáciu a vzdelanejších ľudí.
Píšete napríklad pre 25-ročnú Zuzku, ktorá študuje na vysokej škole a popritom sa venuje atletike. Je ambiciózna a jej životný štýl je aktívny a rada by si pomohla k vyššej výkonnosti a lepšiemu zdraviu výživovými doplnkami. Nepíšete pre 55-ročného Jána, ktorý okrem kolotoča firma-domov-firma nepozná a nerieši nič iné. Lebo na to nemá čas a ani ho to nezaujíma. Takto nejako sme si to priblížili po lopate. Jednoducho, vžite sa do osoby/osôb, pre ktorú/ktoré to píšete. A nájdite ten správny ton of voice, aby ste sa im priblížili s tým, čo im chcete ponúknuť.
Okrem prelinkovania kľúčových slov v texte nezabudnite na konci ešte čitateľa upozorniť, že sa môže v prípade záujmu alebo podobného problému, o ktorom píšete, obrátiť na vás. Pripomeňte sa mu ešte záverečnou vetou v znení napríklad:
„Zišlo by sa vám doplniť zásoby kozmetiky? Vyberte si zo širokej ponuky v našom e-shope.” (prelink)
„Rozmýšľate nad niečím, čo by vám pomohlo vyriešiť tento problém? Stavte na naše produkty. (prelink)
„Hľadáte odborníka v tejto oblasti? Neváhajte nás kontaktovať.” (prelink)
Riešením môžu byť aj rôzne call to action bannery s preklikom v textoch. Fantázii sa medze nekladú, záleží, ako veľmi sa chcete s textom vyhrať a kde odchytiť zákazníka.
Je toho určite omnoho viac, o čom by sme mohli písať, no menej je niekedy viac. To je zároveň aj posledná rada, ktorú vám chceme odovzdať týmto článkom. Nezahlťte čitateľa pridlhým informačne vyčerpávajúcim textom. Ujasnite si, čo mu odovzdáte v danom článku a čo si necháte nabudúce. Aj o tom je obsahový marketing. Vedieť čo, kedy, ako a koľko toho povedať /napísať.