Obsahová reklama v Google je základným stavebným kameňom, ak chcete osloviť návštevníkov webu alebo e-shopu. Viete správne používať bannery podľa účelu? A ako ste na tom s ich tvorbou? Vyznáte sa vo formátoch, rozmeroch, nástrojoch i databázach? Nasledujúce informácie celý váš proces možno trochu „upracú” a urýchlia.
Skratka PPC pochádza z anglického Pay Per Click a ide o model online marketingu, kde inzerenti platia za reklamu až vtedy, keď na ňu užívatelia kliknú. Na platforme Google Ads sa môžete stretnúť s textovými reklamami vo vyhľadávaní, obsahovými, v nákupoch alebo video reklamami. My sa v článku pozrieme na druhú zmienenú kategóriu.
Laicky by sa dalo povedať, že ide o akési online billboardy. Prezentujú produkt, službu alebo samotnú značku, pričom sú doplnené o Call to Action (výzvu k akcii). Ich cieľom je motivovať k návšteve vášho webu alebo e-shopu. Výhodou tejto obsahovej reklamy v Google je veľký zásah užívateľov a takisto neobmedzenosť čo sa týka času, zariadení i formátov.
Bannery sa snažte čo najviac personalizovať. Cieliť sa dá kontextuálne, geograficky, demograficky, podľa záujmov či kľúčových slov. Na druhej strane myslite na to, že menej je niekedy viac. Bannery by mali byť jednoduché s jasnou vizuálnou komunikáciou. Nepodceňujte kvalitu obrázka ani loga. Text by nemal presahovať 80 až 85 znakov. A pozor, samotná veľkosť bannera nesmie byť väčšia ako 150 kB!
Pre platformu Google Ads sú tiež prijateľné iba formáty PNG, JPG, GIF. Čo sa týka rozmerov, najpoužívanejšie sú nasledovné: pre zvislé 160 x 600, 300 x 600 a pre vodorovné 300 x 250, 320 x 100, 728 x 90.
Banner pre Google Ads môžete vytvoriť napríklad v online nástrojoch Canva, Assembly, alebo ak ste graficky zdatnejší, aj v programe Photoshop.
Nezabudnite, že banner na webe či e-shope by mal byť plne responzívny, aby sa dobre zobrazoval v desktope i mobile. Skontrolujte si ho final na viacerých typoch obrazoviek, aby ste sa vyhli odrezaným hlavám a podobne…
Potrebujete pomôcť s PPC reklamou? Stavte na našich odborníkov a marketingových nadšencov v High5 v jednom. Či už pôjde o obsahovú reklamu v Google, vo vyhľadávaní, alebo na sociálnych sieťach, nasmerujeme vás tou správnou cestou. Neváhajte sa na nás obrátiť.