Vyhľadávacia sieť predstavuje prostredie, v ktorom sa zobrazujú textové reklamy spolu s výsledkami vyhľadávania, kedy používatelia hľadajú produkty alebo služby. Tieto reklamy sú označené značkou „Reklama“ a umiestnené vedľa organických výsledkov vyhľadávania. Reklamy vo vyhľadávaní sú zamerané na kľúčové slová, pričom sa zobrazujú nad alebo vedľa organických výsledkov vyhľadávania, ak sa zhodujú s vyhľadávacím dopytom používateľa. Tieto reklamy fungujú na báze platby za kliknutie (PPC), čo znamená, že sa platí len za skutočné kliknutia na reklamu. Vyhľadávacia sieť Google pozostáva z dvoch hlavných sietí: vyhľadávacej a obsahovej, ktoré zahrňujú viac ako dva milióny webových stránok. Reklamy v tejto sieti sú účinným spôsobom, ako osloviť cieľové publikum, keďže sú zobrazené vo chvíli, keď používatelia vyhľadávajú relevantné témy. To vedie k vysokej miere kliknutí a konverzií, čo robí reklamy vo vyhľadávacej sieti Google výhodnou súčasťou marketingového mixu.