Bez konverzií to v marketingu nejde. Ak ich chcete vytĺcť aj z článku, je potrebné zapracovať tzv. call to action. Nemalo by chýbať v žiadnom PR texte, natíve ani v internom blogu. Správne vytvorené call to action zvyšuje pravdepodobnosť kliknutí, prináša nové konverzie a tak i nové zisky. Myslite na to, keď budete najbližšie pracovať na novom texte.
Call to action, alebo po slovensky výzva k akcii, je marketingový prístup, ktorý sa využíva v copywritingu na vyvolanie žiadúcej aktivity zo strany čitateľa / užívateľa. Nepísaným pravidlom je, že by malo obsahovať sloveso (kliknite, rezervujte, pozrite, objednajte, zistite…). Takisto sa snažte, aby bolo čo najzrozumiteľnejšie a najdynamickejšie, avšak neobmedzujte sa na všeobecne známe klišé. Buďte struční, no pritom originálni.
Ak už sa venujete copywritingu nejaký ten piatok, viete, že bez call to action by text len ťažko prinášal konverzie. Ako ho jednoducho vytvoriť tak, aby marketingová stratégia fungovala?
V podstate existujú dva základné typy call to action: CTA tlačidlá v podobe jednoduchých bannerov a vety na konci textu s prelinkom na vybrané slová. Môžete staviť len na jeden z nich, alebo v texte použiť oba.
V poslednom odseku textu sa skúste prihovoriť vašim potenciálnym zákazníkom a vygradujte to použitím vhodného call to action s relevantným prelinkom. Napríklad:
Našli ste sa v predchádzajúcich riadkoch? Neváhajte nás kontaktovať.
Neviete si s týmto problémom poradiť sami? Obráťte sa na našich odborníkov.
Chcete vylepšiť svoj web so SEO stratégiou? Začnite ešte dnes!
Váhate, či je to pre vás to pravé? Vyskúšajte naše konzultácie zdarma.
CTA tlačidlá vytvoríte v jednoduchých grafických programoch aj keď ste úplný laik. Následne ich vložíte napríklad do WordPressu a už len pridáte želaný prelink, kam chcete čitateľa presmerovať. CTA tlačidlá môžu byť umiestnené na konci článku, v jeho strede, alebo rovno na oboch miestach. Nepreháňajte to však. V závislosti od rozsahu článku ich nepoužite viac ako 2 alebo 3 razy. Ak chcete, aby na ne niekto klikol, mali by byť nielen v textovom, ale i farebnom kontraste. Vyzvať čitateľov ku akcii môžete napríklad nasledovnými CTA tlačidlami:
Zistite viac.
Kontaktujte nás.
Mám záujem.
Pozrieť viac.
Objednať službu.
Využiť zľavu.
Píšete v texte o určitom druhu služieb, ktoré sa snažíte čitateľom predstaviť? Potom je logickým zakončením článku call to action s prelinkom na danú súvisiacu podstránku. Tam si budúci potenciálni zákazníci prečítajú o vašej ponuke viac a premyslia si, či do toho pôjdu. Avšak efektívnejšou marketingovou stratégiou je presmerovanie čitateľov priamo na kontaktný formulár, kde vám na seba zanechajú kontakt a rozhodnú sa, že s vami strávia čas na konzultácii alebo si dohodnete iné stretnutie.