Rok 2025 prinesie do sveta PPC reklamy nesporne veľké zmeny. Kontinuálny vývoj technológií mení PPC kampane na oveľa inteligentnejšie, vizuálnejšie a personalizovanejšie než sme boli zvyknutí. Pozrime sa detailnejšie na trendy, ktoré môžeme očakávať.
V súčasnej dynamickej dobe rýchlo stúpa popularita hlasového vyhľadávania. Čoraz viac ľudí zadáva svoje požiadavky prostredníctvom hlasu, nie klávesnice. Na vzostupe sú, aj z tohto dôvodu, rôzne formy digitálnych asistentov (Google,Siri,Alexa a pod.) To automaticky znamená nutnosť optimalizácie PPC reklám. Rôzne hlasové platformy majú rôzne preferencie a algoritmy.
Treba však pracovať aj so slovami. Hlasové vyhľadávanie je neformálnejšie, čo znamená, že kľúčové slová budú musieť byť prirodzenejšie, s dôrazom na dlhšie frázy (long tail), ktoré lepšie reflektujú hovorovú reč. Dopyty hlasového vyhľadávania musia odrážať spôsob každodennej medziľudskej komunikácie. Texty reklám tak bude potrebné tvoriť v súlade s týmto štýlom. Príkladom môžu byť frázy, napr. „ako zistím“ alebo „v mojom okolí“.
S okolím priamo súvisí aj ďalší aspekt optimalizácie. Hlasové vyhľadávanie sa často zameriava na informácie z blízkej lokality, napríklad reštaurácie v okolí. PPC reklamy by preto mali byť presnejšie geograficky cielené a optimalizované pre miestne kľúčové slová, aby tak klienti našli produkty či služby vo svojom najbližšom okolí.
Hlasové vyhľadávanie je takmer výhradne realizované prostredníctvom mobilných zariadení, preto je nevyhnutné optimalizovať stránky.
Automatizácia v rámci PPC bude v roku 2025 nepochybne ešte dôležitejšou súčasťou úspechu kampaní. Ich spravovanie a optimalizovanie bude s jej pomocou efektívnejšie – automatizačné systémy dokážu spracovať veľkú časť procesu od cenových ponúk až po umiestnenie samotných reklám. Rôzne platformy, ako napr. Google Ads, poskytujú vďaka vývoju automatizácie nástroje (smart bidding), ktoré zvyšujú efektivitu a umožňujú sa na základe veľkého množstva dát lepšie rozhodovať o tom, ako rozdeliť rozpočet tak, aby sa maximalizoval zisk (kampane s maximálnym výkonom).
Automatizácia zohľadňuje množstvo faktorov (ako pravdepodobnosť konverzie, správanie cieľových zákazníkov a pod.) a je schopná priebežnou úpravou cenových ponúk zabezpečiť, aby sa reklamy zobrazovali tým správnym ľuďom v správnom čase.
Performance Max: Predstavujeme nový typ smart Google Ads kampaní
Pri využití automatizovaných nástrojov zohráva veľkú úlohu aj ich schopnosť pracovať s obrovským množstvom dát, čo poskytuje podrobné analýzy a štatistiky o správaní publika. Na ich základe je možné zacieliť oveľa presnejšie a posúvať také informácie, ktoré zákazníkov najviac zaujímajú.
Netreba však zabúdať, že aj keď sú možnosti automatizácie a umelej inteligencie veľmi široké, nemali by, a nemôžu plne nahradiť ľudský faktor a schopnosť marketérov kreatívne a strategicky myslieť či tvoriť.
Trendom roku 2025 bude rozhodne videoobsah a celkový vizuálny vplyv smerom na zákazníkov. Platformy ako YouTube, Facebook a Instagram oslovujú potenciálnych zákazníkov prostredníctvom videoreklám aj mikrospotov – krátkych nepreskočiteľných reklám. Tieto reklamy šíria povedomie o značke formou krátkych, pútavých správ, ktoré utkvejú zákazníkom v pamäti za veľmi krátky čas – čo je v dnešnej rýchlej dobe mimoriadne užitočné.
