Šetrite vo veľkom

Nielen tá naša, ale určite aj iné marketingové či online agentúry zbadali určitý finančných pokles a preriedili sa im aj zástupy klientov. Prečo je to tak? Firmy, podniky a podnikatelia sa v ťažkých časoch snažia, prirodzene, ušetriť, kde sa dá. Nájom a lízingy však platiť treba. Preto je práve marketing pre mnohých prvých voľbou, keď sa začína škrtať. Hoci sa to na prvý pohľad nezdá a skutočne ťažko sa to vysvetľuje, takéto uvažovanie je – bohužiaľ – chybné.

Nakupujte aj v dobe koronovej

Henry Ford povedal, že ak by mal vo vrecku posledný dolár, minul by ho na reklamu. Presne tak, marketing by mal byť tou poslednou voľbou pri šetrení v rozpočte. A to z viacerých dôvodov. Vezmime do úvahy len online propagáciu – keď vypnete reklamy na Googli či na sociálnych sieťach, odkiaľ sa noví zákazníci o vás dozvedia? V čase lockdownu to zrejme nebude z päť rokov starých billboardov pri diaľnici. Ako im poviete o svojom produkte? Ako „starým“ zákazníkom poviete, že stále fungujete, prešli ste na donáškový systém a môžu si u vás teda nakúpiť aj v dobe koronovej?

Zostaňte v kontakte

Škrtanie postihlo nás všetkých, no bez marketingu reálne hrozí, že bude pokračovať. Nerobte tú istú chybu. Zostaňte v kontakte so svojím zákazníkom. Práve teraz sa celý svet presúva do online režimu a to znamená, že mate veľkú možnosť získania nových zákazníkov. Myslite na to, že ak to neurobíte vy, tak to urobí vaša konkurencia. Ak zastavíte všetky marketingové aktivity, vaša konkurencia urobí pravý opak. A ak vám vďaka tomu preberie zákazníka či klienta, bude to len a len logickým vyústením vašej nečinnosti

Prispôsobte sa dobe

Zatvorené predajne? Začnite s predajom na e-shope. A podporte to poriadnou marketingovou kampaňou. Mnohé kamenné prevádzky pochopili, že online skutočne funguje a rozhodne nebudú mať dôvod s ním po korone skoncovať. Podniky a reštaurácie to „schytali“ asi najviac, mnohé to však obrátili vo svoj prospech, napriek kríze pokračovali s výdajom cez okienko, prípadne donáškami jedla – a aj v kríze celkom obstojne fungujú. Fitness centrá a tréneri prišli s konceptom online tréningov, takže svoj obľúbený workout si zacvičíte už aj s pohodlia obývačky. A s odborným dohľadom. Okrídlená veta, že všetko sa dá, keď sa chce, určite platí. Hlavne nezanevierajte na online. A hlavne nevypínajte marketing!
Mohli by sme spomenúť mnoho ďalších firiem a podnikateľov, ktorí sa rozhodli tuto situáciu naplno využiť. Ak potrebujete pomôcť, neváhajte sa obrátiť na marketingové agentúry, ktoré vám pomôžu biznis udržať aj počas krízy. Napríklad na HIGH5. 🙂