Facebook je živá sociálna sieť, ktorá je na Slovensku stále najnavštevovanejšia. Je preto skvelou voľbou, ak sem nasmerujete aj vašu reklamu.
Facebook reklama patrí v súčasnosti medzi tie najefektívnejšie. Jej nastavenie vám po zopár týždňovej praxi zaberie minimum času a výsledky vás môžu milo prekvapiť. Je však potrebné, aby obsahovala všetky potrebné atribúty. Ktoré sú to?
Ak už máte facebookovú stránku i landing page vyšperkované do najmenšieho detailu a založený účet v Business manageri, ostáva už len pustiť sa do praxe tvorenia reklamy. Aká by mala byť tá ideálna?
Najpoužívanejšími formátmi tohto druhu reklamy sú Image a Carousel. V prvom prípade ide o kombináciu pútavého obrázku a textu. Jednoduchý formát, ktorý však pri podcenení môže byť aj celkom slušným prepadákom. V druhom prípade môžete pomocou formátu predviesť v jednej reklame až 10 produktov. Carousel je dobrým riešením pre hotely či kozmetické spoločnosti.
Dosť sa používajú aj video reklamy, kolekcie – pozostávajúce z hlavného obrázka a 4 ďalších z produktovej galérie, dynamické reklamy – podsúvanie vybraných produktov potencionálnym zákazníkov, a medzi mladými sú v súčasnosti populárne stories. A ak sa rozhodnete spraviť z organického príspevku reklamu, pôjde o sponzorovaný príspevok.
Každý inzerent si zvolí i umiestnenie, kde chce zobrazovať svoje reklamy. Nastaviť si môžete buď automatické – Facebook automaticky vyberie odporúčané umiestnenia na základe vašich nastavených cieľov a reklamy, alebo vlastné – v ponuke je celkovo 6.
Z hľadiska See, Think, Do, Care modelu sa Facebook reklama zameriava na prvé tri fázy zákazníckeho nákupného procesu. Účelom tak môže byť:
Rozmyslite si teda dôkladne, čo presne chcete dosiahnuť a podľa toho zvoľte správnu stratégiu cielenia reklamy.
Najprv si definujte, kto presne je vaše cieľové publikum. Určite nespúšťajte reklamu len tak bez rozmyslu na všetkých. Nezískali by ste žiadne dáta do budúcna na tvorbu ďalších online kampaní, o konverziách ani nehovoriac. Rozdeľte si cielenia na užívateľov tak, aby sa navzájom neprekrývali a boli jedinečné.
Cieľové publikum si môžete určiť podľa geografických údajov, veku, pohlavia, demografických údajov (vzdelanie, životné udalosti, vzťah, zamestnanie…), záujmov a správania. Takisto môžete využiť vlastnú e-mailovú databázu a vytvoriť z nej tzv. podobné publikum. Toto sa bude maximálne podobať správaniu užívateľom vo vašej databáze.
Slúži pre pokročilejšie cielenie, pomáha vám merať, optimalizovať a zostavovať okruhy užívateľov pre reklamné kampane na Facebooku. Treba ho nahodiť priamo do kódu stránky. Či už cez programátora, alebo online nástroj Google Tag Manager. Vďaka pixelu môžete inak pracovať užívateľmi, ktorí navštívili vaše stránky. Môžete postupne vylučovať tých, ktorí vykonali požadovanú akciu. Vďaka nasadenému pixelu si tiež môžete vytvoriť remarketingové publikum. Teda mať pokope zoznam užívateľov, ktorí už váš web navštívili a primäť ich k dokončeniu akcie.
Cena Facebook reklamy je založená na aukčnom systéme platby, čo znamená, že nie je presne definovaná cena, za ktorú sa zobrazí. Vieme však, čo ju ovplyvňuje: čas a deň v týždni (v najfrekventovanejšej hodine alebo dni sú ceny vyššie), nastavenou priemernou cenou, vybraným umiestnením, relevanciou, publikom, konkurenciou.
Pri spustení a optimalizácii reklamy vždy dbajte na správne nastavenie rozpočtu a cenovej stratégie (cena za kliknutie, zobrazenie, akciu). Aby sa vám nestalo, že miniete omnoho viac než ste plánovali. Zo začiatku môžete nechať Facebook riešiť tieto veci za vás prostredníctvom CPM modelu. Bude brať do úvahy vaše nastavené podmienky a ciele.