Možnosti cielenia Facebook reklamy na rok 2022
Aký zmenám sa treba prispôsobiť pri reklamných kampaniach?
Spoločnosť Facebook sa premenovala na Meta, no to zďaleka nie je jedinou zmenou v oblasti sociálnych sietí. V prvom mesiaci nového roka nejaké postretli aj Facebook reklamy. Konkrétne ich cielenie nás už nepustí úplne do všetkých okruhov a detailov. Tieto zmeny avizovala spoločnosť už na sklonku minulého roka. Ktoré sú to?
Cielená Facebook reklama
Druhy publík pre reklamné kampane
Facebook Business Manager má pre vás 3 druhy publík. Treba sa nad ich výberom zamyslieť, keď sa budete sami seba pýtať, ako urobiť reklamu na Facebooku tak, aby to neboli vyhodené peniaze.- Vlastné publikum – ide o používateľov, ktorí už s vami prišli do kontaktu. Teda vlastne o remarketingový zoznam návštevníkov. Keďže vás už poznajú, môžete byť odvážni a ponúknuť im nejaký konkrétny produkt alebo službu prostredníctvom reklamnej kampane.
- Looklike publikum – ak nahráte remarketingové publikum užívateľov, ktorí si od vás niečo kúpili alebo objednali, prípadne fanúšikov stránky, Facebook vie nájsť podobných ľudí zo všetkých používateľov Facebooku.
- Uložené publikum – nazýva sa tak preto, lebo ho stačí vytvoriť raz a uložiť na budúce použitie. Urýchli vám to prácu. Medzi uložené publikum zaraďujeme akúkoľvek inú metódu zacielenia Facebook reklamy. Najpoužívanejšie sú:
-
- zacielenie na polohu (môžete ísť až na úroveň dedín a PSČ, či dokonca zacieliť na ľudí, ktorí nedávno boli na danom mieste alebo sú tam len dočasne),
- zacielenie podľa jazyka,
- zacielenie na vek a pohlavie,
- zacielenie podľa demografie (vzdelanie, postavenie, vek detí),
- zacielenie na základe záujmov alebo správania používateľov,
- kombinované alebo zúžené cielenie (špecifikujte publikum ešte bližšie, napríklad na ľudí, ktorí majú záujem o danú oblasť a pritom majú dosiahnuté isté vzdelanie).
Čo sa vo Facebook reklame zrušilo od roku 2022?
Cielená Facebook reklama k polarizujúcim témam ako sú náboženstvo, politika, etnický pôvod a sexuálna orientácia už je od tohto roka minulosťou. Spoločnosť Meta (Facebook) sa ich rozhodla zrušiť pre ich citlivosť a riziko ovplyvňovania. Reklamné kampane sa takisto nebudú môcť týkať zdravotných tém. V praxi to znamená, že inzerenti už nemôžu platiť za zacielenie na ľudí, ktorí sú moslimovia, hlásia sa k LGBT komunite, alebo sú voličmi istej politickej strany. Samozrejme, takéto formy reklamy na Facebooku sa stále môžu objavovať, ale nebudú môcť byť využité v rámci cielených kampaní. Len tak pre zaujímavosť, zacielenie reklamy na základe polohy je stále povolené, a to až po špecifický detailný údaj poštového smerovacieho čísla. Táto možnosť bude zrejme v nasledujúcich mesiacoch alternatívou, ako zamerať politickú kampaň nielen na zvolenú lokalitu, ale aj na určitú demografickú skupinu.Nechajte si s Facebook reklamou pomôcť
Od profesionálov na social media marketing. Nepremrhajte týmto účinným reklamným nástrojom len pre nedostatok skills či času. Nechajte to na nadšených marketérov v High5, zažiarte na sociálnych sieťach a získajte užitočné konverzie.
Aký zmenám sa treba prispôsobiť pri reklamných kampaniach?
Spoločnosť Facebook sa premenovala na Meta, no to zďaleka nie je jedinou zmenou v oblasti sociálnych sietí. V prvom mesiaci nového roka nejaké postretli aj Facebook reklamy. Konkrétne ich cielenie nás už nepustí úplne do všetkých okruhov a detailov. Tieto zmeny avizovala spoločnosť už na sklonku minulého roka. Ktoré sú to?
Cielená Facebook reklama
Druhy publík pre reklamné kampane
Facebook Business Manager má pre vás 3 druhy publík. Treba sa nad ich výberom zamyslieť, keď sa budete sami seba pýtať, ako urobiť reklamu na Facebooku tak, aby to neboli vyhodené peniaze.
- Vlastné publikum – ide o používateľov, ktorí už s vami prišli do kontaktu. Teda vlastne o remarketingový zoznam návštevníkov. Keďže vás už poznajú, môžete byť odvážni a ponúknuť im nejaký konkrétny produkt alebo službu prostredníctvom reklamnej kampane.
- Looklike publikum – ak nahráte remarketingové publikum užívateľov, ktorí si od vás niečo kúpili alebo objednali, prípadne fanúšikov stránky, Facebook vie nájsť podobných ľudí zo všetkých používateľov Facebooku.
- Uložené publikum – nazýva sa tak preto, lebo ho stačí vytvoriť raz a uložiť na budúce použitie. Urýchli vám to prácu. Medzi uložené publikum zaraďujeme akúkoľvek inú metódu zacielenia Facebook reklamy. Najpoužívanejšie sú:
-
- zacielenie na polohu (môžete ísť až na úroveň dedín a PSČ, či dokonca zacieliť na ľudí, ktorí nedávno boli na danom mieste alebo sú tam len dočasne),
- zacielenie podľa jazyka,
- zacielenie na vek a pohlavie,
- zacielenie podľa demografie (vzdelanie, postavenie, vek detí),
- zacielenie na základe záujmov alebo správania používateľov,
- kombinované alebo zúžené cielenie (špecifikujte publikum ešte bližšie, napríklad na ľudí, ktorí majú záujem o danú oblasť a pritom majú dosiahnuté isté vzdelanie).
Čo sa vo Facebook reklame zrušilo od roku 2022?
Cielená Facebook reklama k polarizujúcim témam ako sú náboženstvo, politika, etnický pôvod a sexuálna orientácia už je od tohto roka minulosťou. Spoločnosť Meta (Facebook) sa ich rozhodla zrušiť pre ich citlivosť a riziko ovplyvňovania. Reklamné kampane sa takisto nebudú môcť týkať zdravotných tém. V praxi to znamená, že inzerenti už nemôžu platiť za zacielenie na ľudí, ktorí sú moslimovia, hlásia sa k LGBT komunite, alebo sú voličmi istej politickej strany.
Samozrejme, takéto formy reklamy na Facebooku sa stále môžu objavovať, ale nebudú môcť byť využité v rámci cielených kampaní.
Len tak pre zaujímavosť, zacielenie reklamy na základe polohy je stále povolené, a to až po špecifický detailný údaj poštového smerovacieho čísla. Táto možnosť bude zrejme v nasledujúcich mesiacoch alternatívou, ako zamerať politickú kampaň nielen na zvolenú lokalitu, ale aj na určitú demografickú skupinu.
Nechajte si s Facebook reklamou pomôcť
Od profesionálov na social media marketing. Nepremrhajte týmto účinným reklamným nástrojom len pre nedostatok skills či času. Nechajte to na nadšených marketérov v High5, zažiarte na sociálnych sieťach a získajte užitočné konverzie.