URL (Universal Resources Locator) adresa, alebo inak jednotná adresa zdroja, popisuje umiestnenie stránky, dokumentu, či obrázku na internete pre návštevníkov a vyhľadávače. Je jedným z prvých SEO faktorov vášho webu, s ktorou prichádza do kontaktu užívateľ či potenciálny zákazník. Tak si to u nich nepokazte hneď na začiatku. Čoho sa vyvarovať a aké nástroje použiť na kontrolu URL?
Pokiaľ ste určitú stránku zrušili, treba ju presmerovať pomocou hlavičky redirect 301. Takto dokážete poslať užívateľa na inú URL. Je to určite lepšie riešenie než vyhľadávaču ponúknuť možnosť 404 – stránka neexistuje. Využíva sa to najmä pri presmerovaní domény, alebo keď potrebujete nejaký čas ešte zachovať starú URL adresu funkčnú.
Redirect 301 použite v prípade, ak potrebujete podstránky vášho webu poslať na inú adresu. Zároveň však nechcete prísť o dobré hodnotenie od Googlu. Používa sa nasledovný kód: Redirect 301 / http://novadomena.sk.
Redirect 302 použite v prípade, ak dočasne nechcete zobrazovať isté podstránky na vašom webe. Napríklad z dôvodu ich údržby, alebo ak sa vám na e-shope vypredal určitý produkt, prípadne aktuálne nemáte v ponuke určitú kategóriu. Používa sa nasledovný kód: Redirect 302 / http://nova-stranka.sk.
Ku SEO On-Page faktorom, ktoré Google na vašej stránke hodnotí, patrí i URL adresa. Okrem základných pravidiel, že kratšia vyzerá aj funguje lepšie, je potrebné do nich zapracovať 1-2 kľúčové slová a mali by korešpondovať s nadpisom H1 i meta popisom, platí tiež, že staré URL by ste mali meniť v rámci možností čo najmenej. Prečo? Prinieslo by vám to viac škody než úžitku na poli SEO. Neuváženým presmerovaním by ste mohli prísť o návštevnosť i pozície v Google, takisto by to zasiahlo vaše PPC kampane.
Pripravte si detailnú tabuľku so všetkými URL, návrhmi potrebných zmien, definovaním rizík. No nemeňte ich len tak z vlastnej iniciatívy. Ak má stránka dobrú indexáciu a hodnotenie, nie je o čom, treba ju nechať tak ako je.
Máte za sebou „prerábku” celého webu či presmerovanie domény a potrebujete sa uistiť, že je všetko v poriadku?
Prebehnite si všetky URL pomocou SEO nástroja Screaming Frog. Rýchlo preskenuje celý web a pri každej podstránke vám vypíše aktuálny status. Na kontrolu indexácie menšieho množstva stránok využite URL Inspection Tool v Google Search Console. Ak máte podstránok veľmi veľa, skúste nástroj Fulltext Index Checker v Marketing Miner, ktorý vám pomôže tiež odhaliť príčinu, prečo nie je tá ktorá stránka zaindexovaná.
Potrebujete pomôcť s webom či e-shopom? Zišiel by sa vám SEO audit, servis webových stránok, potrebovali by ste sa posunúť v hľadáčiku Google vyššie a vyvarovať sa zbytočných chýb? Obráťte sa na našich marketingových špecialistov a zároveň nadšencov v High5. Ochotne vám so všetkým pomôžu a vy sa budete môcť o to viac sústrediť na váš biznis.