Ľudia sú zahltení množstvom informácií, pričom ich pozornosť sa neustále skracuje. Videoobsah a videoreklama je podľa nášho názoru (a nielen nášho ale je to preukázateľný fakt z mnohých stúdií) zaujímavejší než statický text či bannery (google ads display) – dokáže vyrozprávať príbeh v rozsahu pár sekúnd. Vďaka tomu má schopnosť vyvolať u zákazníkov silnejšiu emóciu, a podporiť tak ich zapojenie prostredníctvom kliknutia alebo iných interaktívnych prvkov. Kratšie video formáty platforiem TikTok a Instagram naberajú na popularite a vytláčajú klasické ako YouTube. Opäť tu ide o dĺžku videa a schopnosť udržať pozornosť sledujúcich. Úlohu tu zohráva faktor mobilných zariadení, na ktorých ľudia najčastejšie sledujú rôzny obsah, kratšie videá sú pre ľudí na mobile praktickejšie.
S rozvojom technológií súvisí aj rozvoj kreativity inovatívnych reklamných formátov. V roku 2025 môžeme očakávať nárast interaktivity, ktorá poskytuje oveľa komplexnejšie možnosti než klasické textové a obrázkové reklamy. Vo virtuálnom prostredí bude môcť zákazník nadviazať vzťah k produktu či k značke už pred samotným nákupom. Interaktívne reklamy, s použitím ankiet, kvízov alebo hier, dokážu viac pritiahnuť pozornosť potenciálnych klientov a zapojiť ich. Vo VR je určite pridanou hodnotou aj možnosť biometrických údajov alebo pohybu očí, ktoré spresnia meranie efektivity daných reklám.
Ďalší zaujímavý rozvoj nás čaká aj v oblasti rozšírenej reality (augmented reality). Čoraz väčšia dostupnosť tejto technológie znamená širšie využívanie v praxi. Táto forma reklám umožní zákazníkom virtuálne si odskúšať produkty, ako napríklad oblečenie alebo makeup, prípadne si pozrieť ako by nábytok vyzeral priamo v ich byte. To všetko ešte pred samotnou kúpou. Reklamy s rozšírenou realitou tak budú najviac efektívne pre značky v rámci oblečenia, kozmetiky, nábytku a interiérových doplnkov, kde možnosť vizualizácie signifikantne ovplyvňuje rozhodovanie o nákupe produktu. Integrovaním rozšírenej reality do svojich PPC stratégií budete môcť vyniknúť a ponúknuť zákazníkom jedinečný zážitok.
V roku 2025 bude hranica medzi skutočným a virtuálnym ešte nejasnejšia, práve nárastom reklám s rozšírenou a virtuálnou realitou. Namiesto skrolovania reklamy či statického sledovania videa bude klient priamo „vtiahnutý“ do obsahu interaktívnou a zábavnou formou. Okrem rôznych možností odskúšania produktov poskytnú tieto formy napríklad aj možnosť virtuálnych priestorov, ako keby ste navštívili obchod. Reklama môže byť tiež hrou, kde zákazník interaguje s produktom, získava odmeny či špeciálne zľavy.
Rok 2025 prinesie pre PPC reklamy množstvo nových sofistikovanejších prvkov. Aby sme to však zhrnuli:
Správanie zákazníkov sa bude meniť, čo vyžaduje zmenu prístupu k PPC a zameranie na autentickejšie reklamy. Automatizácia do veľkej miery povedie manažment kampaní a pre marketérov prinesie efektívnejšie optimalizácie a dosahovanie cieľov. Vzhľadom k rozšírenosti využívania mobilných zariadení budú dominovať krátke, pútavé videoreklamy, ktoré musia rýchlo získať pozornosť sledujúcich. Optimalizácia z hľadiska hlasového vyhľadávania bude v roku 2025 nevyhnutnou podmienkou úspechu. Uvoľnenejší jazyk, presnejšie geografické cielenie a prostredie prispôsobené mobilnému rozhraniu má v roku 2025 potenciál priniesť vyššiu návštevnosť z hlasových dopytov.
Ak chcete byť pripravený na rok 2025, tak neváhajte a kontaktujte nás!