On page a Off page SEO aktivity

Patrik Belanec 16. februára 2022 0 Komentáre

Kedy sa rieši linkbuilding a kedy meta title a description?

Existujú dve kategórie SEO optimalizácie, resp. metódy. On page a Off page. Viete, ktoré z nich čo zahŕňa? Kam patrí samotný linkbuilding, meta title a description? Pri budovaní vašej SEO stratégie bude potrebné, aby ste sa v tom vyznali. Detailne. Rozdeľme si SEO techniky a spravme si v tom jasno. Aby ste si už viac nekládli otázku: Linkbuilding. Viem, čo to je. Ale vlastne, čo všetko obnášajú tieto aktivity a kam patria?”

On page SEO – interný linkbuilding, nadpisy, popisy…

 

Vzťahuje sa na všetky SEO prvky na vašej webovej stránke. Tie, ktoré ovplyvňujú vaše pozície v Google. Patria sem zapracované kľúčové slová v texte podstránok, nadpisy stránok H1, H2, H3…, title a meta decription pre Google, URL, ale i alt tagy pri obrázkoch a ich vhodná veľkosť. 

V prípade On page SEO je fajn položiť si tiež otázku, ako písať blog a prelinkovať do neho vybrané produkty. Aby ste aj takto podporili interný linkbuilding. Zlepšujte obsah vašej webovej stránky pre vyhľadávače i pre užívateľov a vaša cesta hore rebríčkom Google sa môže začať. Avšak treba mať na pamäti, že SEO je dlhodobý proces a kým sa začnú prejavovať prvé výsledky, trvá to 3-9 mesiacov.

 

Off page SEO – externý linkbuilding, tvorba blogov…

 

Týka sa zase všetkých SEO prvkov mimo vášho webu. Tie majú vplyv na autoritu vašej domény (DA), autoritu stránky (PA), dôveryhodnosť (TF) a citačný tok (CF) vášho webu. Patria sem budovanie odkazového portfólia (SEO linkbuilding zameraný na portály s vyššou autoritou než je tá vaša), tvorba nového obsahu (publikovanie článkov na externých weboch). Zahŕňa tiež spoluprácu s rôznymi blogermi a influencermi. 

Aby mal váš web cveng v SERP-e (vo výsledkoch vyhľadávania), je potrebné získať autoritu práve prostredníctvom Off page SEO aktivít.

5 rád pre efektívnu SEO stratégiu

  1. Uprednostňujte ľudí pred algoritmami.
  2. Tvorte relevantný obsah, v ktorom ste doma.
  3. Publikujte na weboch, ktoré sú blízke vaše cieľovke, nezameriavajte sa za každú cenu len na portály s dobrou autoritou (hodnoty DA, PA).
  4. Vracajte sa aj ku staršiemu obsahu na vašom webe, optimalizujte a aktualizujte.
  5. Nezabúdajte na analýzu UX – aká je používateľská skúsenosť s vaším webom (doba načítania, responzivita webu, miera okamžitých odchodov)?

 

Potrebujete so SEO stratégiou pomôcť?

Už viete, čo je to linkbuilding, poznáte aj rozdiely medzi On page a Off page SEO metódami, no nie ste si istí, či dokážete pokryť všetky potrebné aktivity sami? Nemáte na to kapacity, čas ani odbornosť? Pomôžeme vám. Naša agentúra High5.sk je plná špecialistov a marketingových nadšencov. Využite konzultáciu zdarma a tá vás posunie k tomu najlepšiemu riešeniu.

NapísalPatrik Belanec

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.