Pri rozširovaní vašich PPC kampaní na rôzne platformy môže byť rozhodovanie medzi Google Ads a Meta Ads výzvou. Obidve platformy ponúkajú množstvo možností, ale existujú kľúčové rozdiely, ktoré je dobré poznať.
Prax nám ukazuje tieto hlavné rozdiely medzi Meta reklamami a Google Ads v procese nastavenia kampane, rozdelené podľa:
Poďme sa poďme teda poporiadku.
V oboch reklamných platformách je pri vytváraní novej kampane prvým krokom výber cieľa kampane.
V aplikácii Meta Ads Manager je zvolený typ kampane jej cieľom.Napríklad kampaň s cieľom zvýšiť návštevnosť alebo kampaň na propagáciu aplikácie povedie k zásadne odlišným procesom nastavenia a možnostiam.
V Google Ads je výber cieľa kampane voliteľný a z vlastnej skúsenosti ho neodporúčame. Tento výber umožňuje spoločnosti Google zúžiť možnosti, ktoré máte k dispozícii neskôr v procese nastavenia. Ak si napríklad ako cieľ vyberiete Povedomie a zvažovanie, Google Ads vám v ďalšom kroku umožní vybrať iba typ obsahovej kampane, videokampane alebo kampaň na generovanie dopytu, čo podľa nás nie je najefektívnejšie nastavenie.
Keď vyberiete (alebo nevyberiete) cieľ kampane, druhým krokom je výber jej typu. Tu si môžete vybrať medzi Vyhľadávacou sieťou, Obsahovou sieťou, Maximálnym výkonom atď.
Ako asi viete, Google Ads vám umožňuje nastaviť kampane vo Vyhľadávacej sieti, aby ste mohli ľuďom zobrazovať reklamy na základe toho, čo hľadajú. Meta Ads nemá na svojich platformách ako Facebook, Instagram a WhatsApp ekvivalent vyhľadávania.
Aj v praxi sa stretávame so stále rozšírenou mylnou predstavou, že Google Ads sa spúšťa iba na platformách Google, ako sú Vyhľadávanie, YouTube, Gmail a podobne. Služba Google Ads môže byť spustená aj na partnerských weboch vo Vyhľadávacej sieti (webové stránky, ktoré nepatria spoločnosti Google a ktoré využívajú technológiu Google na podporu vyhľadávania na stránke). Videoreklamy sa môžu spúšťať aj na stránkach partnerov pre video (podobný koncept). A samozrejme, je tu Reklamná sieť Google, zbierka miliónov webových stránok, ktoré zarábajú peniaze pomocou služby Google AdSense.
Verzia reklamnej siete Google od spoločnosti Meta sa nazýva Meta Audience Network a jej funkcia je podobná. V kampaniach Meta Ads máte možnosť manuálne vybrať rôzne platformy a siete alebo môžete nechať Meta, aby sa postarala o optimalizáciu za vás.
Tu vám prinášame niekoľko kľúčových možností umiestnenia pomocou Meta Ads.
Vieme, že existuje niekoľko kľúčových rozdielov v spôsoboch nastavovania a spravovania rozpočtu medzi Meta reklamami a Google Ads.
V kampaniach s meta reklamami je rozpočet nastavený na úrovni sady reklám alebo na úrovni kampane.
Naopak, v kampaniach Google Ads je rozpočet nastavený na úrovni kampane. Google Ads neponúka možnosť nastaviť rozpočty na úrovni reklamnej skupiny.
Meta Ads vám umožňujú nastaviť buď denný rozpočet, alebo celkový rozpočet. Na druhej strane kampane Google Ads používajú iba denné rozpočty, s výnimkou videokampaní.
Koncept týchto rozpočtov odráža odlišné prístupy oboch platforiem. V prípade Google Ads sú kampane často navrhnuté tak, aby boli „nepretržite aktívne“, zatiaľ čo kampane s meta reklamami sú častejšie prerušované.
V Meta Ads sa reklamná kreatíva skladá z:
Aj keď môžete v jednej reklame experimentovať s viacerými nadpismi a popismi, bežnejšou praxou je testovať rôzne varianty vytvorením samostatných reklám. Tento prístup umožňuje efektívnejšie vyhodnocovať, ktorá kreatíva najlepšie funguje a optimalizovať výkon kampaní.
Na druhej strane Google Ads sa zameriava na responzívne reklamy, čo predstavuje nový štandard v oblasti kreatívy. Responzívne reklamy umožňujú inzerentom poskytnúť rôzne podklady, z ktorých Google môže vytvoriť stovky rôznnadpisovych kombinácií. Napríklad responzívna reklama vo vyhľadávaní môže obsahovať až 15 rôznych nadpisov a štyri rôzne popisy.
Tento prístup zvyšuje flexibilitu a efektívnosť kampaní, keďže Google automaticky testuje rôzne kombinácie a optimalizuje ich na základe výkonu.
Zacielenie reklám je kľúčovým aspektom, ktorý ovplyvňuje účinnosť a výsledky vašich kampaní. Tu sú niektoré rozdiely v možnostiach zacielenia dostupných v Meta Ads a Google Ads, s ktorými sa stretávame pri našej práci.
Jedným z konceptov, ktorý môžete nájsť v oboch platformách, je zacielenie na podobné publikum. V Meta Ads sa tento koncept nazýva „Podobné publikum“ (Lookalike Audience), zatiaľ čo v Google Ads sa používa termín „Podobný segment“ (Similar Segment). Avšak od 1. mája 2023 sa podobné segmenty už nevytvárajú automaticky a dajú sa použiť len pri Demand gen kampaniach.
Pridaním podobného zacielenia do vašich kampaní môžete osloviť nových používateľov, ktorí vykazujú podobné online správanie ako vaši existujúci zákazníci. Tento prístup vám umožňuje rozšíriť dosah vašich kampaní a zvýšiť pravdepodobnosť, že oslovíte relevantných používateľov, ktorí majú väčší potenciál pre konverziu.
Aj keď Google Ads a Meta Ads ponúkajú podobné funkcie, ich rôzne prístupy k cieľom kampane, rozpočtom, kreatíve a zacieleniu môžu výrazne ovplyvniť výsledky vašich kampaní. Poznanie týchto rozdielov vám pomôže optimalizovať vašu reklamnú stratégiu a efektívnejšie využiť možnosti každej platformy. My v High5 používame oba typy, pričom klientom prinášame to najlepšie z oboch svetov.
Ak si neviete rady s ppc kampaňami určite nás kontaktujte a naši špecialisti vám pomôžu s detailnou optimalizáciou.