Možnosti cielenia Facebook reklamy na rok 2022

Zacielte reklamu na facebooku spravne

Aký zmenám sa treba prispôsobiť pri reklamných kampaniach?

Spoločnosť Facebook sa premenovala na Meta, no to zďaleka nie je jedinou zmenou v oblasti sociálnych sietí. V prvom mesiaci nového roka nejaké postretli aj Facebook reklamy. Konkrétne ich cielenie nás už nepustí úplne do všetkých okruhov a detailov. Tieto zmeny avizovala spoločnosť už na sklonku minulého roka. Ktoré sú to? 

 

Cielená Facebook reklama

Druhy publík pre reklamné kampane 

Facebook Business Manager má pre vás 3 druhy publík. Treba sa nad ich výberom zamyslieť, keď sa budete sami seba pýtať, ako urobiť reklamu na Facebooku tak, aby to neboli vyhodené peniaze. 

  1. Vlastné publikum – ide o používateľov, ktorí už s vami prišli do kontaktu. Teda vlastne o remarketingový zoznam návštevníkov. Keďže vás už poznajú, môžete byť odvážni a ponúknuť im nejaký konkrétny produkt alebo službu prostredníctvom reklamnej kampane.
  2. Looklike publikum – ak nahráte remarketingové publikum užívateľov, ktorí si od vás niečo kúpili alebo objednali, prípadne fanúšikov stránky, Facebook vie nájsť podobných ľudí zo všetkých používateľov Facebooku.
  3. Uložené publikum – nazýva sa tak preto, lebo ho stačí vytvoriť raz a uložiť na budúce použitie. Urýchli vám to prácu. Medzi uložené publikum zaraďujeme akúkoľvek inú metódu zacielenia Facebook reklamy. Najpoužívanejšie sú:
    • zacielenie na polohu (môžete ísť až na úroveň dedín a PSČ, či dokonca zacieliť na ľudí, ktorí nedávno boli na danom mieste alebo sú tam len dočasne),
    • zacielenie podľa jazyka,
  • zacielenie na vek a pohlavie,
  • zacielenie podľa demografie (vzdelanie, postavenie, vek detí),
  • zacielenie na základe záujmov alebo správania používateľov,
  • kombinované alebo zúžené cielenie (špecifikujte publikum ešte bližšie, napríklad na ľudí, ktorí majú záujem o danú oblasť a pritom majú dosiahnuté isté vzdelanie).

 

Čo sa vo Facebook reklame zrušilo od roku 2022?

Cielená Facebook reklama k polarizujúcim témam ako sú náboženstvo, politika, etnický pôvod a sexuálna orientácia už je od tohto roka minulosťou. Spoločnosť Meta (Facebook) sa ich rozhodla zrušiť pre ich citlivosť a riziko ovplyvňovania. Reklamné kampane sa takisto nebudú môcť týkať zdravotných tém. V praxi to znamená, že inzerenti už nemôžu platiť za zacielenie na ľudí, ktorí sú moslimovia, hlásia sa k LGBT komunite, alebo sú voličmi istej politickej strany.

Samozrejme, takéto formy reklamy na Facebooku sa stále môžu objavovať, ale nebudú môcť byť využité v rámci cielených kampaní.

Len tak pre zaujímavosť, zacielenie reklamy na základe polohy je stále povolené, a to až po špecifický detailný údaj poštového smerovacieho čísla. Táto možnosť bude zrejme v nasledujúcich mesiacoch alternatívou, ako zamerať politickú kampaň nielen na zvolenú lokalitu, ale aj na určitú demografickú skupinu.

 

Nechajte si s Facebook reklamou pomôcť

Od profesionálov na social media marketing. Nepremrhajte týmto účinným reklamným nástrojom len pre nedostatok skills či času. Nechajte to na nadšených marketérov v High5, zažiarte na sociálnych sieťach a získajte užitočné konverzie.

NapísalPatrik Belanec

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.