6 platforiem pre tvorbu blogu: na ktorých sa oplatí začať písať?

Admin 14. júla 2022 0 Komentáre

 

Blog je skvelým prostriedkom na získavanie nových kontaktov a príležitostí. Zviditeľnenie sa. Radi by ste si založili blog, no s potenciálom? Rozmýšľate, na akej platforme je najlepšie začať tvoriť? Kde písať a ako mať úspešný blog? Máme pre vás niekoľko tipov.

 

 

Ako si založiť blog

Na úplný začiatok budete potrebovať 2 veci:

  1. Názov domény (meno pre váš blog)
  2. Web hosting (služba / priestor na serveri, kde sa bude nachádzať vaša webová stránka)

Celé založenie blogu by vám nemalo zabrať viac než polhodinku času. Ešte predtým však bude potrebné rozhodnúť sa pre konkrétnu platformu. Napríklad niektorú z nasledovných šiestich.

 

1. Najznámejší a najpoužívanejší WordPress

Ide o najčastejšie používanú bezplatnú blogovaciu platformu, s ktorou sa veľmi jednoducho pracuje. Poskytuje možnosti prispôsobenia prostredníctvom free šablón. Ponúka stovky kvalitných dizajnov, automatických funkcií a pluginov (Yoast SEO pre základnú optimalizáciu článkov a príspevkov, MailChimp pre rozosielanie newsletterov, Jetpack pre zlepšenie výkonu stránky a ochranu pred útokmi…). 

 

2. Jednoduchý WebNode

Proces vytvorenia web stránky aj samotná editácia sú naozaj jednoduché. Behom pár sekúnd prispôsobíte obsah svojim potrebám. Články sa dajú usporiadať do kategórií a ich publikácia vopred naplánovať. Okrem toho viete blog prepojiť so službou Google Analytics, či sociálnymi sieťami. Nie je potrebné poznať HTML kód alebo sa vyznať v oblasti tvorby web stránok. No ak je opak pravdou, môžete tieto znalosti využiť na vloženie akejkoľvek ďalšej funkcie. Vďaka SEO nástrojom sa budete lepšie zobrazovať vo vyhľadávaní Google. 

 

3. Intuitívny Weebly

Jednoduchosťou a intuitívnym ovládaním sa vyrovná editoru Webnode. Blog na pokročilejšej úrovni si tu založíte už za pár minút. Flexibilné rozhranie drag and drop vám pomôže rýchlo vytvárať obsah blogu. Výkonné dizajnové a publikačné prvky zase sústrediť sa na váš obsah. Šablóny je možné úplne prispôsobiť a upraviť tak, aby vyhovovali vašim cieľom. Vytvorte si vlastné adresy URL, titulné značky, meta popisy,  kódy hlavičky a päty, ktoré pomôžu blogovým príspevkom dosiahnuť lepšie pozície vo vyhľadávaní Google a priniesť väčšiu návštevnosť. Tešte sa na pokročilé navigačné a interakčné prvky, nástroje na správu komentárov, RSS a funkcie zdieľania na sociálnych sieťach zabudované do každého blogu s možnosťou naplánovania vopred. 

 

4. Vizuálny Tumblr

Táto platforma je obľúbená najmä medzi mladšou vekovou generáciou a má potenciál pozdvihnúť váš obsah i interakcie s ním na sociálnych sieťach. Sila Tumblr spočíva práve v súhre blogovania a práce s Facebookom, Instagramom či Twitterom. Odporúča sa používať najmä vtedy, ak publikujete skôr kratšie blogové príspevky s obrázkami, animovanými GIF a videami, keďže nástroj je veľmi vizuálny. Zvážte tento nástroj, ak sa vaše príspevky nesú najmä v takomto duchu.

 

5. Blogger, Google Site od Google

Pokiaľ máte založený účet na Google a teda Gmail, môžete používať i tieto platformy na tvorbu blogu. Nástroj Blogger nájdete aj v rozhraní Gmailu, v pravej hornej časti. Je veľmi jednoduchý a intuitívny, určený prioritne na vytvorenie blogu. Dá sa do neho vložiť aj Google AdSense a následne zarábať na reklame. Nástroj Google Site sa mimo blogovania používa i na vytváranie web stránok. Všetky údaje sa vám ukladajú na Google Drive. A prečo sa vám oplatí tieto Google nástroje využívať? Veľkou výhodou je najmä automatické a rýchle zapracovávanie najnovších technických požiadaviek. Google všetko vyrieši za vás. Vy nemusíte takmer nič.

 

6. Blog veľkých médiálnych portálov

Ďalšou možnosťou, ako sa zviditeľniť a dosiahnuť vysokú návštevnosť blogov, je založenie si vlastného účtu napríklad na blogu Sme alebo Pravda. Pokiaľ budete navyše zaujímavým autorom, črtá sa vám i honorár. Nevýhodou je však, že neriešite grafiku ani SEO, len písaný obsah. Prispievať sem síce môžete bezplatne pravidelne, ale vlastnú stránku, SEO ani linkbuilding si nepodporujete. Ide skôr o brand a zviditeľnenie samotné.

 

Zaujíma vás okrem otázky, ako mať úspešný blog, aj otázka, ako mať celkovo úspešný web či e-shop? Obráťte sa na našich špecialistov v High5, ochotne vám pomôžu. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.