Takmer 2 miliardy užívateľov denne. To je skvelá zákaznícka základňa. Bolo by škoda nevyužiť potenciál, ktorý Facebook ponúka, v digitálnom marketingu. Rozmanité publikum, bohaté možnosti zacielenia, pestré formáty reklám… Ako si nastaviť na tejto sociálnej sieti marketingovú stratégiu?
Čo by ste radi dosiahli prostredníctvom tohto marketingového kanála? Posilnenie brandu, zvýšenie návštevnosti webu alebo navýšenie predaja? Nech už je vaša priorita akákoľvek, mala by vychádzať z metódy SMART: S – specific / špecifická, M – measurable / merateľná, A – achievable / dosiahnuteľná, R – relevant / relevantná, T – time-sensitive / termínovaná. Ak vaše ciele budú spadať pod tieto charakteristiky, naozaj vás posunú ďalej a nebudú len takými skusmi, ale marketingovou stratégiou.
Reklama na sociálnych sieťach je niečo na čo by ste sa chceli fokusovať? Vtedy musíte disponovať znalosťou publika na Facebooku. Čo je v rámci marketingu potrebné najmä z dvoch dôvodov: pomôže vám lepšie komunikovať a vyberať vhodné príspevky, ďalej potom dokážete efektívnejšie zacieliť platenú reklamu.
Vaše Facebookové publikum by malo pozostávať najmä z vašej cieľovky. Cenné dáta pre analýzu fanúšikov a tvorbu persón získate zo štatistík v Audience Insights. Tu nájdete demografické informácie i zoznam najobľúbenejších Facebookových stránok v jednotlivých oboroch.
Chcete zasiahnuť reklamou nové relevantné publikum? Použite aktuálne údaje a vytvorte Lookalike Audience na základe podobných záujmov alebo nákupných zámerov.
Na Facebooku je k dispozícii niekoľko typov príspevkov, z ktorých každý má svoje vlastné prednosti v rôznych prípadoch. Na oslovenie publika sa oplatí pravidelne používať viacero. Len opakovaním jedného formátu si bohatú zákaznícku základňu nezískate. Obsahová pestrosť je základ. Predvídateľným obsahom omrzíte ľudí i algoritmy. Striedajte teda text, carousel, videá, infografiky, vtipné meme… Každý príspevok by mal mať okrem reklamného aj posolstvo informačné alebo zábavné.
Sociálne siete a aj Facebook je aj o tom, že si spravíte prieskum, kedy aký typ príspevku najviac funguje i celkovo, kedy najviac ľudí navštevuje vaše Facebookové stránky. Takto postupne získate optimálne časy a dni na zverejnenie daných príspevkov. Následne si pripravte publikačný plán so starostlivo navrhnutými príspevkami. Ideálne aspoň na mesiac vopred. Poslúžiť vám na to môže klasická excelová tabuľka alebo platené nástroje ako napríklad Kontentino alebo Sprout Social.
Aj keď príbehy sú viditeľné len 24 hodín a potom miznú, mávajú veľký dosah. Facebook na nové príbehy užívateľov špeciálne upozorňuje, ľahko sa prezerajú, jednoducho sa s nimi interaguje. Tak neváhajte a pravidelne pridávajte obrázky či videá aj s odkazmi na preklik. Uvidíte, že to bude mať efekt. Ideálna a pritom jednoduchá marketingová stratégia pre Facebook.
Pripnutý príspevok sa vždy zobrazí úplne navrchu. Bude tak viditeľný ako prvý pre akéhokoľvek užívateľa. Využite túto možnosť od Facebooku a stavte na príspevok, o ktorom máte dojem, že je ideálnym prezentačným a propagačným materiálom.
Nezabúdajte aj na sponzorované príspevky. Reklama na Facebooku má svoje miesto a pomaly ale isto organické dosahy vytláča. Ak neviete ako inzerovať na Facebook, sme tu pre vás a radi vám Facebook reklamu nastavíme.
Hľadáte i vy tu správnu marketingovú stratégiu? Nielen pre Facebook, ale aj pre viaceré kanály? Vo všetkých prípadoch vám vieme pomôcť. Obráťte sa na našich marketingových špecialistov.